Τηλεφωνικές κλήσεις στα 30.000 πόδια: Πού βρίσκεται η συζήτηση για τη χρήση του κινητού στα αεροπλάνα
Επανέρχεται κατά καιρούς η συζήτηση για την ελεύθερη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αεροπλάνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ενώ οι αεροσυνοδοί και οι περισσότεροι επιβάτες δεν το επιθυμούν, οι business ταξιδιώτες έχουν άλλη άποψη. Σε κάθε περίπτωση, είναι τρομακτικό εάν φανταστεί κανείς 400 επιβάτες να μιλούν ταυτόχρονα στο κινητό τους, σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο και μάλιστα στα 30.000 πόδια!
Ούτως ή άλλως, το να επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις μέσω κινητού στα αεροπλάνα, είναι ένα εφικτό σενάριο, που όμως δεν φαίνεται να ισχύσει σύντομα και σίγουρα ο λόγος δεν είναι οι πιθανές παρεμβολές του κινητού στα όργανα του αεροσκάφους. Η τεχνολογία για την υποστήριξη κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου υπάρχει. Σχεδόν κάθε αεροπλάνο που προσφέρει WiFi, μπορεί να υποστηρίξει κλήσεις μέσω διαδικτύου και αρκετές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ήδη επιτρέπουν φωνητικές κλήσεις σε ορισμένες πτήσεις. Ωστόσο, στις περισσότερες πτήσεις, οι φωνητικές κλήσεις απαγορεύονται για τέσσερις βασικούς λόγους: Την σθεναρή αντίθεση των αεροσυνοδών, την αντίθεση των επιβατών, τις ανησυχίες για την ασφάλεια και τη νομοθεσία.
Στην πλειοψηφία τους, οι αεροπορικές εταιρείες επισημαίνουν ότι δεν θα εξετάσουν καν το θέμα των κλήσεων κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της πτήσης, έως ότου αισθανθούν ότι υπάρχει συντριπτική ζήτηση από τους πελάτες, όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, ενδέχεται να μην το επιτρέψουν. Προς το παρόν, σε σχετικές έρευνες, μόνο το 8%-11% των επιβατών απάντησε ότι θα ήθελε να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του για τηλεφωνικές κλήσεις εν ώρα πτήσης.
Διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα του αεροσκάφους
Χωρίς αμφιβολία, οι αεροσυνοδοί είναι το μεγαλύτερο «εμπόδιο» για να δοθεί το πράσινο φως στις φωνητικές κλήσεις.
Σε γενικές γραμμές, οι αεροσυνοδοί αναφέρουν ότι η ιδέα να επιτραπεί στους επιβάτες απεριόριστη χρήση τηλεφώνου κατά την πτήση, θα οδηγούσε σε χάος, συγκρούσεις και απόλυτη τρέλα. Ως εκ τούτου, αντιτίθενται δυναμικά στη χρήση του τηλεφώνου. ‘Ήδη, η δουλειά τους είναι πιεστική, αφού αναλαμβάνουν επιβάτες ασθενείς, επιβάτες που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ ή απείθαρχους επιβάτες, ενώ πολλές φορές καλούνται να διαχειριστούν καυγάδες και διενέξεις μεταξύ των επιβατών, μαζί με τα υπόλοιπα καθήκοντά τους.
Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αεροσυνοδών, η οποία εκπροσωπεί 50.000 αεροσυνοδούς σε 20 αεροπορικές εταιρείες, σχολίασε ότι οι συνάδελφοί της δεν θέλουν να ασχολούνται πλέον με την κοινωνική συμπεριφορά των επιβατών, ως εκ τούτου αντιτίθενται στις τηλεφωνικές κλήσεις στον αέρα. Οι επιβάτες αναπόφευκτα θα ενοχλούν τους συνεπιβάτες τους με το να μιλάνε συνεχώς ή δυνατά και σίγουρα θα ακολουθούσαν διενέξεις. Ακόμη πιο σημαντικό, η απεριόριστη χρήση κινητού τηλεφώνου στον αέρα ενδέχεται να εμποδίσει τους επιβάτες να συμμορφωθούν με τις οδηγίες των αεροσυνοδών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπου τα χρονικά περιθώρια, εκκένωσης λόγου χάριν, δεν υπερβαίνουν τα 90 δευτερόλεπτα και η συγκέντρωση είναι πολύ βασική για την επιβίωσή τους.
