Κλιματική αλλαγή: μήπως είναι ώρα να μιλήσουμε για το ανθρακικό αποτύπωμα του τουρισμού; - Γράφει ο κ.Σ.Μυλωνάς*

Κλιματική αλλαγή: μήπως είναι ώρα να μιλήσουμε για το ανθρακικό αποτύπωμα του τουρισμού; - Γράφει ο κ.Σ.Μυλωνάς*

Λίγα λόγια για την κλιματική αλλαγή

Με τον όρο κλιματική αλλαγή αναφερόμαστε στη μεταβολή του παγκόσμιου κλίματος και ειδικότερα σε μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών που εκτείνονται σε μεγάλη χρονική κλίμακα. Η κλιματική αλλαγή που προκύπτει από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και άλλων αερίων του θερμοκηπίου είναι μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας. Το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που παράγεται από την καύση καυσίμων με περιεκτικότητα σε άνθρακα είναι ένα από τα κύρια αέρια του φαινομένου θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Κύριος υπεύθυνος λοιπόν είναι η χρήση της ενέργειας. 

Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ. 

Το 2015 φαίνεται ήδη να είναι το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί. Τα τρία θερμότερα έτη έχουν καταγραφεί ποτέ από το 1880 έως το 2015 είναι το 2010 το 2014 και το 2015. Όλα την τελευταία πενταετία. Η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αν δεν αναλάβουμε δράση οδηγείται στο +4oC πολύ πάνω από το στόχο του +2oC, το μαγικό νούμερο που έχουν θέσει οι επιστήμονες ως το σημείο χωρίς επιστροφή για το πλανήτη και τη προστασία του. Ένα τόσο μικρό νούμερο μα τόσο σημαντικό.

Οι επιπτώσεις από αυτή τη μεταβολή θα είναι καταστροφικές για τον πλανήτη. Ήδη το 2015 αντιμετωπίσαμε:

  • Λιώσιμο των πάγων με γοργούς ρυθμούς.
  • Αφόρητη ζέστη στην Ασία. 
  • Καταστροφικές φωτιές στην Ινδονησία. 
  • Τυφώνες και ακραία καιρικά φαινόμενα. 

Και πάλι αυτά σας φαίνονται λίγα  ή απίθανα για τη χώρα μας αξίζει να σημειωθεί ότι η σε έρευνα της Τράπεζα της Ελλάδος επισημαίνει πως το οικονομικό κόστος της κλιματικής αλλαγής για τη χώρα μας είναι εξαιρετικά υψηλό: στο δυσμενέστερο σενάριο, το συνολικό κόστος για την ελληνική οικονομία ως το 2100 ανέρχεται στα 701 δις ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο του εθνικού μας χρέους το 2009!

Στον Καναδά η νέα κυβέρνηση διόρισε υπουργό κλιματικής αλλαγής αποδεικνύοντας τη δέσμευση της χώρας στη προσπάθεια διαχείρισης του προβλήματος. Στην Ελλάδα η ενημέρωση είναι περιορισμένη και θα πρέπει να ξεκινήσει από τα σχολεία ενώ θα πρέπει να ενταθούν οι επιχειρηματικές δράσεις μέσω προγραμμάτων αειφορίας. Η δράση και η ενημέρωση για τη κλιματική αλλαγή πρέπει να είναι συνεχής και βασισμένη με μελλοντικούς ουσιαστικούς στόχους όπως το zero emission και το zero waste. 

Η Διάσκεψη Μερών για την κλιματική αλλαγή (COP21) στο Παρίσι και το zero emission. 

Με το Παρίσι σε πένθος στο τέλος αυτού του μήνα η διάσκεψη των μερών για την κλιματική αλλαγή αναμένεται με μεγάλη αγωνία. Η επικύρωση του +2oC δεν είναι αρκετός και απαιτούνται σοβαρές δεσμεύσεις και μακροχρόνιοι στόχοι  όπως zero emissions μέχρι το 2050 από όλα τα κράτη του Πλανήτη. Η πρωτοβουλία για το zero emissions μέχρι το 2050 έχουν ήδη ξεκινήσει από σημαντικές προσωπικότητες και εταιρίες.  Η δέσμευση του zero emission προϋποθέτει τη μετατόπιση του παγκόσμιου ενεργειακού συστήματος στην καθαρή ενέργεια και την καινοτομία σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Μια τέτοια ενέργεια θα απελευθερώσει νέες τεχνολογικές λύσεις, θα δημιουργήσει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, καθώς και τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίες θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και πρωτοφανείς οικονομικές ευκαιρίες.

