Κλιματική αλλαγή | Σχεδόν η μισή Ελλάδα απειλείται με ερημοποίηση

Κλιματική αλλαγή | Σχεδόν η μισή Ελλάδα απειλείται με ερημοποίηση

Περίπου το 40% της Ελλάδας, ιδίως τα ανατολικά και νότια τμήματα, κινδυνεύουν μέχρι το τέλος του αιώνα να ερημοποιηθούν στην περίπτωση που δεν ληφθούν παγκοσμίως μέτρα για τον περιορισμό των θερμοκηπικών αερίων.

Αυτό υπογραμμίζεται στα πρώτα ενδιάμεσα αποτελέσματα της επικαιροποίησης της έκθεσης "Οι περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα", που παρουσίασε στις 15 Δεκεμβρίου σε εκδήλωση η Τράπεζα της Ελλάδος.

Όπως επισημαίνεται, η δεκαετία του 2050 περιλαμβάνει το σημείο καμπής, πέραν του οποίου η ανθρωπογενής παρέμβαση στο κλίμα θα είναι μη αναστρέψιμη. Μετά το 2060, η αύξηση στη μέση θερμοκρασία θα φτάσει τους 2°C έως και 5°C περίπου, ανάλογα με το σενάριο εκπομπών.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις νέες κλιματικές προβολές:

  • Η μέση θερμοκρασία μέχρι τα μέσα του αιώνα θα ανέβει σε σχέση με την περίοδο αναφοράς 1971-2000, από 1,2°C έως και 2°C ανάλογα με το σενάριο εξέλιξης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να παρατηρούνται εάν δεν ληφθούν μέτρα μετριασμού των εκπομπών. Η δεκαετία του 2050 περιλαμβάνει το σημείο καμπής, πέραν του οποίου η ανθρωπογενής παρέμβαση στο κλίμα θα είναι μη αναστρέψιμη. Μετά το 2060, η αύξηση στη μέση θερμοκρασία θα φτάσει τους 2°C έως και 5°C περίπου, ανάλογα με το σενάριο εκπομπών.
  • Σημαντική θα είναι η αύξηση και του αριθμού ημερών με καύσωνα στα πεδινά, έως και κατά 10-15 ημέρες μέχρι τα μέσα του αιώνα και έως 30-50 μέρες μέχρι το 2100, εάν δεν ληφθούν μέτρα περιορισμού των εκπομπών CO2.
    H χώρα μας και η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου ανήκουν στις λίγες περιοχές του πλανήτη όπου αναμένεται στο μέλλον μείωση των βροχοπτώσεων. H βροχόπτωση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά μετά το 2050, ιδιαίτερα στα νοτιότερα τμήματα της χώρας.
  • Η ενίσχυση της ξηρασίας, λόγω της μείωσης των βροχοπτώσεων και του αριθμού ημερών βροχής σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μετάπτωση του κλίματος στη χώρας μας προς το ξηρότερο. Αποτέλεσμα αυτού είναι περίπου το 40% της Ελλάδας, ιδίως τα ανατολικά και νότια τμήματα, να κινδυνεύουν μέχρι το τέλος του αιώνα να ερημοποιηθούν στην περίπτωση που δεν ληφθούν παγκοσμίως μέτρα για τον περιορισμό των θερμοκηπικών αερίων.
  • Στο μελλοντικό κλίμα αναμένεται αύξηση της συχνότητας των ακραία έντονων βροχοπτώσεων, που θα γίνεται εντονότερη όσο λιγότερα μέτρα ληφθούν και όσο οδεύουμε προς το τέλος του 21ου αιώνα.
  • Αύξηση αναμένεται και στον αριθμό των ημερών με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς: από 10 έως και 20 περισσότερες ημέρες πυρκαγιάς μέχρι τα μέσα του αιώνα και από 15 έως και 50 περισσότερες ημέρες με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς προς τα τέλη του αιώνα, ιδιαίτερα στις περιοχές που και σήμερα είναι πιο επιρρεπείς στις δασικές πυρκαγιές.
  • Σημαντικές θα είναι, τέλος, και οι επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Με βάση τις εκτιμήσεις των μοντέλων, έως τα μέσα του αιώνα αναμένεται η στάθμη της θάλασσας να ανέβει κατά 15 έως 20 εκατοστά και κατά 20 έως 80 εκατοστά μέχρι τα τέλη του αιώνα, ανάλογα με την εξέλιξη των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων, με συνέπειες μεταξύ άλλων στη γεωργία στις παράκτιες περιοχές.

