Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, η νέα κανονικότητα στον τουρισμό
Οι σημαντικότερες τάσεις που θα επικρατήσουν στον τουρισμό μετά την πανδημία και η σημασία της κατάλληλης προετοιμασίας των τουριστικών επιχειρήσεων για τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας, με αναγκαία συνθήκη την αναβάθμιση των προσόντων των στελεχών τους με δεξιότητες που επικεντρώνονται στην ψηφιακή μετάβαση, συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του LIVE Webinar που πραγματοποίησε το Tornos News σε συνεργασία με το IST College, την Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2021, με τίτλο «O τουρισμός μετά την πανδημία: Τάσεις και προβλέψεις».
Στο webinar συμμετείχαν ο Γενικός Διευθυντής της Mindhaus | V+O Greece, κ. Θεόφιλος Κυρατσούλης και ο Executive Education Manager IST College, κ. Αβραάμ Φιτέογλου, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο εκδότης του Tornos News, κ. Γιάννης Γιαννακάκης.
Στην τοποθέτησή του για την πορεία του τουρισμού τα επόμενα χρόνια, ο κ. Κυρατσούλης, ο οποίος διατελεί και ως Marketing Expert στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), παρουσιάζοντας τα στοιχεία από τις πρόσφατες έρευνες που ανέλαβε και υλοποίησε η Mindhaus για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ΕΤC) με τίτλους «Europeans’ attitudes towards responsible travel choices» και «Monitoring sentiment for domestic and intra-European travel», δήλωσε ότι το 2022 θα είναι μια καλύτερη χρονιά από το 2021 για τον τουρισμό, εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα ακολουθούν θετική πορεία και ότι βάσει και των δεδομένων από την έρευνα, η ανάκαμψη τοποθετείται στο 2024. Ο κ. Κυρατσούλης εξέφρασε την εκτίμηση ότι το 2022 δεν θα υπάρξει ολική ανάκαμψη, καθώς αφενός η πανδημία βρίσκεται σε εξέλιξη συνεχίζοντας να απασχολεί τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες αλλά και οι long haul αγορές συνεχίζουν να υπολείπονται στην σύνδεσή τους με την Ευρώπη.
Η επιδημολιογική κατάσταση αλλά και τα μέτρα προστασίας που λαμβάνουν οι προορισμοί αλλά και οι επιχειρήσεις, συνεχίζουν να είναι σημαντικά για τουλάχιστον 2 στους 3 Ευρωπαίους ταξιδιώτες. Ειδικά για εκείνους που ενδιαφέρονται για ταξίδια πολιτισμού, το ποσοστό που θεωρεί πολύ σημαντικά τα αυστηρά πρωτόκολλα ανέρχεται στο 70%. Αυτά τα δεδομένα, επισήμανε ο κ. Κυρατσούλης, διαμορφώνουν αναλόγως και την πολιτική και το μάρκετινγκ των επιχειρήσεων και των προορισμών.
Τι δείχνουν τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για τον ευρωπαϊκό και ελληνικό τουρισμό
Ο γενικός διευθυντής της Mindhaus αναφέρθηκε στα σημαντικότερα σημεία των αποτελεσμάτων της έρευνας της ETC.
-Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. «Εκτιμώ όμως ότι το ερχόμενο εξάμηνο θα υπάρξει μια πτωτική πορεία γιατί υπάρχουν άλλοι προορισμοί πιο δημοφιλείς, όπως η Γερμανία. Θα πρέπει να τονισθεί όμως ότι η Ισπανία και η Ιταλία, ανταγωνιστές της Ελλάδας, είναι σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών όλο το χρόνο και δεν παρουσιάζουν το φαινόμενο της εποχικότητας το οποίο χαρακτηρίζει την χώρα μας, την Πορτογαλία, την Κροατία και την Τουρκία», σημείωσε ο κ. Κυρατσούλης.
-Οι Πολωνοί ήταν πρωταθλητές στα ταξίδια τον τελευταίο χρόνο, σε επίπεδο ψυχολογίας, με μεγάλη διάθεση για διεθνή ταξίδια.
-Εξακολουθεί να καταγράφεται ανησυχία των ταξιδιωτών για τα ταξίδια με αεροπλάνο. «Πλέον υπάρχει μεγαλύτερη προτίμηση στο αυτοκίνητο και το τρένο κάτι που επηρεάζει σίγουρα την στρατηγική και τα εργαλεία marketing που πρέπει να ακολουθούμε», υπογράμμισε.
-Αειφορία στα ταξίδια. Υπάρχουν ήδη ταξιδιωτικά πρακτορεία και τουρ οπερέιτορ που καταργούν τις σύντομες πτήσεις από τα πακέτα διακοπών τους, προκειμένου να περιορίσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον.