Τα παρακάτω διαγράμματα εμφανίζουν την ετήσια εξέλιξη της αύξησης της θερμοκρασίας της γης διάγραμμα 1 και το διάγραμμα 2 απεικονίζει τη μεταβολή της αύξησης της θερμοκρασίας με βάση τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. 

 

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Instrumental_Temperature_Record_%28NASA%29.svg/800px-Instrumental_Temperature_Record_%28NASA%29.svg.png

http://cdn2.vox-cdn.com/assets/4223167/chart.png
 Η Ευρώπη μας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60% μέχρι το 2050 με έτος βάσης το 2010, με ενδιάμεσο σταθμό 40% μέχρι το 2030 ενώ είναι διαφορετικές οι προσεγγίσεις από τα κράτη μέλη. 

Τουρισμός και κλιματική αλλαγή. 

Ο τουρισμός συνεισφέρει στην κλιματική αλλαγή δηλαδή στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 5% επί του συνόλου των ετησίων εκπομπών παγκοσμίως. Το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών έρχεται από τις αεροπορικές μεταφορές και τις μεταφορές γενικότερα. Σημαντικό  μέρος των εκπομπών αποτελούν οι υπόλοιπες δραστηριότητες του τουρισμού όπως η διαμονή - εστίαση κ.α. 

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον τουρισμό σε παγκόσμιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο είναι περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές. Χαρακτηριστικά αναφέρονται η αύξηση της στάθμης των θαλασσών – απώλεια ακτών, η καταστροφή των οικοσυστημάτων, η μείωση των υδάτινων πόρων λόγω ξηρασίας η μείωση της γεωργικής παραγωγής, η απώλεια χιονοπτώσεων και βροχοπτώσεων, η αύξηση των πυρκαγιών, η απώλεια εισοδήματος, η απώλεια ανθρωπίνου δυναμικού και  τέλος η διαγραφή προορισμών από τον τουριστικό χάρτη. 

 
http://europeanclimate.org/wp-content/uploads/2014/06/Tourism_IG.jpg
 
Η αντιμετώπιση του προβλήματος από την τουριστική βιομηχανία κρίνεται επιτακτική καθώς οι επιπτώσεις της «μη δράσης» θα μας οδηγήσουν στο +4oC δηλαδή στη παγκόσμια καταστροφή. Έχει έρθει λοιπόν η ώρα πλέον να συνειδητοποιήσουμε ότι το περιβαλλοντικό και κοινωνικό κεφάλαιο είναι εξίσου σημαντικό με το οικονομικό κεφάλαιο και ώρα για άμεση δράση. 
 
Η προσαρμογή των ξενοδοχείων στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Με άξονα την αειφορία και την ηγεσία. 
 
Το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων και συγκεκριμένα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. 
 
Σήμερα ένα σημαντικό μέρος των επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας δε γνωρίζει τι σημαίνει κλιματική αλλαγή και τι πρέπει να κάνει. Χρειάζεται ενημέρωση αλλά και ηγεσία από τους leader της αγοράς όπως επίσης και ηγεσία από τους νέους ή διάδοχους επιχειρηματίες, καθώς αυτοί έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν την αλλαγή και την αντιμετώπιση των σημαντικότερων ζητημάτων που αντιμετωπίζουμε.
 
Μοναδικό εργαλείο για αλλαγή είναι η εφαρμογή αειφορικών πρακτικών στο σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων. Το “ταξίδι” για τη μείωση του άνθρακα πρέπει να είναι συνεχές και να ξεκινήσει άμεσα. Παρακάτω συνοψίζονται δέκα στρατηγικές δράσεις για τη εφαρμογή της αειφορίας και τη προσαρμογή στη κλιματική πρόσκληση:
 
1. Ένταξη της αειφορίας στο σύνολο της επιχειρηματικής πρακτικής. Ισότιμη προώθηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών, εργασιακών και οικονομικών θεμάτων και καθημερινή εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου αειφορικού σχεδίου.  
 
2. Ένταξη της κλιματικής αλλαγής και σχετικών θεμάτων στην επιχειρηματική στρατηγική – Δέσμευση από την ανώτερη διοίκηση για την παρακολούθηση και μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα μέσω ουσιαστικής διαχείρισης του προβλήματος. 
 
3. Εφαρμογή προγραμμάτων κλιματικής αλλαγής και αειφορίας στη καθημερινή λειτουργία των ξενοδοχείων – θέσπιση στόχων.  Εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση χρήσης υδροφθοράνθρακων (HFC), εξοικονόμηση πόρων και νερού, μείωση απορριμμάτων, εφαρμογή καλών πρακτικών, εκπαίδευση προσωπικού. 
 