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη γεωργία – Η περίπτωση της Θεσσαλίας:

Στη μελέτη παρουσιάστηκαν οι εκτιμώμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους εδαφικούς πόρους και στις αροτραίες καλλιέργειες για τρεις περιοχές μελέτης (Τρίκαλα, Ζάππειο, Σωτήριο) της περιφέρειας της Θεσσαλίας.

Οι εκτιμώμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της Θεσσαλίας:

  • Ένταση των τάσεων ερημοποίησης του εδάφους, με αποτέλεσμα τον περιορισμό και την υποβάθμιση των καλλιεργήσιμων γαιών.
  • Μείωση της παραγωγής αραβοσίτου μέχρι 41,7% και βαμβακιού μέχρι 34,2% και αύξηση της παραγωγής σιταριού κατά 13,4% στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής έως το τέλος του αιώνα.
  • Σε βαθιά εδάφη, μείωση των αποδόσεων του αραβοσίτου έως 29,3% και του βαμβακιού μέχρι 29,6% και αύξηση των αποδόσεων του σιταριού μέχρι 68,6%, έως το τέλος του αιώνα στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής.
  • Σε ρηχά και επικλινή εδάφη, εκμηδένιση των αποδόσεων του βαμβακιού και του αραβοσίτου και διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των αποδόσεων του σιταριού, στο μέσο και στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής έως το μέσο του αιώνα.
  • Περαιτέρω μειώσεις στην παραγωγή κατά 3,6% σε όλες τις καλλιέργειες σε διαβρωμένα εδάφη.

Στη μελέτη προτείνεται δέσμη μέτρων και πολιτικών για την προσαρμογή και τη διαχείριση των επιπτώσεων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της Θεσσαλίας:

  • Εφαρμογή καλλιεργητικών μέτρων διατήρησης του εδάφους στις επικλινείς εκτάσεις και μέτρων αποκατάστασης του εδάφους στις περιοχές υψηλού κινδύνου αλάτωσης.
  • Περιορισμός των καλλιεργειών βαμβακιού και αραβοσίτου στις πεδινές εκτάσεις και στα βαθιά εδάφη, ενώ στις επικλινείς εκτάσεις προτίμηση σε σιτάρι και λειμώνια φυτά.
  • Τροποποίηση του χρόνου σποράς, οψιμότερα στις χειμωνιάτικες και πρωιμότερα στις καλοκαιρινές καλλιέργειες.
  • Καλλιέργεια φυτικών ειδών και ποικιλιών με βραχύτερο βιολογικό κύκλο για εξοικονόμηση νερού.
  • Νέα στρατηγική χρήσης αρδευτικού νερού, με έμφαση στα επιφανειακά ύδατα και κατασκευή κατάλληλων υποδομών για την αντιμετώπιση των πλημμυρών.
  • Ολοκληρωμένη στρατηγική αντιμετώπισης των πλημμυρών σε όλη τη λεκάνη απορροής της Θεσσαλίας.

Επικαιροποίηση μελέτης επιπτώσεων και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή – Τομέας μεταφορών

Στη μελέτη παρουσιάστηκαν οι εκτιμώμενες επιπτώσεις για τον τομέα των μεταφορών και τα προτεινόμενα μέτρα προσαρμογής στην Ελλάδα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον τομέα των μεταφορών διαχωρίζονται στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης σε δύο κατηγορίες:

  • Άμεσες (πρωτογενείς) επιπτώσεις: Βλάβες ή φθορές που οδηγούν στην ανάγκη ανακατασκευών, επιδιορθώσεων ή επαυξημένης ανάγκης συντήρησης από την άνοδο της μέσης στάθμης της θάλασσας, τις υψηλές θερμοκρασίες και τα πλημμυρικά φαινόμενα (π.χ. φθορές, αυξημένη ανάγκη συντήρησης ή αποκατάστασης οδικών, σιδηροδρομικών, λιμενικών και αεροπορικών υποδομών, αυξημένη ανάγκη κατασκευής αναχωμάτων ή άλλων κατασκευών, αύξηση κόστους για την προστασία τους). Επίσης, προβλέπεται μειωμένη ανάγκη εργασιών πρόληψης και συντήρησης, λόγω της μείωσης του αριθμού παγετών.
  • Έμμεσες (δευτερογενείς) επιπτώσεις: Κυρίως στη λειτουργία του συστήματος μεταφορών, με την αύξηση του γενικευμένου κόστους μετακινήσεων ή τη μείωση της οδικής ασφάλειας από την άνοδο της μέσης στάθμης της θάλασσας, τις υψηλές θερμοκρασίες και τα πλημμυρικά φαινόμενα (π.χ. καθυστερήσεις, αναβολές δρομολογίων, κίνδυνος ατυχημάτων λόγω μειωμένης πρόσφυσης, αποκοπή και μείωση προσβασιμότητας περιοχών από την αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων, διακοπή εφοδιαστικής αλυσίδας και αλλαγές στη ζήτηση). Επίσης, προβλέπεται μείωση ατυχημάτων και καθυστερήσεων λόγω της μείωσης του αριθμού παγετών και μείωση στην ανάγκη θέρμανσης των μεταφορικών μέσων από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας.