-Η ασφάλεια παραμένει η απόλυτη προτεραιότητα των ταξιδιωτών, σε επίπεδο προστασίας της υγείας, ακόμα κι αν οι ευρωπαίοι ταξιδιώτες εμφανίζονται εξοικειωμένοι με τη νέα κατάσταση. Ενθαρρυντικά στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2021 είναι η αύξηση 40% σε όσους δεν άλλαξαν καθόλου τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και μείωση 25% σε όσους δεν ακύρωσαν τις διακοπές τους (σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021).
-Μπαίνουμε σε μια νέα κανονικότητα, η οποία όμως θα είναι ένα σταυρόλεξο για γερούς λύτες ενώ κάθε καλοκαίρι που θα περνάει θα είναι μία τόνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
From Volume to Value
Ο κ. Κυρατσούλης αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη αλλαγής της φιλοσοφίας τόσο των προορισμών όσο και των τουριστικών επιχειρήσεων «from volume to value», δηλαδή από το στόχο των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων στο στόχο αφίξεων και διανυκτερεύσεων που δημιουργούν προστιθέμενη αξία.
Έκρηξη των απευθείας κρατήσεων και ανάγκη δημιουργίας επώνυμου προϊόντος
Ο κ. Κυρατσούλης ανέδειξε και τη σημασία του digital marketing αλλά και του branding καθώς τον τελευταίο 1,5 χρόνο, τα resort σε προορισμούς ήλιου-θάλασσας δέχονται πολύ περισσότερες απευθείας κρατήσεις στις ιστοσελίδες τους σε σχέση με το παρελθόν. Μέσα στον τελευταίο χρόνο, είπε, έχει σημειωθεί αύξηση 20% στον αριθμό των ταξιδιωτών που προτιμούν να κάνουν απευθείας κράτηση στο ξενοδοχείο της επιλογής τους. Παράλληλα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που επενδύουν στη δημιουργία επώνυμου προϊόντος, κατέγραψαν το 2021 αύξηση έως και 150% στην αξία των απευθείας κρατήσεων σε σχέση με το 2019.
Σε αυτή τη κατεύθυνση βοηθά σημαντικά η τουριστική εκπαίδευση. Στο MBA in Tourism and Hospitality Management του IST College, όπως τόνισε ο κ. Φιτέογλου, αναπτύσσονται θέματα e-tourism business development αλλά και άλλα μαθήματα που έχουν στόχο να βοηθήσουν τους επαγγελματίες να μπορέσουν να αυξήσουν το brand awareness της επιχείρησής τους. Θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέα αποτελεσματικά σχέδια δράσης μέσω στρατηγικών στα social media και χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του MBA in Tourism and Hospitality Management του IST College
Ο κ. Φιτέογλου αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του μεταπτυχιακού προγράμματος λέγοντας ότι το 2022, μέσα από την ανάπτυξη του κλάδου, θα χρειαστούν εξειδικευμένοι μάνατζερ και ηγέτες που να μπορούν να εποπτεύουν όλες τις λειτουργίες της τουριστικής επιχείρησης.
Το μεταπτυχιακό του IST College έχει στόχο την εφαρμογή των επιχειρηματικών αρχών και των βέλτιστων πρακτικών στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας. Το διδακτικό προσωπικό αποτελείται από industry experts και απευθύνεται σε επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και σε όσους επιθυμούν να μπουν στο χώρο αυτό.
Εστιάζει, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη των τεχνικών δεξιοτήτων και των στρατηγικών ικανοτήτων των στελεχών, την εφαρμογή και προώθηση της καινοτομίας, την αποτελεσματική διοίκηση ομάδων και την αποτελεσματική επικοινωνία.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πάρουν εργαλεία και γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να εντοπίζουν τις τάσεις των καταναλωτών.
Η διάρκειά του είναι 16 μήνες, και διεξάγεται κάθε Τρίτη και Πέμπτη, κάθε εβδομάδα, και ένα Σάββατο το μήνα, ενώ λειτουργεί χωρίς εξετάσεις γιατί δίνεται βαρύτητα στους επαγγελματίες. Η παρακολούθηση γίνεται δια ζώσης, εξ αποστάσεως αλλά και on demand. Επιπλέον, μαθήματα δεν διεξάγονται τον Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Το IST COLLEGE προσφέρει σε όλους τους αναγνώστες του Tornos News, το MBA in Tourism and Hospitality Management, με έκπτωση 30% στα δίδακτρα. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συμπληρώσουν αυτή την φόρμα επικοινωνίας, ώστε το IST να επικοινωνήσει μαζί τους για όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματος.
