Η εμπειρία της επίσκεψης στην Ακρόπολη θα είναι τελείως διαφορετική από τις 4 Δεκεμβρίου

Η εμπειρία της επίσκεψης στην Ακρόπολη θα είναι τελείως διαφορετική από τις 4 Δεκεμβρίου

Η βελτίωση της επισκεψιμότητας των μνημείων στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Με τα έργα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών στην Ακρόπολη, ο Ιερός Βράχος καθίσταται -για πρώτη φορά -απολύτως προσβάσιμος όχι μόνον στα ΑμεΑ, αλλά και σε πολίτες με κινητικά ή άλλα προβλήματα υγείας. Όταν ολοκληρωθούν και παραδοθούν στις 3 Δεκεμβρίου 2020, μαζί με το νέο, ασφαλή υπερσύγχρονο ανελκυστήρα πλαγιάς, η εμπειρία της επίσκεψης στην Ακρόπολη θα είναι τελείως διαφορετική, τονίζει το υπουργείο Πολιτισμού.

Σε ό,τι αφορά το έργο των διαδρομών ΑμεΑ, από το υπουργείο διευκρινίζονται τα εξής:

Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών δεν αντιμετωπίζεται ως απλή συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, το οποίο  άλλωστε  κατασκευάστηκε πριν τουλάχιστον πενήντα χρόνια με τις τότε κατασκευαστικές και επιστημονικές παραδοχές. Είναι τμήμα της μελέτης για την αποκατάσταση των εδαφών του αρχαίου ιερού του ακαδημαϊκού και προέδρου της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως κ. Μανόλη Κορρέ, του αρχιτέκτονα με την πληρέστερη γνώση για το σύνολο των μνημείων επί του Ιερού Βράχου. Οι διαμορφώσεις, οριζοντιογραφικά και υψομετρικά, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας  τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων. Ο επισκέπτης θα έχει για πρώτη φορά την εικόνα  που είχαν οι αρχαίοι Αθηναίοι. Η οδός των Παναθηναίων, που ξεκινάει από τα Προπύλαια και φτάνει στο ναό της Ρώμης και του Αύγουστου, είχε διαστρωθεί, εκ νέου, με σκυρόδεμα το 1978 και επιστρώθηκε με το ίδιο υλικό πολλές φορές έκτοτε για να επισκευαστεί η καλπάζουσα φθορά. Η σχετική συζήτηση για τις διαδρομές των ατόμων με δυσκολία στην κίνηση είχε ξεκινήσει τουλάχιστον από τα μέσα του 2018, χωρίς να υπάρξει καμία πρόταση.

Τα υλικά

Από τις 19 Μάιου 2020, οπότε το ΚΑΣ γνωμοδότησε ομόφωνα για την εφαρμογή της σχετικής μελέτης, έως τον περασμένο Ιούλιο, πραγματοποιήθηκε ενδελεχής έρευνα για τον καθορισμό σύγχρονων κατάλληλων υλικών, τόσο από πλευράς σύστασης όσο και εμφάνισης. Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ), ορισμένα απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης.

Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το συγκεκριμένο σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με τα υλικά που χρησιμοποιούνται  για τη συμπλήρωση των μνημείων. Επισημαίνεται ότι στην Ακρόπολη εκτελείται το συστηματικό έργο συντήρησης και αναστήλωσης των μνημείων, το οποίο απαιτεί τη μεταφορά υλικών και μαρμάρων έως 10 τόνων, με βαρέα οχήματα. Ως εκ τούτου οι διαδρομές πρέπει να είναι κατασκευασμένες από υλικό υψηλής αντοχής που να προσδίδει σταθερότητα. Η ΕΣΜΑ συνεκτιμώντας τα δεδομένα αποφάσισε την εφαρμογή του συγκεκριμένου νέου υλικού, αλλά μόνο στο υφιστάμενο δίκτυο (που ήταν ήδη κατασκευασμένο με σκυρόδεμα) με ορισμένες τροποποιήσεις απαραίτητες για την ένταξη του έργου σε μελλοντικές ανάγκες.