Στη μελέτη προτείνεται δέσμη μέτρων και πολιτικών για την προσαρμογή του τομέα των μεταφορών και τη διαχείριση των επιπτώσεων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Μεταξύ άλλων προτείνονται:

  • Δημιουργία εθνικού παρατηρητηρίου επιπτώσεων κλιματικής αλλαγής στις μεταφορές (τήρηση στατιστικών στοιχείων λειτουργίας και επιπτώσεων).
  • Περαιτέρω ανάπτυξη αναλυτικών μοντέλων για την αξιολόγηση των μεταφορικών υποδομών ως προς: α) τη σημαντικότητα και β) την τρωτότητα.
  • Αναγνώριση και προτεραιοποίηση των έργων μεταφορικών υποδομών, που ελαχιστοποιούν την τρωτότητα του εθνικού συστήματος μεταφορών.
  • Κατάρτιση εθνικών σχεδίων διαχείρισης της κυκλοφορίας και σχεδίων εκκένωσης ευάλωτων περιοχών.
  • Υλοποίηση έργων προστασίας κρίσιμων μεταφορικών υποδομών (π.χ. αποστράγγιση, ανύψωση κρηπιδωμάτων λιμένων, ανύψωση αεροπορικών/οδικών/σιδηροδρομικών υποδομών που είναι εκτεθειμένες στο θαλάσσιο μέτωπο κ.ά.).
  • Αναθεώρηση των υφιστάμενων προδιαγραφών σχεδιασμού μεταφορικών υποδομών, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους της κλιματικής αλλαγής.
  • Υιοθέτηση μέτρων μείωσης της μεταφορικής ζήτησης, όπως η τηλεργασία, ο συνεπιβατισμός, η διαχείριση της κινητικότητας σε επιχειρήσεις, η κατάρτιση σχεδίων μεταφοράς μαθητών.

Τρωτότητα από την Κλιματική Αλλαγή στις περιφέρειες της Ελλάδος

Η μελέτη υπολογίζει την τρωτότητα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ώστε να συμβάλει στο σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής εθνικής πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Στη μελέτη αναπτύσσεται μεθοδολογία εκτίμησης τρωτότητας με συνδυασμό φυσικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών και συμβάντων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Ως πρώτα ενδιάμεσα αποτελέσματα παρουσιάζονται τα σχετικά με τις δασικές πυρκαγιές και τις μεταφορές.

Για τις δασικές πυρκαγιές, για παράδειγμα, στα χαρακτηριστικά των συμβάντων περιλαμβάνεται ο αριθμός πυρκαγιών που έκαψαν 100-500, 500-1.000, 1.000-10.000 και πάνω από 10.000 στρέμματα δάσους και δασικής έκτασης. Ο αριθμός πυρκαγιών συσχετίστηκε με την έκταση, τον πληθυσμό, το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ), το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και ένα δείκτη ανισοκατανομής ΑΕΠ στην αντίστοιχη περιφέρεια.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι για τις δασικές πυρκαγιές:

  • Οι σχετικά υψηλότερες τρωτότητες, ανά έκταση, κάτοικο, συνολικό και κατά κεφαλήν ΑΕΠ, εμφανίζονται στη Στερεά Ελλάδα, τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο, ενώ η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη εμφανίζει υψηλές τρωτότητες με βάση την ανισοκατανομή του κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ των περιφερειών της χώρας. Η Αττική εμφανίζει την υψηλότερη τρωτότητα με βάση την έκταση και την πυκνότητα του πληθυσμού.
  • Ο αναμενόμενος αριθμός πυρκαγιών αυξάνεται και για τα δύο σενάρια της IPCC[5] (RCP 4.5 και 8.5) για την περίοδο μέχρι το 2100. Αυτό υποδηλώνει ότι οι τρωτότητες σε απόλυτους όρους αναμένεται να αυξηθούν, ενώ σε συγκριτικούς όρους, με βάση την έκταση των περιφερειών, αναμένεται να παραμείνουν σταθερές. Η εξέλιξη της τρωτότητας με βάση κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη του ΑΕΠ και του πληθυσμού.