4. Υποστήριξη των παγκόσμιων πρωτοβουλιών για την κλιματική αλλαγή – επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, παρακολούθηση καλών πρακτικών, υποστήριξη του στόχου zero emission μέχρι το 2050. 
 
5. Τυχόν νέες κατασκευές να ακολουθούν πρακτικές παθητικού κτιρίου, ΚΕΝΑΚ λοιπών απαιτήσεων και καλών πρακτικών. Να γίνεται χρήση τοπικών υλικών ενώ παράλληλα να προωθούνται οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 
 
6. Υποστήριξη και συνεισφορά των τοπικών κοινωνιών για τη μείωση του άνθρακα με παράλληλα προγράμματα για τη προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Προγράμματα προστασίας του μπλε άνθρακα, blue carbon, μέσω της προστασίας των θαλασσιών οικοσυστημάτων (Οι θαλάσσιοι οργανισμοί αποθηκεύουν περισσότερη από τη μισή ποσότητα συνολικού άνθρακα που έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει ο πλανήτης.)
 
7. Προστασία δασών και άμεση προστασία ενάντια στην αποδάσωση (αποψίλωση δασών). 
 
8. Ενίσχυση πρωτοβουλιών για συνεργασίες. Μέσω συνεργασιών σε τοπικό, εθνικό και επιχειρηματικό επίπεδο, μπορούν να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος και να ενισχυθούν τα προγράμματα αειφορικής διαχείρισης. 
 
9. Προώθηση του αειφόρου τουρισμού στους εργαζόμενους και του πελάτες. Περισσότερη συμμετοχή των πελατών σε προγράμματα αειφορίας και προώθηση καλών πρακτικών. 
 
10. Δέσμευση για την ολιστική παρακολούθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενίσχυση και επιβράβευση της τοπικής παραγωγής. Η αύξηση της χρήσης τοπικών προϊόντων ενισχύει το τοπικό εισόδημα, τις τοπικές κοινωνίες και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος. 
 
11. Συμμετοχή σε προγράμματα αειφορικής πιστοποίησης. Μέσω των πιστοποιήσεων ενεργοποιούνται ευκολότερα τα παραπάνω ενώ παράλληλα ο εξωτερικός έλεγχος βοηθά στον έλεγχο και στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή. 
 
Υπάρχουν καλές πρακτικές και εργαλεία για τον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας  
 
Οι διαθέσιμες τεχνολογίες της αγορά όπως οι λαμπτήρες LED, ηλιακά, φωτοβολταικά, σένσορες, ενεργειακά αποδοτικά συστήματα ψύξης – θέρμανσης κ.α έχουν κάνει την εμφάνιση τους και άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως με σημαντικά αποτελέσματα ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας. Επίσης, σημαντικές είναι οι κατευθύνσεις που δίνονται από διάφορα διαχειριστικά εργαλεία, πρότυπα και πιστοποιήσεις αειφορίας στοχευμένες και εξειδικευμένες στον ξενοδοχειακό κλάδο. Πολλές καλές πρακτικές συνδυάζουν τα παραπάνω με εξαιρετικά αποτελέσματα είτε από τουριστικούς οργανισμού, ξενοδοχειακές αλυσίδες και μεμονωμένες περιπτώσεις και συναντώνται κυρίως από τους leader της αγοράς. Τέλος και η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει μια σειρά από καλές πρακτικές στην αειφόρα διαχείριση ξενοδοχείων. 
 
Κατά συνέπεια είναι προφανές ότι εργαλεία και πρακτικές υπάρχουν διαθέσιμες. Αυτό λοιπόν που απομένει είναι η δέσμευση και η εφαρμογή από όλους και κυρίως από τις μεμονωμένες επιχειρήσεις του κλάδου.
 
pic of led  - Led Light Bulbs On A White Background - JPG
 
Κλιματική αλλαγή για αρχάριους - Πως μπορώ να ξεκινήσω 
 
Ευθύνη και υποχρέωση απέναντι στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής έχουμε όλοι μας. Ανεξάρτητα του μεγέθους της τουριστικής επιχείρησης θα πρέπει να ακολουθήσει τις παραπάνω προτεινόμενες στρατηγικές καταγράφοντας και επιδεικνύοντας τα αποτελέσματα. Πολλές φορές όμως τίθεται το ερώτημα πως μπορώ να ξεκινήσω; 
 