Μία από αυτές είναι η διεύρυνση της διαδρομής ανατολικά των Προπυλαίων, ώστε να μπορεί  να εξυπηρετήσει  την διέλευση των εκατομμυρίων επισκεπτών, δημιουργώντας δύο κατευθύνσεις εισόδου και εξόδου, που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία, και θα δώσει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να έχει καλύτερη εποπτεία των Προπυλαίων. Παράλληλα η ΕΣΜΑ αποφάσισε η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως να συνεχίσει την έρευνα για τον σχεδιασμό και καθορισμό υλικών και για τις υπόλοιπες περιοχές της μελέτης, όπως τα πλατώματα θέασης των μνημείων, όπου οι απαιτήσεις σε αντοχή είναι μικρότερες. Η έρευνα αυτή είναι σε εξέλιξη.

Ασφάλεια για το μνημείο και τους επισκέπτες

Η νέα διάστρωση παρέχει ομαλή και  αντιολισθητική επιφάνεια, απολύτως ασφαλή για τους επισκέπτες. Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα εξαιτίας της κλίσης και της ολισθηρότητας του εδάφους. Επιπλέον, στοχεύει στην προστασία του ίδιου του βράχου και των αρχαιολογικών καταλοίπων. Πριν από την διάστρωση προηγήθηκε λεπτομερής τρισδιάστατη και φωτογραμμετρική αποτύπωση, σε όσα σημεία του βράχου πρόκειται να καλυφθούν, με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμη η πλήρης τεκμηρίωσή τους. Η χρήση ενός λιγότερο ανθεκτικού υλικού θα απαιτούσε συχνή συντήρηση, που ως διαδικασία θα επιβάρυνε το μνημείο. Η επέμβαση που εφαρμόζεται στην κατασκευή των διαδρομών είναι πλήρως αναστρέψιμη. Μεταξύ του νέου υλικού και του υποστρώματος (βράχος) παρεμβάλλεται ειδική μεμβράνη. Οι τομές που υπάρχουν στους αρμούς, επί της ουσίας, επιτρέπουν την ολική ή τμηματική απομάκρυνση της διάστρωσης. Να τονιστεί ότι σήμερα ακόμη το έργο είναι σε εξέλιξη. Επομένως η εικόνα είναι εργοταξιακή και όχι η τελική. Απαιτούνται φινιρίσματα, κάλυψη των αρμών και διαμόρφωση των τελικών επιφανειών. 

Τα έργα αναβάθμισης στην Ακρόπολη εκτελούνται με την ευγενική χορηγία και συνεργασία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση.

Δήλωση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη

Είμαστε σε μία εποχή, που φαίνεται ότι οι ειδικοί αμφισβητούνται. Αμφισβητήθηκαν οι γιατροί. Αμφισβητούνται τώρα και οι σημαντικότεροι αρχιτέκτονες, μηχανικοί και αρχαιολόγοι, οι οποίοι υπηρετούν στην Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, με κορυφαίο τον ακαδημαϊκό καθηγητή Μανόλη Κορρέ, για τον οποίο, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι ο απόλυτος γνώστης της Ακρόπολης και των μνημείων της. Αμφισβητούνται τα 17 μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, τα στελέχη της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, των οποίων το αναστηλωτικό έργο ουδέποτε έχει αμφισβητηθεί, καθώς και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων και η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, καθώς και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών.

Μόνον απορία και έκπληξη μπορεί να προκαλέσει το γεγονός ότι κάποιοι χρησιμοποίησαν εικόνες εργοταξιακές, από το έργο της επίστρωσης των διαδρομών στην Ακρόπολη, το οποίο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί -άρα δεν υπάρχει η τελική εικόνα- και το οποίο, σε κάθε περίπτωση, είναι επιλογή συνειδητή και προτεραιότητα για το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, εντασσόμενο στο Εθνικό Σχέδιο για τα Δικαιώματα των Ανθρώπων με Αναπηρία, προκειμένου το κορυφαίο μνημείο, το σύμβολο του δυτικού Πολιτισμού να καταστεί προσβάσιμο στην κοινωνία των τριών τρίτων. Όλοι έχουμε ίδια και ίσα δικαιώματα. Αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους. Μόνο μικρόψυχοι μπορούν να θεωρούν ότι ένα έργο, το οποίο εξασφαλίζει την απόλυτη πρόσβαση σε όλους τους συνανθρώπους μας, γίνεται για να δημιουργήσει πρόβλημα στο κορυφαίο μνημείο μας.