Για τις μεταφορές, έγινε ανάλυση τρωτότητας του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, βασισμένη στα αποτελέσματα της αντίστοιχης μελέτης και δείχνει ότι:

  • Η υψηλότερη σχετική τρωτότητα, τόσο συνολικά όσο και ανά χιλιόμετρο δικτύου και για τα δύο σενάρια της IPCC (RCP 4.5 και 8.5), εμφανίζεται στην Ανατολική Ελλάδα και ακολουθεί η Δυτική και στη συνέχεια η Κεντρική Ελλάδα.
  • Το μεθοδολογικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε για τις δασικές πυρκαγιές και τις μεταφορές είναι κατάλληλο για ανάλυση της πολυδιάστατης τρωτότητας των περιφερειών της χώρας μας σε περισσότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως καύσωνες, πλημμυρικά φαινόμενα, ερημοποίηση και διαχρονική απώλεια ΑΕΠ. Η αποτελεσματική πολιτική προσαρμογής σε περιφερειακό επίπεδο, βασισμένη σε ανάλυση τρωτότητας, μπορεί να αποτελέσει ατμομηχανή ανάπτυξης, ειδικά σε περιφέρειες υψηλής κοινωνικοοικονομικής τρωτότητας και σχετικά χαμηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 30/10 07:30

    Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουριστών στο επτάμηνο

  2. 30/10 07:26

    Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού

  3. 29/10 15:14

    Η ECTAA αντιτίθεται στους ανεφάρμοστους κανόνες για τις αποζημιώσεις στο προτεινόμενο Πακέτο Κινητικότητας Επιβατών

  4. 29/10 14:43

    Mitsis Grand Hotel | Νέος προορισμός πολυτελείας στη Ρόδο - ανακαίνιση 80 εκατ. ευρώ - Τι είπε η Όλγα Κεφαλογιάννη

  5. 29/10 13:56

    Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο

  6. 29/10 13:50

    Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.

  7. 29/10 13:43

    H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας

  8. 29/10 13:37

    Νέο τοπόσημο και τουριστικό αξιοθέατο της Αθήνας ο Φαληρικός Όρμος - 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής

  9. 29/10 12:32

    Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...

  10. 29/10 12:30

    Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS

  11. 29/10 10:00

    Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development

  12. 29/10 09:52

    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Προβολή στην Ισπανία ως τουριστικός και κινηματογραφικός προορισμός

  13. 29/10 09:47

    Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου

  14. 29/10 09:18

    Τουρισμός | easyJet holidays: Εξαιρετικό το 2024, προσδοκίες για καλύτερο 2025 - Η Ελλάδα στους κύριους προορισμούς

  15. 29/10 08:59

    Κανάρια Νησιά: Διαδηλώσεις κατά της μετανάστευσης

  16. 29/10 07:26

    Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο

  17. 29/10 07:25

    Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος

  18. 29/10 07:22

    ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες

  19. 29/10 07:18

    Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στην Αμοργό

  20. 28/10 11:56

    MED | Σύνθετη τουριστική επένδυση στη Χαλκιδική ύψους έως 145 εκατ. ευρώ με δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης

  21. 28/10 11:15

    Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία

  22. 28/10 07:23

    Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία

  23. 27/10 22:03

    Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το κατάλυμα στο Λιμνοχώρι Αμυνταίου και τη δηλητηρίαση πελατών

  24. 27/10 15:29

    Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης

  25. 27/10 14:10

    Ξενοδοχεία | 35 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του Athenaeum InterContinental

  26. 27/10 12:16

    Πανεπιστήμιο Πατρών: Διαγωνισμός για μίσθωση δωματίων ξενοδοχείων ή επιπλωμένων διαμερισμάτων στο Αγρίνιο

  27. 27/10 12:10

    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Σήμα πιστοποίησης για τα βιώσιμα ξενοδοχεία