Όπως και οι αεροσυνοδοί, έτσι και αρκετοί επιβάτες είναι κατά του θορύβου, υποστηρίζοντας ότι εάν επιτραπούν οι τηλεφωνικές κλήσεις κατά την πτήση, θα δημιουργηθεί χάος. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκτιμήθηκε ότι λιγότερο από το 5% των επιβατών εσωτερικών πτήσεων θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για κλήσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ δεν θα ήθελαν να εξαναγκάζονται να ακούν τις συνομιλίες των άλλων. Όπως επισημαίνουν, δεν είναι το ίδιο όπως σε ένα εστιατόριο ή στο λόμπι ενός ξενοδοχείου. Στο αεροπλάνο, σε τέτοιο υψόμετρο και με τόσο περιορισμένο χώρο, κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει.
Τι υποστηρίζουν οι business ταξιδιώτες
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες, ωστόσο, φαίνεται να έχουν διαφορετική άποψη. Για κάποιον που ταξιδεύει συνεχώς, το να μπορεί να καλέσει τους συναδέλφους του σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, είναι σημαντικό- μόνο όμως όταν πρόκειται για κάτι που δεν μπορεί να σταλεί με email ή άλλου είδους γραπτό μήνυμα και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση της ελευθερίας αυτής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγουν εταιρείες παροχής υπηρεσιών σε αεροσκάφη, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να επιτρέψουν κλήσεις κινητής τηλεφωνίας κατά την πτήση, μόνο εάν χωρίσουν την καμπίνα του αεροσκάφους σε χρήστες και μη χρήστες, όπως γινόταν παλαιότερα με το κάπνισμα, όταν αυτό επιτρεπόταν.
Είναι ασφαλής η χρήση του κινητού εν πτήσει;
Τα νεότερα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την τεχνολογία των κινητών.
Στη δεκαετία του 1980 και 1990, όταν διαδόθηκε ευρέως η κυψελοειδής τεχνολογία, η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα ήταν σχετικά ανεξέλεγκτη. Ακόμη και μετά την αλλαγή της χιλιετίας, οι κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων ήταν ως επί το πλείστον άναρχες. Επίσης, ένα θλιβερό παράδειγμα,είναι τα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου τα οποία μπόρεσαν να καλέσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα πριν συντριβούν τα αεροπλάνα. Η άνοδος των smartphone άλλαξε τα πάντα.
Καθώς τα τηλέφωνα έγιναν πιο εξελιγμένα, οι ειδικοί της βιομηχανίας ανησυχούσαν για την πιθανότητα παρεμβολής ενός τηλεφώνου με συγκεκριμένο εξοπλισμό στο πιλοτήριο και, συνεπώς, καθιστώντας μέρος του εξοπλισμού αναξιόπιστο.
Πολλές από αυτές τις ανησυχίες τροφοδοτήθηκαν από εργασίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών στα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας. Η ουσία αυτών των αναφορών: Ορισμένες συσκευές είχαν τη δυνατότητα να παρέμβουν σε κάποια όργανα του πιλοτηρίου και οι παρεμβολές αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν, επουσιωδώς όμως, τη λειτουργία του αεροπλάνου.
Στη συνέχεια, οι εμπειρογνώμονες των αεροπορικών εταιρειών σημείωσαν ότι αυτό ήταν ένα πρόβλημα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν παλαιότερες συσκευές, σε παλαιότερα αεροσκάφη. Σύμφωνα με μελέτες, τα νεότερα τηλέφωνα λειτουργούν σε πολύ υψηλότερες συχνότητες και τα νεότερα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να μην επηρεάζονται από την ποσότητα των ηλεκτρονικών που φέρνουν οι επιβάτες όταν πετούν. Συνεπώς, δεν υπάρχει πλέον τεχνικός λόγος για τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων στα αεροπλάνα.