Όπως έχω δηλώσει πολλές φορές, η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα της χώρας. Ολοκληρώσαμε τον φωτισμό και πήραμε μόνο εύσημα. Ολοκληρώνεται, τις αμέσως επόμενες ημέρες, ο ανελκυστήρας πλαγιάς, ένα απολύτως σύγχρονο έργο, πρότυπο στην κατηγορία του σε διεθνές επίπεδο. Τώρα εκτελείται το έργο της επίστρωσης των διαδρομών. Μιλάνε κάποιοι για τσιμέντα. Ας αναλογιστούν, ας δουν, ας ζητήσουν πληροφόρηση τι είναι αυτό το υλικό που χρησιμοποιούμε. Είναι αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα, η περιεκτικότητα του οποίου σε τσιμέντο είναι μόλις 12%. Ένα ανθεκτικό υλικό μας είναι απαραίτητο, πρώτον, για να διευκολύνουμε την κίνηση των αμαξιδίων. Δεύτερον, διότι τα αναστηλωτικά έργα στην Ακρόπολη συνεχίζουν να εκτελούνται. Κινούνται στον Ιερό Βράχο μηχανήματα πολλών τόνων για να  μεταφέρουν φορτία πολλών τόνων. Επομένως, χρειάζονται ένα στέρεο έδαφος αντοχής για να μην υπάρχουν ατυχήματα. Ένα στέρεο έδαφος, το οποίο θα εξασφαλίζει συγχρόνως την αισθητική, η οποία επιβάλλεται να υπάρχει στα συγκεκριμένα μνημεία. Και αυτό το υλικό επελέγη με βάση την μελέτη Κορρέ και την μελέτη πολλών δειγμάτων υλικών.

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται απολύτως αναστρέψιμη διάστρωση, που προστατεύονται απολύτως τα όποια ίχνη του βράχου υπάρχουν σήμερα ορατά. Και για πρώτη φορά αναδεικνύεται σε όλο της το εύρος, η οδός των Παναθηναίων. Μόνον έτσι ο σημερινός επισκέπτης θα μπορεί βιωματικά, να αντιληφθεί το μεγαλείο του Παρθενώνα και των λοιπών μνημείων, όπως το αντιλαμβανόταν ο αρχαίος Αθηναίος. Όλα τα άλλα είναι fake news. Όλα τα άλλα είναι πληροφορίες που διακινούνται εκ του πονηρού. Όλα τα άλλα εξυπηρετούν εγνωσμένες σκοπιμότητες. Όλα τα άλλα έχουν στόχο να ζημιώσουν, όχι το Υπουργείο Πολιτισμού ή εμένα προσωπικά, αλλά τη χώρα και μόνο τη χώρα.

Δήλωση του καθηγητή Μανόλη Κορρέ, Προέδρου της ΕΣΜΑ

Οι νέες διαστρώσεις στην Ακρόπολη γίνονται σε αντικατάσταση των έως τώρα διαστρώσεων, οι οποίες είχαν την αυτή σύσταση, δηλαδή κατάλληλη μίξη χαλικιών άμμου και τσιμέντου, με παρόμοιες αποχρώσεις. Δυστυχώς, οι επιφάνειες  αυτές είχαν λόγω ηλικίας φθαρεί, σε βαθμό που η εξακολούθηση της συντήρησής τους με τοπικά μπαλώματα να είναι ένα τελείως ανεπαρκές ημίμετρο. Οι παλαιές αυτές διαστρώσει έγιναν το 1976 βάσει σχεδίων και με επίβλεψη του αείμνηστου Γιάννη Τραυλού και είχαν ως κύριο γνώρισμα τη χρήση τεφρόχρωμου τσιμέντου και την σχετικά αδρή κατεργασία της επιφάνειας. Το έργο ήταν ένα από τα πρώτα που έπρεπε να γίνουν όταν μετά την πτώση της Δικτατορίας το Υπουργείο Πολιτισμού (Υπουργός τότε ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τρυπάνης) εγκαινίασε (Μάϊος 1975) το μακρόπνοο πρόγραμμα για την συντήρηση και αποκατάσταση των μνημείων της Ακρόπολης, αναθέτοντας το σχεδιασμό και την επίβλεψη σε μια διεπιστημονική επιτροπή ειδικών (Επιτροπή Συντηρήσεως μνημείων Ακροπόλεως, στο εξής ΕΣΜΑ), αποτελούμενη από τους Ι. Μηλιάδη, Γ. Δοντά, Χ. Μπούρα, Ι. Τραυλό, Σ. Αγγελίδη, Θ. Σκουλικίδη, κ.α.

