Χάος στους δρόμους των νησιών!
Η εικόνα του οδικού δικτύου, της σήμανσης, της αστυνόμευσης αλλά και της διευκόλυνσης της κυκλοφορίας στα περισσότερα νησιά και δη στις Κυκλάδες είναι τραγική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία όσων τα επισκέπτονται αλλά και πολλούς κινδύνους οι οποίοι οδηγούν σε ατυχήματα ή δυστυχήματα.
Τον Ιούλιο για επαγγελματικούς αλλά και προσωπικούς λόγους επισκέφτηκα την Πάρο, τη Νάξο, το Άνω Κουφονήσι και τη Μύκονο. Έμεινα άφωνος από τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν και παραπέμπουν σε άλλη διάσταση.
Ας ξεκινήσουμε από την Πάρο: Κακοσυντηρημένοι δρόμοι, εξαιρετικά στενοί, ελλιπή σήμανση/πληροφόρηση, σημεία παγίδες και άλλα πολλά. Η κατάσταση στην Παροικιά όπου βρίσκεται το λιμάνι είναι εκρηκτική. Δεν μπορείς να σταθμεύσεις φτάνοντας, δυσκολεύεσαι ιδιαίτερα να ελιχθείς ανάμεσα στα δεκάδες μηχανάκια, ATV και άλλα οχήματα, ο καθένας διπλοπαρκάρει όπου τον βολεύει και δεν υπάρχει ούτε ίχνος αστυνομικού να επιβάλει την τάξη, κοντολογίς "όποιος ζήσει". Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στη Νάουσα όπου δεν υπάρχει επαρκής χώρος στάθμευσης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ατελείωτες ουρές και πολύς εκνευρισμός για τα απλά και αυτονόητα. Κατανοώ πως η Πάρος δέχεται δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε βδομάδα όπως επίσης ότι ανάμεσά τους βρίσκονται άνθρωποι απ' όλο τον κόσμο με διαφορετικές νοοτροπίες, γνώσεις, ικανότητες. Όμως το να τους νοικιάζεις ATV (σ.σ: γουρούνες) και να τους αφήνεις στο έλεος του Θεού δεν είναι ότι πιο ευγενικό/σώφρων/επαγγελματικό μπορείς να κάνεις από τη στιγμή που ζήσεις απ' αυτό.
Νάξος: Πανέμορφο νησί, θα επιστρέψω ξανά οπωσδήποτε εκεί, ελπίζω να γίνει κάτι για το οδικό δίκτυο, τη σήμανση, την αστυνόμευση, τα ΑΤV. Καταρχάς αδιανόητο μεν, πραγματικότητα δε, η Νάξος δεν έχει περιφερειακό δρόμο που να κάνει το κύκλο του νησιού. Για να πας από τη Δυτική στην Ανατολική πλευρά και τούμπαλιν πρέπει να πάρεις τα βουνά. Επίσης δεν υπάρχουν σε όλα τα σημεία πινακίδες που να σε κατευθύνουν. Στη Χώρα, στο λιμάνι όταν έρχεται μεγάλο πλοίο επικρατεί το αδιαχώρητο, καθώς ο παραλιακός δρόμος της πόλης περνάει από την έξοδο του λιμανιού! Αυτός το κομμάτι πεζοδρομείται το βράδυ με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να κάνουν ατελείωτους κύκλους ψάχνοντας εις μάτην για πάρκινγκ. Ο Δήμος έχει μεριμνήσει για τουλάχιστον 4 χώρους στάθμευσης που όμως δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση καθώς το νησί επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι. Η παραλία του Αγ. Προκοπίου, που συνεχίζει στην Αγ. Άννα και στην Πλάκα είναι ένα πανέμορφο σημείο. Στην αρχή μου φάνηκε κακόγουστο αστείο όταν είδα το λεωφορείο της γραμμής να περνάει από το στενό παραλιακό δρόμο. Δεν ήταν όμως όνειρο αλλά πραγματικός εφιάλτης. Στη Νάξο έχουν τεράστιο θέμα με την ιδιοκτησία. Το καταλαβαίνεις βλέποντας συρματοπλέγματα στο βουνό στα κατσάβραχα, αλλά και στην παραλία. Στον Πάνερμο κατεβαίνει το σύρμα μέχρι το κύμα! Τούτου δοθέντος κανείς δεν παραχωρεί μια σπιθαμή γης για διαπλάτυνση δρόμου. Αποτελεί αιτία πολέμου αν κάποιος προσπαθήσει να φτιάξει σωστό οδικό δίκτυο. Ως αποτέλεσμα στον Αγ. Προκόπιο εξελίσσονται καθημερινά τραγελαφικές σκηνές κάθε ώρα που περνάει το λεωφορείο. Κάποιος που έχει διπλοπαρκάρει, μια τουρίστρια με ATV που δεν μπορεί να μανουβράρει, κάποιος που αποβιβάζει τουρίστες, ή ξεφορτώνει εμπορεύματα αρκεί για να κλείσει ο δρόμος να δημιουργηθούν ουρές χιλιομέτρων και ακολουθεί πολύωρη αναμονή που προκαλεί νεύρα, τα οποία αποτελούν κακό σύμβουλο για την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά. Μένεις άναυδος όταν διαπιστώνεις πως ο παραλιακός δρόμος διακόπτεται από τον Αγ. Προκόπιο προς την γειτονική Αγ. Άννα και κάνει ένα στενό "Π" πίσω από το παραλιακό μέτωπο και την ιδιοκτησία του κυρίου Τάδε. Εκεί γίνεται καθημερινά το "έλα να δεις" καθώς δε χωράνε δυο αυτοκίνητα τόσο στενό είναι το πέρασμα. Σα βγεις στο πηγαιμό για το βουνό και την Απείρανθο μόνο ένα καλό Navigation σε σώζει καθώς πινακίδες δεν υπάρχουν. Ούτε λόγος για τη Μουτσούνα που είναι στην ανατολική πλευρά - αγαπημένος τόπος διακοπών του πρωθυπουργού - όπου για να φτάσεις είναι θέμα τύχης και διαίσθησης. Παίζει να χαθείς για πάντα στα βουνά και στους χωματόδρομους.
