Τουρισμός | Πώς η Μαδρίτη θα γίνει η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της πολυτέλειας
Με αιχμή του δόρατος τη Μαδρίτη, η Ισπανία επανασχεδιάζει το τουριστικό της μοντέλο ώστε να γίνει συνολικά προορισμός πολυτελείας.
Προς την κατεύθυνση αυτή, η δεξαμενή σκέψης Forward_MAD με την υποστήριξη της Turespaña, διοργάνωσε πριν από λίγες ημέρες διεθνή συνάντηση με σημαντικούς ομιλητές από εταιρείες και φορείς, που κατέθεσαν τις προτάσεις τους για το τουριστικό μοντέλο της Μαδρίτης,
Η εισβολή στην ισπανική πρωτεύουσα μεγάλων διεθνών ξενοδοχειακών εταιρειών, που επενδύουν σε ξενοδοχεία πολυτελείας, και τα παραρτήματα μεγάλων οίκων μόδας για το shopping, αποτελούν τη βάση για να εξελιχθεί η Μαδρίτη σε προορισμό πολυτελείας. Ωστόσο, όπως τονίστηκε από τους ομιλητές, αυτά τα δύο δεδομένα από μόνα τους δεν φτάνουν για την επίτευξη του στόχου. Θα χρειασθεί ένας συνδυασμός δράσεων, που θα αναβαθμίσουν και θα αναδείξουν τον πολιτισμό, την αναψυχή, τη γαστρονομία και το shopping στη Μαδρίτη, παράλληλα με την εκπαίδευση των εργαζομένων στον τουρισμό.
Ειδικότερα, οι ομιλητές εισηγήθηκαν ένα πακέτο δράσεων με 4 άξονες που θα μετατρέψουν τη Μαδρίτη σε πρωτεύουσα της πολυτέλειας στην Ευρώπη. Οι 4 άξονες είναι:
Εκπαίδευση
Είναι η βάση για την επίτευξη του στόχου. Το τμήμα πολυτελείας απαιτεί ένα επίπεδο αριστείας στη μέγιστη εξυπηρέτηση, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω ειδικής εκπαίδευσης σε όλες τις πτυχές της προσφοράς υπηρεσιών και προϊόντων πολυτελείας.
Η έλλειψη προσωπικού αυτού του επιπέδου εκπαίδευσης, όπως υπογράμμισαν οι ομιλητές, αποτελεί μια από τις βασικές αδυναμίες του κλάδου πολυτελείας στην Ισπανία. Άλλωστε η τουριστική εκπαίδευση στη χώρα έχει ουσιαστικά μια διαδρομή 25 ετών και χωρίς να δίνεται έμφαση στην εξειδίκευση. Αυτή είναι μια κατάσταση που πρέπει επειγόντως να αντιστραφεί. Οι τουριστικές σπουδές πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες της διαχείρισης ξενοδοχείων, εστιατορίων, ταξιδιωτικών γραφείων, χερσαίων, αεροπορικών ή θαλάσσιων μεταφορών,
Δομημένη τουριστική προσφορά
Ένας πολυτελής προορισμός δεν γίνεται από ένα ακριβό ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο Michelin 3 αστέρων. Πρέπει να υπάρχει μια σύνθετη και συνεκτική τουριστική προσφορά που να περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες για μια αυθεντική εμπειρία πολυτέλειας, από τη στιγμή που ο ταξιδιώτης φεύγει από το σπίτι του μέχρι να επιστρέψει.
Στην περίπτωση της Μαδρίτης, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Παρόλο που υπάρχει μια ευρεία, ποικίλη, τουριστική προσφορά πολυτελείας (πολυτελή ξενοδοχεία, εστιατόρια, πολιτισμός, αναψυχή κ.λπ.), αυτή η προσφορά δεν είναι δομημένη. Δεν υπάρχει, δηλαδή, η ταυτότητα «πολυτελής προσφορά της Μαδρίτης», τουλάχιστον όπως προσδιορίζεται αυτή για το Παρίσι, το Λονδίνο ή το Μιλάνο. Έτσι, ο επισκέπτης θα βρεί μεμονωμένες και αποκομμένες μεταξύ τους εμπειρίες, για να αποκτήσει πρόσβαση σε μια πολυτελή εμπειρία στη Μαδρίτη.