Ο Γιάννης Τραυλός, προσέφερε τις γνώσεις του σε θέματα αρχαιολογικής τοπογραφίας και την εμπειρία του ως καταξιωμένος αναστηλωτής. Ο ίδιος προέκρινε το σκυρόδεμα όπως άλλωστε είχε πράξει και ο Πικιώνης σε παρόμοιες εργασίες, με τη διαφορά ότι η διάστρωση στην Ακρόπολη δεν μπορούσε να περιέχει ελεύθερη χρήση νέων ή αρχαίων μαρμάρων. Τα τυχαία σκορπισμένα αρχαία μάρμαρα επί της οδού των Παναθηναίων, τον κεντρικό άξονα κίνησης των επισκεπτών, από τα Προπύλαια έως τον Παρθενώνα έπρεπε να μετακινηθούν για να συντηρηθούν και η οδός να διαστρωθεί επειδή ήδη ήταν ολισθηρή και δύσβατη, πρόβλημα επιδεινούμενο συνεχώς λόγω της γοργής αύξησης του αριθμού των επισκεπτών. Τα περιστατικά ολίσθησης και πτώσης επισκεπτών έως το 1976 ήταν πολυάριθμα και όχι τυχαία υπήρχε σε ετοιμότητα εντός των Προπυλαίων ένα φορείο, καλά ορατό στη βόρεια πλευρά της ανάβασης.  Τα τελευταία χρόνια η φθορά της υπάρχουσας διάστρωσης ήταν τόση, ώστε και πάλι να σημειώνονται ατυχήματα όπως τα παλιά χρόνια.

Έτσι μετά από πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου, η ΕΣΜΑ και η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, επεξεργάσθηκαν κάποιες πρώτες προτάσεις της Αρχαιολογικής Εφορείας Ακροπόλεως και κατέληξαν σε ό,τι σήμερα εκτελείται, ως συνέχεια του παλαιού έργου του Ι. Τραυλού, αλλά με τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας για ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα. Το ζήτημα της ακριβούς οριοθέτησης των διαστρώσεων, ώστε να μη καλύπτονται μέρη του βράχου με σημαντικά, αλλά λίαν δυσδιάκριτα αρχαιολογικά ίχνη παρόδιων μικρών μνημείων ή και κάποιων κτισμάτων, δύσκολο όπως και στα χρόνια του Τραυλού, αντιμετωπίσθηκε βάσει της έως τώρα αρχαιολογικής έρευνας με συνεργασία αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων της Υπηρεσίας, με κύριο συντονιστή τον Μανόλη Κορρέ / τον υπογράφοντα. Στην Παρούσα φάση το πρόγραμμά μας περιορίζεται στο πλέον επείγον, την κεντρική οδό, και σε μια βοηθητική, αναγκαία για τη σύνδεση του κέντρου με τον νέο ανελκυστήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Η παρούσα εργασία είναι αντιληπτή ως μέρος ενός ολικού σχεδίου για την αποκατάσταση των αρχαίων επιφανειών, η οποία κατά πολύ θα βελτιώσει τις συνθήκες θέασης των μνημείων (από το σύστημα αναφοράς που είχαν υπ'όψιν εκείνοι που τα σχεδίασαν), αλλά εξ ίσου πολύτιμη θα είναι και η ασφάλιση έναντι φθοράς των εισέτι εκτεθειμένων θεμελίων σε πλείστα εισέτι ανοικτά σκάμματα κυρίως της Μεγάλης Ανασκαφής (1885-1891). Με αυτά τα έργα, των οποίων σχεδιασμός και εκτέλεση υπόκεινται σε αρχές διεθνών για τα μνημεία συμβάσεων που ήδη είναι ενσωματωμένες στην νομοθεσία πολλών χωρών όπως και της δικής μας, η κατάσταση των πραγμάτων θα βελτιωθεί.