Τι προβλέπεται ότι θα γίνει τελικά;
Σήμερα, κάποιες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν δορυφορικές υπηρεσίες διαδικτύου που υποστηρίζουν φωνητικές κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων. Όντως, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να επιτρέπουν τις φωνητικές κλήσεις αλλά επιλέγουν να μην το κάνουν, σε ορισμένες μόνο εταιρείες, επιτρέπονται τα γραπτά μηνύματα. Φυσικά από τον νόμο εξαιρούνται τα πληρώματα και οι αστυνομικοί.
Ομολογουμένως, η σκέψη για την πραγματοποίηση φωνητικών κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου μπορεί να υποχωρήσει από μόνη της. Εξάλλου, ήδη επιτρέπεται η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες υιοθετούν ομαδικές υπηρεσίες κειμένου, σε αντικατάσταση των τηλεδιασκέψεων. Μεταξύ άλλων, υπάρχει και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο για τους επιβάτες που αγοράζουν πρόσβαση σε WiFi κατά την πτήση. Κι αν το καλοσκεφτεί κανείς, οι νεότερες γενιές σπάνια μιλούν στο τηλέφωνο.
21/11 10:32
Βρετανικός τουρισμός | Oι αυθεντικές τοπικές εμπειρίες και η γαστρονομία είναι το κλειδί για το 2025
21/11 10:10
21/11 06:58
Μιλάνο: Στο τραπέζι η αύξηση του τουριστικού φόρου για τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων
21/11 06:56
21/11 06:54
Υψηλότερος ο μέσος ετήσιος μισθός στη Ρουμανία σε σχέση με την Ελλάδα
21/11 06:52
21/11 06:50
Δήμος Άνδρου: Αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
20/11 17:17
20/11 17:13
20/11 16:48
20/11 15:36
Το Design και οι One-to-One συναντήσεις ξανά στο επίκεντρο του 100% Hotel Show 2024
20/11 15:21
Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν
20/11 15:14
Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ
20/11 14:58
Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700
20/11 14:09
20/11 14:00
20/11 13:38
Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025
20/11 12:53
Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο
20/11 12:01
Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025
20/11 11:49
EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025
20/11 11:25
20/11 11:21
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις
20/11 11:00
20/11 10:28
O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.
20/11 10:14
20/11 07:10
Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας
20/11 07:07
Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
20/11 07:01
Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη
20/11 06:59
Ουγγαρία: Αναπτυξιακό πρόγραμμα 16 σημείων για την τόνωση του τουρισμού
19/11 17:32
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
19/11 15:30
19/11 15:21
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
19/11 14:56
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
19/11 13:49
19/11 13:43
19/11 13:33
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
19/11 13:14
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
19/11 12:29
19/11 12:04
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
19/11 10:47
19/11 10:04
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
19/11 09:32
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford
19/11 04:11
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
19/11 04:09
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
19/11 04:05
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
19/11 04:04
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
19/11 04:01
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
18/11 17:51
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
18/11 16:39
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
18/11 16:33
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
18/11 16:05
18/11 15:14
18/11 13:47
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
18/11 12:14
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
18/11 12:06
18/11 12:01
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
18/11 11:54
18/11 11:50
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
18/11 11:33
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
18/11 11:32
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
18/11 11:24
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
18/11 11:04
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς
18/11 10:35
18/11 10:24
Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς
18/11 06:05
EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»
17/11 16:35
17/11 07:55
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
17/11 07:14
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
17/11 07:09
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
17/11 06:54
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
17/11 06:21
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
17/11 04:17
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
16/11 19:59
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
16/11 14:10
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:39
Ανακαλύψτε το Conit.Cloud: Την All-in-One εφαρμογή με ΑΙ, για πελάτες και προσωπικό (ΕΡΓΑΝΗ)
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
Υψηλότερος ο μέσος ετήσιος μισθός στη Ρουμανία σε σχέση με την Ελλάδα
Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700
Μιλάνο: Στο τραπέζι η αύξηση του τουριστικού φόρου για τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων
Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν
Δήμος Άνδρου: Αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Το Design και οι One-to-One συναντήσεις ξανά στο επίκεντρο του 100% Hotel Show 2024
Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025
Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025
Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ
Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις
EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
( 0 )