Το κύριο χαρακτηριστικό της πολυτέλειας
Το κύριο χαρακτηριστικό της πολυτέλειας, όπως επισήμαναν οι ομιλητές, είναι η αποκλειστικότητα, η κατανόηση της αποκλειστικότητας ως κάτι σπάνιο και μοναδικό, φτιαγμένο ειδικά για τη χρήση ή την απόλαυση του κάθε επισκέπτη της πόλης: Ένα κοστούμι φτιαγμένο στα μέτρα του επισκέπτη από τα χέρια του ράφτη, μια κιθάρα από έναν διάσημο λαουτιέρη ή ένα όχημα του οποίου το εσωτερικό είναι πλήρως προσαρμοσμένο στα γούστα του και διαφέρει από όλα τα άλλα μοντέλα της ίδιας μάρκας.
Επεκτείνοντας την έννοια της πολυτέλειας στον τουρισμό, όπως ανέφεραν οι εισηγητές, μια πολυσύχναστη παραλία, όσο όμορφη κι αν είναι, δεν μπορεί ποτέ να προσφέρει μια πολυτελή εμπειρία. Η αυθεντικότητα είναι επίσης ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της πολυτέλειας. Αναφέρθηκε το παράδειγμα της Βενετίας, όπου ο ανεξέλεγκτος τουρισμός οδήγησε σε έναν τουριστικό συνωστισμό που έχει διαστρεβλώσει την αυθεντικότητα του προορισμού, εκδιώκοντας τους ντόπιους, και μαζί τους τον πολιτισμό και την ιδιοσυγκρασία τους, υπέρ μιας προσφοράς που απευθύνεται στις μάζες των τουριστών.
Επικοινωνία και μάρκετινγκ
"Δεν αρκεί να κάνεις το σωστό, το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζει το ευρύ κοινό ότι κάνεις το σωστό". Αυτή η φράση, που αποδίδεται στον John D. Rockefeller, συνοψίζει την έννοια του μάρκετινγκ προορισμού. Η επικοινωνία και το μάρκετινγκ πρέπει να είναι υπεύθυνοι για τη μετάδοση σε κάθε τμήμα της αγοράς των αξιών και των χαρακτηριστικών για τα οποία θέλουν να αναγνωρίζονται και να απομνημονεύονται, χρησιμοποιώντας όλες τις τακτικές και τους πόρους που έχουν στη διάθεσή τους.
- 1) Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
- 2) Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
- 3) Γερμανία: 75 χρόνια «οργανωμένος» γυμνισμός
- 4) Squaremouth: Τρεις προβλέψεις για το πώς θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το 2025
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
14/11 17:59
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
14/11 17:19
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
14/11 16:54
14/11 16:45
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
14/11 16:39
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
14/11 15:19
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
14/11 14:30
14/11 14:18
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
14/11 14:07
14/11 13:41
14/11 13:28
14/11 12:49
«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας
14/11 12:39
14/11 12:16
Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα
14/11 12:10
14/11 11:59
Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό
14/11 11:46
SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό
14/11 11:28
Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων
14/11 07:15
14/11 07:10
Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης
14/11 07:06
14/11 07:04
14/11 07:00
13/11 16:47
13/11 16:19
Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια
13/11 15:17
13/11 14:44
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων
13/11 14:33
Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της
13/11 14:28
13/11 14:20
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά
13/11 14:14
Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
13/11 14:03
Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards
13/11 13:02
Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
13/11 12:52
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία
13/11 12:17
Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025
13/11 11:39
Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
13/11 11:28
"Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου
13/11 11:13
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
13/11 10:45
TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα
13/11 10:26
13/11 09:45
Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
13/11 07:43
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
13/11 07:38
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
13/11 07:30
13/11 07:25
12/11 22:36
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
12/11 22:19
12/11 22:13
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο
12/11 18:23
Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος
12/11 18:20
WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;
12/11 18:14
Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη
12/11 17:22
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
12/11 15:05
12/11 14:39
12/11 13:50
Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας
12/11 13:45
FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη
12/11 13:23
Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα
12/11 13:10
12/11 13:07
12/11 12:40
Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση
12/11 11:32
12/11 10:50
Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
12/11 07:30
Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη
12/11 07:28
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου
12/11 07:21
Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο
11/11 22:28
Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής | Αυξημένες προκρατήσεις για το 2025 στη βρετανική αγορά
11/11 16:28
11/11 16:25
11/11 15:49
11/11 15:34
Τουρκικός τουρισμός | 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο 9μηνο
11/11 15:25
FedHATTA/ΗΑΤΤΑ: Η Ελλάδα στο επίκεντρο των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά οργανωμένων ταξιδιών
11/11 12:42
TUI: Τάση για solo ταξίδια σε all in ξενοδοχεία – Τι δείχνουν οι κρατήσεις
11/11 12:24
Πράσινο φως για νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Αλεξανδρούπολη
11/11 12:17
Ελλάδα - ΕΟΤ | «Χρυσοί» νικητές στα αμερικανικά τουριστικά βραβεία Travvy Awards 2024
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
( 0 )