Δε θα επεκταθώ εδώ για τη Μύκονο, αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο που ξεφεύγει από το παρόν κείμενο. Θα σας πω όμως ένα σύντομο ανέκδοτο: "Διέλευση από τη Χώρα όταν αποβιβάζει πλοίο". Το ανέκδοτο αυτό έχει διάρκεια από μια έως δυο ώρες.
Για το τέλος άφησα το Άνω Κουφονήσι έναν τόπο μαγικό που σας συστήνω ανεπιφύλακτα να επισκεφτείτε. Βγαίνεις στο λιμάνι και δεν υπάρχει κάτι μπροστά σου για να μεταφερθείς παρακάτω. Το νησί έχει ακόμη χωματόδρομους και δεν υπάρχουν κάθετες συνδέσεις. Για να πας από το ένα σημείο στο άλλο πρέπει να επιστρέψεις στη Χώρα. Ως φανατικός ποδηλάτης νοίκιασα ποδήλατο. Ωραία φάση, έφτασα στο Φανό και αποφάσισα να πάω μέχρι το Πορί. Καθώς δεν υπάρχουν πουθενά πινακίδες, ούτε σήμανση άνοιξα το Google Maps και προσπάθησα να βρω δρόμο. Ακολούθησα ένα χωματόδρομο βατό, που έβγαζε στο Πορί. Έπεσα πάνω σε μαντρότοιχο. Αναγκάστηκα να πάρω το ποδήλατο στον ώμο να διασχίσω το μαντρί (σ.σ.: ευτυχώς τα σκυλιά ήταν δεμένα) για να συνεχίσω την πορεία μου. Ο συμπαθής κατά τα άλλα, κτηνοτρόφος μου είπε: "Α γι' αυτό το δρόμο λες, το έκλεισα εκεί για να μη φεύγουν τα πρόβατα προς τα κάτω και τα κυνηγάω". Φυσικά έτσι τουρισμός δεν γίνεται!
Ένα άλλο τεράστιο θέμα είναι πόσες ελπίδες επιβίωσης έχεις αν σου συμβεί ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα και τραυματιστείς στο Άνω Κουφονήσι. Όπως και στην Πάρο! Μέχρι να μεταφερθείς στην Αθήνα πέταξε το πουλάκι και στο κάτω κάτω της γραφής πόσες αεροδιακομιδές να γίνουν;
Προσωπική μας άποψη είναι ότι μια ακραία έκφανση της Τύχης αποτρέπει την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων και δυστυχημάτων καθημερινά στην Πάρο, στη Νάξο, στην Μύκονο. Η Τροχαία λάμπει δια της απουσίας της (σ.σ: ξέρω δεν έχουν κόσμο) βέβαια για κλήσεις το βράδυ στη Χώρα προλαβαίνουν και οι τουρίστες έχουν αφεθεί στο έλεος του Θεού. Ως πότε αυτό θα αρκεί;
- 1) Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
- 2) Π.Αντωνίου | Τα οριζόντια μέτρα αδικούν την Μικρή Ξενοδοχία κυρίως των μη αναπτυγμένων περιοχών
- 3) Η σπουδαιότητα της αλβανικής αγοράς για την πόλη των Ιωαννίνων
- 4) Βιομηχανικά Αιολικά Πάρκα και Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών vs Τουριστική Ανάπτυξη
30/10 07:31
Κηφισιά: Θετική γνωμοδότηση για χρήση Γραφείων σε διατηρητέο (ξενοδοχείο ΠΑΛΛΑΣ)
30/10 07:30
30/10 07:26
Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού
29/10 15:14
29/10 14:43
29/10 13:56
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
29/10 13:50
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
29/10 13:43
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
29/10 13:37
29/10 12:32
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
29/10 12:30
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
29/10 10:00
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
29/10 09:52
29/10 09:47
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
29/10 09:18
29/10 08:59
29/10 07:26
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
29/10 07:25
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
29/10 07:22
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
29/10 07:18
28/10 11:56
28/10 11:15
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
28/10 07:23
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
27/10 22:03
Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το κατάλυμα στο Λιμνοχώρι Αμυνταίου και τη δηλητηρίαση πελατών
27/10 15:29
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
27/10 14:10
Ξενοδοχεία | 35 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του Athenaeum InterContinental
27/10 12:16
27/10 12:10
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Σήμα πιστοποίησης για τα βιώσιμα ξενοδοχεία
27/10 07:08
Καρπενήσι | Δημοπρασία για εκμίσθωση ξενώνα στην πλατεία της Κοινότητας Ανιάδας
27/10 07:05
26/10 16:36
26/10 16:00
Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας
26/10 11:00
E.Ξ. Ρόδου | Συζήτηση των μελών για τα προβλήματα στην περιοχή Λίνδου και Νότιας Ρόδου
26/10 07:38
Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο για τον Κρητικό τρόπο ζωής στο Ηράκλειο
26/10 06:34
ΕΟΤ | Πρόσκληση για τις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.