  • Κατανόηση των ενεργειακών καταναλώσεων. Συστηματική μηναία καταγραφή και θέσπιση στόχων εξοικονόμησης. Χωρίς τη κατανόηση και τη καταγραφή των ενεργειακών καταναλώσεων δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας, κόστους και άνθρακα. Ακολουθεί πρόταση διάταξης υπολογιστικού φύλλου για την καταγραφή της ενέργειας και του διοξειδίου του άνθρακα.
  • Κατανόηση των θεμάτων της αειφορίας. Καταγραφές δεδομένων και θέσπιση στόχων διαχείρισης της αειφορίας (περιβαλλοντικοί, εργασιακοί και κοινωνικοί στόχοι).
  • Εκπαίδευση του προσωπικού και δέσμευση του σε θέματα αειφορίας. Η εξοικονόμηση ενέργειας η διαχείριση των πόρων η περιβαλλοντική προστασία είναι μερικά από τα εκπαιδευτικά θέματα που πρέπει περιλαμβάνονται σε μια επαγγελματική εκπαίδευση προσωπικού. Μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης του προσωπικού μπορούν να επιτευχθούν σημαντικά οφέλη για την επιχείρηση σε εξοικονόμηση πόρων και κόστους. 
  • Θέσπιση κανόνων στην επιλογή της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στην εντοπιότητα και την περιβαλλοντική προστασία. Η αύξηση στη χρήση τοπικών προϊόντων βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη προστασία του τοπικού κεφαλαίου και στην ενίσχυση της τοπικής κοινότητας με παράλληλη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος. Επίσης, η χρήση εποχιακών φρούτων και λαχανικών βοηθά στη μείωση της χρήσης ενέργειας και άνθρακα. Η συστηματική χρήση των τοπικών προϊόντων βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη στο ξενοδοχειακό κατάλυμα. 
  • Προώθηση και προβολή της βιοπικοιλότητας, κουλτούρας και πολιτισμού της περιοχής. 
  • Προστασία της τοπικής κοινότητας (προβολή του τόπου, δωρεές). Ενισχύοντας την τοπική κοινότητα μπορούν να ενισχυθούν τοπικές συμμαχίες και δράσεις δημιουργώντας συνθήκες για αλλαγή σε ευρύτερο επίπεδο πέραν των ορίων του ξενοδοχείου. Προστασία του ανθρωπίνου δυναμικού (ισότιμη εργασία, εκπαίδευση, καλές εργασιακές πρακτικές).  
  • Επιλογή και προετοιμασία για αειφορική πιστοποίηση. Η αειφορική πιστοποίηση ξενοδοχείων έρχεται να οργανώσει και να διαχειριστεί το σύνολο των θεμάτων που αναφέρθηκαν στο συγκεκριμένο άρθρο. Αποτελεί μια στρατηγική επιλογή, εργαλείο διαχείρισης και διαβατήριο για τη προβολή των επιχειρήσεων ενώ παράλληλα μοριοδοτείται με την καινούργια αστεροποίηση.
Ραντεβού μετά το Παρίσι #COP21
Το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής τις επόμενες ημέρες θα συζητηθεί πολύ. Χωρίς όμως μακροχρόνιες δεσμεύσεις από όλους οι συζητήσεις θα παραμείνουν συζητήσεις. Χρειάζεται δράση από όλους μας. Ραντεβού μετά το Παρίσι. #COP21 #Paris
 
Πηγές
  • Ευρωπαϊκή επιτροπή για το κλίμα 
  • Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών
  • Διαδικτυακές πηγές 
 
** Ο Σωτήρης Μυλωνάς είναι από τη Θεσσαλονίκη και είναι Σύμβουλος Αειφορικής Διαχείρισης – Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιθεωρητής της Travelife. Σπούδασε  Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός κατέχει ΜΒΑ και διαθέτει περισσότερα από 15 χρόνια εμπειρίας σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης μελετών εξοικονόμησης ενέργειας, νερού και διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Διαθέτει εμπειρία στον ξενοδοχειακό τομέα περισσότερα από 10 έτη. Είναι συνεργάτης της Travelife με σημαντική εμπειρία επιθεωρήσεων.
 