Για τους παλαιότερους, όπως και εγώ, τέτοια έργα, παρά την επιστημονική ορθότητα και την κοινωνική χρησιμότητά τους, συνεπάγονται και απώλειες συναισθηματικής κυρίως φύσεως: εν προκειμένω κάτι από την παλαιά ρομαντική εικόνα που πάντοτε θα συντηρώ στις αναμνήσεις μου (με ανάμεικτα αισθήματα) θα χαθεί. Όμως ό,τι κυρίως επιβάλλεται σε κάθε περίσταση ανάληψης ευθυνών είναι η στάθμιση οφέλους και απώλειας (που θα ήταν αχαριστία να μη τη δεχόμαστε, όταν τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα). Με αυτή τη σύντομη αναφορά νομίζω ότι δίδεται απάντηση σε ανησυχίες που νομίζω λόγω μη ενημέρωσης εκφράσθηκαν από ευαίσθητους συμπολίτες μας.

 

 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 17/11 04:17

    Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας

  2. 16/11 19:59

    Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα

  3. 16/11 14:10

    CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025

  4. 16/11 11:45

    Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026

  5. 16/11 11:21

    Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά

  6. 16/11 11:20

    Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια

  7. 16/11 01:13

    Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή

  8. 16/11 01:08

    Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»

  9. 15/11 15:49

    Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  10. 15/11 15:12

    Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση

  11. 15/11 15:01

    Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.

  12. 15/11 14:56

    Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου

  13. 15/11 14:52

    Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια

  14. 15/11 14:50

    Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026

  15. 15/11 14:09

    FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη

  16. 15/11 12:35

    Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!

  17. 15/11 11:59

    "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"

  18. 15/11 11:52

    ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024

  19. 15/11 11:20

    HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές

  20. 15/11 10:26

    Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025

  21. 15/11 07:53

    Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο

  22. 15/11 07:51

    Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο

  23. 15/11 07:43

    ‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους

  24. 15/11 07:37

    Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα

  25. 15/11 07:34

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Κέας

  26. 14/11 23:06

    Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου)

  27. 14/11 22:41

    Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας

  28. 14/11 22:36

    Ό,τι κάνουμε καλά, να το κάνουμε καλύτερα

  29. 14/11 17:59

    AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο

  30. 14/11 17:19

    Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019

  31. 14/11 16:54

    Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025

  32. 14/11 16:45

    Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης

  33. 14/11 16:39

    Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications

  34. 14/11 15:19

    TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη

  35. 14/11 14:30

    Προβολή της Πιερίας με καθοδήγηση από την Marketing Greece

  36. 14/11 14:18

    Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών

  37. 14/11 14:07

    Τουρισμός: Αυτές θα είναι οι 7 πιο καταλυτικές αλλαγές στα ταξίδια το 2025 - Από την αστροπαρατήρηση και τα dupes μέχρι την A.I.

  38. 14/11 13:41

    Deloitte | Οι τάσεις των εμπορικών ακινήτων

  39. 14/11 13:28

    Costa Cruises | Οι κρουαζιέρες με ελληνικά λιμάνια το 2026

  40. 14/11 12:49

    «Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

  41. 14/11 12:39

    Volotea: Νέα σύνδεση Άραξος – Λιλ το καλοκαίρι του 2025

  42. 14/11 12:16

    Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα

  43. 14/11 12:10

    Η Celestyal προσθέτει 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery

  44. 14/11 11:59

    Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό

  45. 14/11 11:46

    SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό

  46. 14/11 11:28

    Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων

  47. 14/11 07:15

    Αποφάσεις για 2 ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Κρήτη

  48. 14/11 07:10

    Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης

  49. 14/11 07:06

    Νέες δωρεές από ξενοδοχεία

  50. 14/11 07:04

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Ιθάκης

  51. 14/11 07:00

    Spata Run: Αθλητική εκδήλωση στα Σπάτα

  52. 13/11 16:47

    O Ευγένιος Βασιλικός νέος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ

  53. 13/11 16:19

    Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια

  54. 13/11 15:17

    SiteMinder: Έρχεται ο νέος πολυδιάστατος ταξιδιώτης "everything traveller" – Ποιες αλλαγές σηματοδοτεί στα ταξίδια