  28. 27/10 07:08

    Καρπενήσι | Δημοπρασία για εκμίσθωση ξενώνα στην πλατεία της Κοινότητας Ανιάδας

  29. 27/10 07:05

    Zagori Fiction Days στη Βίτσα Ζαγορίου

  30. 26/10 16:36

    Η Κύπρος με ελάχιστα αποθέματα νερού

  31. 26/10 16:00

    Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας

  32. 26/10 11:00

    E.Ξ. Ρόδου | Συζήτηση των μελών για τα προβλήματα στην περιοχή Λίνδου και Νότιας Ρόδου

  33. 26/10 07:38

    Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο για τον Κρητικό τρόπο ζωής στο Ηράκλειο

  34. 26/10 06:34

    ΕΟΤ | Πρόσκληση για τις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.

  35. 25/10 14:33

    Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Open Plan 2024–2025 | Υποβολή αιτήσεων για όλα τα εργαστήρια έως τις 3 Νοεμβρίου

  36. 25/10 13:37

    Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη

  37. 25/10 12:39

    Global DMC 2024: Η Αθήνα και τα Ελληνικά νησιά κορυφαίοι προορισμοί στον κόσμο για συνέδρια και εκδηλώσεις

  38. 25/10 12:33

    7η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών στα Χανιά

  39. 25/10 12:19

    ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024

  40. 25/10 12:08

    Πάνω από 4.000 συμμετοχές από 28 χώρες σε 63 δράσεις στο Navarino Challenge 2024

  41. 25/10 11:26

    Συνάντηση CLIA- Μητσοτάκη: Συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

  42. 25/10 11:02

    Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ | Ποια είναι η κατάταξη της Ελλάδας και ανταγωνιστριών χωρών στον δείκτη Travel & Tourism Development Index 2024

  43. 25/10 10:20

    Τουρισμός | Οι 5 τάσεις των Αμερικανών στα ταξίδια του 2025

  44. 25/10 10:06

    Έργα αστικών αναπλάσεων στις Σέρρες και το Λιτόχωρο

  45. 25/10 07:36

    Τα πτηνά συντροφιάς κατακλύζουν τα Τρίκαλα

  46. 25/10 07:30

    Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Ψήφισμα για τα προβλήματα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό

  47. 25/10 07:29

    Δήμος Ναυπακτίας: Κατά της ανάπτυξης υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου στον Πατραϊκό Κόλπο

  48. 25/10 07:22

    Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου

  49. 24/10 18:27

    Πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος του παλαιού αερολιμένα Πάρου

  50. 24/10 16:13

    Costa Cruises: Ακυρώνονται προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Σαντορίνη το 2025

  51. 24/10 14:46

    Επιμελητήριο Ηρακλείου: Νέα πρόταση χρηματοδότησης για το καταδυτικό πάρκο στη Σταλίδα

  52. 24/10 14:09

    Το ΑΙ θα μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών έως το 2035

  53. 24/10 14:06

    Ά. Γκερέκου: Το TUI Futureshapers Greece αντανακλά τις κοινές αξίες για βιώσιμο τουρισμό

  54. 24/10 13:49

    ETC: Αυξημένη διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο-χειμώνα | Το 5% επιλέγει Ελλάδα

  55. 24/10 13:49

    Τουρισμός | Βαλεαρίδες Νήσοι: Έμφαση στη χειμερινή περίοδο - 10 εκατ. αεροπορικές θέσεις, +8,5% από πέρυσι

  56. 24/10 12:55

    SKY express: Ξεκίνησε η νέα σύνδεση Αθήνα - Τίρανα

  57. 24/10 12:30

    Πρόστιμο 50 εκατ. δολ. στην American Airlines για κακομεταχείριση ατόμων με ειδικές ανάγκες

  58. 24/10 12:27

    Eurowings: Νέες συνδέσεις με Ηράκλειο και Πρέβεζα το καλοκαίρι του 2025

  59. 24/10 12:06

    Transavia France: Νέα σύνδεση Μασσαλία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025

  60. 24/10 11:51

    TUI: Δύο Ελληνικά νησιά στους 5 δημοφιλέστερους φθινοπωρινούς προορισμούς για τους Σουηδούς

  61. 24/10 11:42

    Ερμιόνη: Πρώτη πτήση της Hellenic Seaplanes πάνω από την Πελοποννησιακή Ριβιέρα

  62. 24/10 11:22

    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ

  63. 24/10 11:15

    Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά

  64. 24/10 11:03

    Πρόγραμμα ‘‘FutureShapers Greece’’ | Εκπαίδευση 1.000 επιχειρηματιών και επαγγελματιών στη βιώσιμη ανάπτυξη