 
 
Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 20/11 17:17

    “Destination: Japan” στο αεροδρόμιο της Αθήνας

  2. 20/11 17:13

    Καινοτόμο σύστημα κατάταξης των ελληνικών ξενοδοχείων με βάση τα κριτήρια βιωσιμότητας

  3. 20/11 16:48

    H Greek Meetings Alliance στη 39η Philoxenia - «Ανοίγει» η συζήτηση για τη δημιουργία εθνικού φορέα συνεδριακού τουρισμού

  4. 20/11 15:36

    Το Design και οι One-to-One συναντήσεις ξανά στο επίκεντρο του 100% Hotel Show 2024

  5. 20/11 15:21

    Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν

  6. 20/11 15:14

    Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ

  7. 20/11 14:58

    Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700

  8. 20/11 14:09

    FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν

  9. 20/11 14:00

    Το νέο Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων

  10. 20/11 13:38

    Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025

  11. 20/11 12:53

    Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο

  12. 20/11 12:01

    Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025

  13. 20/11 11:49

    EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025

  14. 20/11 11:25

    SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά

  15. 20/11 11:21

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις

  16. 20/11 11:00

    Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia

  17. 20/11 10:28

    O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.

  18. 20/11 10:14

    Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;

  19. 20/11 07:10

    Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας

  20. 20/11 07:07

    Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

  21. 20/11 07:01

    Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη

  22. 20/11 06:59

    Ουγγαρία: Αναπτυξιακό πρόγραμμα 16 σημείων για την τόνωση του τουρισμού

  23. 19/11 17:32

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ

  24. 19/11 15:30

    ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες

  25. 19/11 15:21

    Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν

  26. 19/11 14:56

    Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά

  27. 19/11 13:49

    Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο

  28. 19/11 13:43

    Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ

  29. 19/11 13:33

    Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι

  30. 19/11 13:14

    Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια

  31. 19/11 12:29

    Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.

  32. 19/11 12:04

    Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....

  33. 19/11 10:47

    Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο

  34. 19/11 10:04

    Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά

  35. 19/11 09:32

    Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford

  36. 19/11 04:11

    Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών

  37. 19/11 04:09

    Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

  38. 19/11 04:05

    Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»

  39. 19/11 04:04

    Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις

  40. 19/11 04:01

    Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου

  41. 18/11 17:51

    MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα

  42. 18/11 16:39

    Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό

  43. 18/11 16:33

    Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη

  44. 18/11 16:05

    Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...

  45. 18/11 15:14

    FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω

  46. 18/11 13:47

    Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια

  47. 18/11 12:14

    Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025

  48. 18/11 12:06

    Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....

  49. 18/11 12:01

    Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού

  50. 18/11 11:54

    Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις

  51. 18/11 11:50

    Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη

  52. 18/11 11:33

    Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών

  53. 18/11 11:32

    CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025

  54. 18/11 11:24

    O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

  55. 18/11 11:04

    Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς

  56. 18/11 10:35

    ΠΟΤΑΠ | Δράσεις για την προβολή του Ολύμπου

  57. 18/11 10:24

    Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς

  58. 18/11 06:05

    EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»

  59. 17/11 16:35

    Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!

  60. 17/11 07:55

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου

  61. 17/11 07:14

    Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων

  62. 17/11 07:09

    Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»

  63. 17/11 06:54

    Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία

  64. 17/11 06:21

    Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας

  65. 17/11 04:17

    Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας

  66. 16/11 19:59

    Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα

  67. 16/11 14:10

    CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025

  68. 16/11 11:45

    Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026

  69. 16/11 11:21

    Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά

  70. 16/11 11:20

    Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια

  71. 16/11 01:13

    Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή

  72. 16/11 01:08

    Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»

  73. 15/11 15:49

    Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  74. 15/11 15:12

    Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση

  75. 15/11 15:01

    Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.

  76. 15/11 14:56

    Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου

  77. 15/11 14:52

    Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια

  78. 15/11 14:50

    Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026

  79. 15/11 14:09

    FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη

  80. 15/11 12:35

    Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!

  81. 15/11 11:59

    "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"

  82. 15/11 11:52

    ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024

  83. 15/11 11:20

    HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές

  84. 15/11 10:39

    Ανακαλύψτε το Conit.Cloud: Την All-in-One εφαρμογή με ΑΙ, για πελάτες και προσωπικό (ΕΡΓΑΝΗ)

  85. 15/11 10:26

    Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025

  86. 15/11 07:53

    Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο

  87. 15/11 07:51

    Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο

  88. 15/11 07:43

    ‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους

  89. 15/11 07:37

    Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα

  90. 15/11 07:34

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Κέας

  91. 14/11 23:06

    Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου)

  92. 14/11 22:41

    Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας

  93. 14/11 22:36

    Ό,τι κάνουμε καλά, να το κάνουμε καλύτερα

  94. 14/11 17:59

    AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο

  95. 14/11 17:19

    Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019

  96. 14/11 16:54

    Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025

  97. 14/11 16:45

    Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης

  98. 14/11 16:39

    Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications

  99. 14/11 15:19

    TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη

  100. 14/11 14:30

    Προβολή της Πιερίας με καθοδήγηση από την Marketing Greece