  55. 13/11 14:44

    Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων

  56. 13/11 14:33

    Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της

  57. 13/11 14:28

    Υπερτουρισμός: Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη

  58. 13/11 14:20

    Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά

  59. 13/11 14:14

    Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025

  60. 13/11 14:03

    Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards

  61. 13/11 13:02

    Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  62. 13/11 12:52

    Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία

  63. 13/11 12:17

    Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025

  64. 13/11 11:39

    Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο

  65. 13/11 11:28

     "Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου

  66. 13/11 11:13

    COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή

  67. 13/11 10:45

    TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα

  68. 13/11 10:26

    Στην ηγεσία της TUI μέχρι το 2028 ο CEO και ο CFO

  69. 13/11 09:45

    Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s

  70. 13/11 07:49

    Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη

  71. 13/11 07:43

    Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort

  72. 13/11 07:38

    Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο

  73. 13/11 07:30

    Αναβάθμιση των υποδομών του Εθνικού Κήπου

  74. 13/11 07:25

    Αναβιώνουν 8 οθωμανικές κρήνες στη Θεσσαλονίκη

  75. 12/11 22:36

    Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη

  76. 12/11 22:19

    SOS από Μικρομεσαίες επιχειρήσεις | Εκτός αναπτυξιακού νόμου τουριστικές επενδύσεις, ακόμη και όσες έλαβαν προέγκριση!

  77. 12/11 22:13

    Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο

  78. 12/11 18:23

    Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος

  79. 12/11 18:20

    WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;

  80. 12/11 18:14

    Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη

  81. 12/11 17:22

    Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

  82. 12/11 15:05

    Σουηδία: Η μείωση επιτοκίων απογείωσε τις κρατήσεις διακοπών – Ρόδος και Κρήτη στους top προορισμούς για το 2025

  83. 12/11 14:39

    Μαγιόρκα: «Δυστυχώς αποτύχαμε» - Γιατί η στρατηγική πολυτελούς τουρισμού δεν έλυσε τον πρόβλημα του υπερτουρισμού

  84. 12/11 13:50

    Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας

  85. 12/11 13:45

    FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη

  86. 12/11 13:23

    Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα

  87. 12/11 13:10

    Η Μύκονος αποκτά σύγχρονο πολεοδομικό σχεδιασμό – Παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου Μυκόνου

  88. 12/11 13:07

    Βαρόμετρο Booking.com 2024: Τελευταία στην Ευρώπη τα Ελληνικά ξενοδοχεία ως προς την πρόσβαση σε κεφάλαια

  89. 12/11 12:40

    Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση

  90. 12/11 11:32

    Εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης στην Ελλάδα

  91. 12/11 10:50

    Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους

  92. 12/11 07:30

    Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη

  93. 12/11 07:28

    Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου

  94. 12/11 07:21

    Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο

  95. 11/11 22:28

    Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής | Αυξημένες προκρατήσεις για το 2025 στη βρετανική αγορά

  96. 11/11 16:28

    Εκσυγχρονισμός του Θερμαλιστικού Κέντρου Κρηνίδων Καβάλας

  97. 11/11 16:25

    Ο Δήμος Μήλου στο Δίκτυο για Βιώσιμες Κυκλάδες

  98. 11/11 15:49

    Τουρισμός | ΑΒΤΑ: Εκστρατεία για την προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας, με δράσεις από τους πράκτορες

  99. 11/11 15:34

    Τουρκικός τουρισμός | 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο 9μηνο

  100. 11/11 15:25

    FedHATTA/ΗΑΤΤΑ: Η Ελλάδα στο επίκεντρο των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά οργανωμένων ταξιδιών