25/10 14:33
25/10 13:37
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
25/10 12:39
25/10 12:33
25/10 12:19
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
25/10 12:08
Πάνω από 4.000 συμμετοχές από 28 χώρες σε 63 δράσεις στο Navarino Challenge 2024
25/10 11:26
Συνάντηση CLIA- Μητσοτάκη: Συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
25/10 11:02
25/10 10:20
25/10 10:06
25/10 07:36
25/10 07:30
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Ψήφισμα για τα προβλήματα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό
25/10 07:29
Δήμος Ναυπακτίας: Κατά της ανάπτυξης υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου στον Πατραϊκό Κόλπο
25/10 07:22
Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου
24/10 18:27
24/10 16:13
Costa Cruises: Ακυρώνονται προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Σαντορίνη το 2025
24/10 14:46
Επιμελητήριο Ηρακλείου: Νέα πρόταση χρηματοδότησης για το καταδυτικό πάρκο στη Σταλίδα
24/10 14:09
Το ΑΙ θα μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών έως το 2035
24/10 14:06
Ά. Γκερέκου: Το TUI Futureshapers Greece αντανακλά τις κοινές αξίες για βιώσιμο τουρισμό
24/10 13:49
ETC: Αυξημένη διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο-χειμώνα | Το 5% επιλέγει Ελλάδα
24/10 13:49
24/10 12:55
24/10 12:30
Πρόστιμο 50 εκατ. δολ. στην American Airlines για κακομεταχείριση ατόμων με ειδικές ανάγκες
24/10 12:27
Eurowings: Νέες συνδέσεις με Ηράκλειο και Πρέβεζα το καλοκαίρι του 2025
24/10 12:06
Transavia France: Νέα σύνδεση Μασσαλία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
24/10 11:51
TUI: Δύο Ελληνικά νησιά στους 5 δημοφιλέστερους φθινοπωρινούς προορισμούς για τους Σουηδούς
24/10 11:42
Ερμιόνη: Πρώτη πτήση της Hellenic Seaplanes πάνω από την Πελοποννησιακή Ριβιέρα
24/10 11:22
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ
24/10 11:15
Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά
24/10 11:03
24/10 10:23
24/10 07:38
Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών
24/10 07:36
24/10 07:31
24/10 07:29
24/10 07:27
Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
23/10 19:11
Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό
23/10 17:03
Aegean Airlines: Νέα εποχική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος το καλοκαίρι του 2025
23/10 16:39
Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία
23/10 15:55
Γενική συνέλευση της Ε.Ξ. Σαντορίνης | Το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν
23/10 15:11
23/10 14:58
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσίαση του προγράμματος ‘"FutureShapers Greece"
23/10 14:14
Κέρκυρα | Θαλάσσια πολιτιστική διαδρομή: Οι 195 βομβαρδισμοί της Κέρκυρας στον Β’ ΠΠ
23/10 13:57
CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
23/10 13:02
Smartwings: Νέες συνδέσεις τσάρτερ από Πολωνία με Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη το 2025
23/10 12:48
Το σχόλιο του προέδρου του ΞΕΕ για τη Σαντορίνη και τη μετάβαση σε ένα "ποιοτικό αύριο"
23/10 12:39
23/10 12:32
23/10 12:00
23/10 11:27
Βραχυχρόνια μίσθωση | Προορισμός όλου του χρόνου η Αθήνα, + 31% η ζήτηση τον Δεκέμβριο
23/10 10:55
Τρεις τουριστικές επενδύσεις της "νέας εποχής", που θα διαμορφώσουν νέους προορισμούς
23/10 10:23
23/10 07:16
23/10 07:14
Γιάννης Ρέτσος: Το ΙΟΒΕ είναι το σημαντικότερο think tank της χώρας
23/10 07:11
ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις
23/10 07:06
23/10 07:01
22/10 19:04
22/10 18:13
ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα
22/10 16:16
Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία
22/10 15:28
Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις
22/10 14:26
22/10 14:01
22/10 13:37
22/10 13:33
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
( 0 )