  65. 24/10 10:23

    Ε.Ξ.Μαγνησίας - ΕΟΤ | Ομάδα εργασίας για την προώθηση των πτήσεων και την τουριστική προβολή της Μαγνησίας

  66. 24/10 07:38

    Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών

  67. 24/10 07:36

    Ζήτηση ακινήτων στη Λάρνακα από Λιβανέζους επενδυτές

  68. 24/10 07:31

    Marketing Greece | Συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων

  69. 24/10 07:29

    Μειώνεται ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο

  70. 24/10 07:27

    Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού

  71. 23/10 19:11

    Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση  και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό

  72. 23/10 17:03

    Aegean Airlines: Νέα εποχική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος το καλοκαίρι του 2025

  73. 23/10 16:39

    Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία

  74. 23/10 15:55

    Γενική συνέλευση της Ε.Ξ. Σαντορίνης | Το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν

  75. 23/10 15:11

    Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Thomas Cook από την ESky Group

  76. 23/10 14:58

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσίαση του προγράμματος ‘"FutureShapers Greece"

  77. 23/10 14:14

    Κέρκυρα | Θαλάσσια πολιτιστική διαδρομή: Οι 195 βομβαρδισμοί της Κέρκυρας στον Β’ ΠΠ

  78. 23/10 13:57

    CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024

  79. 23/10 13:02

    Smartwings: Νέες συνδέσεις τσάρτερ από Πολωνία με Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη το 2025

  80. 23/10 12:48

    Το σχόλιο του προέδρου του ΞΕΕ για τη Σαντορίνη και τη μετάβαση σε ένα "ποιοτικό αύριο"

  81. 23/10 12:39

    Lonely Planet: Οι 10 τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2025 – Οι 30 καλύτεροι προορισμοί της χρονιάς

  82. 23/10 12:32

    Τουρισμός | On the Beach: Κυρίαρχη η Τουρκία στα πακέτα διακοπών των Βρετανών - πτώση τιμών στα ελληνικά ξενοδοχεία

  83. 23/10 12:00

    FedHATTA: Έγκαιρη παρέμβαση του υπουργείου Τουρισμού για να ανασταλεί το κλείσιμο του Μουσείου Παλαιόπολης στην Κέρκυρα

  84. 23/10 11:27

    Βραχυχρόνια μίσθωση | Προορισμός όλου του χρόνου η Αθήνα, + 31% η ζήτηση τον Δεκέμβριο

  85. 23/10 10:55

    Τρεις τουριστικές επενδύσεις της "νέας εποχής", που θα διαμορφώσουν νέους προορισμούς

  86. 23/10 10:23

    Star Alliance | Ενδυνάμωση του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού για μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία

  87. 23/10 07:16

    Περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών

  88. 23/10 07:14

    Γιάννης Ρέτσος: Το ΙΟΒΕ είναι το σημαντικότερο think tank της χώρας

  89. 23/10 07:11

    ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις

  90. 23/10 07:06

    O κίνδυνος των τιμών των κατοικιών για τα νοικοκυριά

  91. 23/10 07:01

    Τα μεγέθη και οι τάσεις των Κατασκευών στην Ελλάδα

  92. 22/10 19:04

    Τα υψηλότερα ποσοστά Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων στους κλάδους της αγροτικής δραστηριότητας και εστίασης

  93. 22/10 18:13

    ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα

  94. 22/10 16:16

    Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία

  95. 22/10 15:28

    Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις

  96. 22/10 14:26

    830 εκατ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τη βραχυχρόνια μίσθωση - πόσα είναι τα επίσημα Airbnb στην Ελλάδα

  97. 22/10 14:01

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | Βρετανοί, Γάλλοι και Ευρωπαίοι εκτός ΕΕ "έριξαν" τις εισπράξεις τον Αύγουστο

  98. 22/10 13:37

    M. Γιαννόπουλος | Το 51% των τουριστικών επενδυτών θα επέλεγαν ξανά τη χώρα μας - Σχέδια για επέκταση της Melia

  99. 22/10 13:33

    Η Ρόδος τίμησε για άλλη μία φορά τους πιστούς φίλους της

  100. 22/10 13:32

    Η TUI φιλοδοξεί να γίνει παγκόσμιο brand αναψυχής με όχημα μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και lifestyle κατάστημα

περισσότερα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
τελευταία άρθρα