30/10 07:26
Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού
29/10 15:14
29/10 14:43
29/10 13:56
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
29/10 13:50
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
29/10 13:43
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
29/10 13:37
29/10 12:32
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
29/10 12:30
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
29/10 10:00
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
29/10 09:52
29/10 09:47
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
29/10 09:18
29/10 08:59
29/10 07:26
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
29/10 07:25
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
29/10 07:22
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
29/10 07:18
28/10 11:56
28/10 11:15
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
28/10 07:23
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
27/10 22:03
Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το κατάλυμα στο Λιμνοχώρι Αμυνταίου και τη δηλητηρίαση πελατών
27/10 15:29
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
27/10 14:10
Ξενοδοχεία | 35 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του Athenaeum InterContinental
27/10 12:16
27/10 12:10
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Σήμα πιστοποίησης για τα βιώσιμα ξενοδοχεία
27/10 07:08
Καρπενήσι | Δημοπρασία για εκμίσθωση ξενώνα στην πλατεία της Κοινότητας Ανιάδας
27/10 07:05
26/10 16:36
26/10 16:00
Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας
26/10 11:00
E.Ξ. Ρόδου | Συζήτηση των μελών για τα προβλήματα στην περιοχή Λίνδου και Νότιας Ρόδου
26/10 07:38
Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο για τον Κρητικό τρόπο ζωής στο Ηράκλειο
26/10 06:34
ΕΟΤ | Πρόσκληση για τις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.
25/10 14:33
25/10 13:37
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
25/10 12:39
25/10 12:33
25/10 12:19
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
25/10 12:08
Πάνω από 4.000 συμμετοχές από 28 χώρες σε 63 δράσεις στο Navarino Challenge 2024
25/10 11:26
Συνάντηση CLIA- Μητσοτάκη: Συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
25/10 11:02
25/10 10:20
25/10 10:06
25/10 07:36
25/10 07:30
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Ψήφισμα για τα προβλήματα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό
25/10 07:29
Δήμος Ναυπακτίας: Κατά της ανάπτυξης υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου στον Πατραϊκό Κόλπο
25/10 07:22
Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου
24/10 18:27
24/10 16:13
Costa Cruises: Ακυρώνονται προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Σαντορίνη το 2025
24/10 14:46
Επιμελητήριο Ηρακλείου: Νέα πρόταση χρηματοδότησης για το καταδυτικό πάρκο στη Σταλίδα
24/10 14:09
Το ΑΙ θα μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών έως το 2035
24/10 14:06
Ά. Γκερέκου: Το TUI Futureshapers Greece αντανακλά τις κοινές αξίες για βιώσιμο τουρισμό
24/10 13:49
ETC: Αυξημένη διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο-χειμώνα | Το 5% επιλέγει Ελλάδα
24/10 13:49
24/10 12:55
24/10 12:30
Πρόστιμο 50 εκατ. δολ. στην American Airlines για κακομεταχείριση ατόμων με ειδικές ανάγκες
24/10 12:27
Eurowings: Νέες συνδέσεις με Ηράκλειο και Πρέβεζα το καλοκαίρι του 2025
24/10 12:06
Transavia France: Νέα σύνδεση Μασσαλία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
24/10 11:51
TUI: Δύο Ελληνικά νησιά στους 5 δημοφιλέστερους φθινοπωρινούς προορισμούς για τους Σουηδούς
24/10 11:42
Ερμιόνη: Πρώτη πτήση της Hellenic Seaplanes πάνω από την Πελοποννησιακή Ριβιέρα
24/10 11:22
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ
24/10 11:15
Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά
24/10 11:03
24/10 10:23
24/10 07:38
Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών
24/10 07:36
24/10 07:31
24/10 07:29
24/10 07:27
Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
23/10 19:11
Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό
23/10 17:03
Aegean Airlines: Νέα εποχική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος το καλοκαίρι του 2025
23/10 16:39
Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία
23/10 15:55
Γενική συνέλευση της Ε.Ξ. Σαντορίνης | Το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν
23/10 15:11
23/10 14:58
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσίαση του προγράμματος ‘"FutureShapers Greece"
23/10 14:14
Κέρκυρα | Θαλάσσια πολιτιστική διαδρομή: Οι 195 βομβαρδισμοί της Κέρκυρας στον Β’ ΠΠ
23/10 13:57
CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
23/10 13:02
Smartwings: Νέες συνδέσεις τσάρτερ από Πολωνία με Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη το 2025
23/10 12:48
Το σχόλιο του προέδρου του ΞΕΕ για τη Σαντορίνη και τη μετάβαση σε ένα "ποιοτικό αύριο"
23/10 12:39
23/10 12:32
23/10 12:00
23/10 11:27
Βραχυχρόνια μίσθωση | Προορισμός όλου του χρόνου η Αθήνα, + 31% η ζήτηση τον Δεκέμβριο
23/10 10:55
Τρεις τουριστικές επενδύσεις της "νέας εποχής", που θα διαμορφώσουν νέους προορισμούς
23/10 10:23
23/10 07:16
23/10 07:14
Γιάννης Ρέτσος: Το ΙΟΒΕ είναι το σημαντικότερο think tank της χώρας
23/10 07:11
ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις
23/10 07:06
23/10 07:01
22/10 19:04
22/10 18:13
ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα
22/10 16:16
Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία
22/10 15:28
Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις
22/10 14:26
22/10 14:01
22/10 13:37
22/10 13:33
22/10 13:32
22/10 13:30
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί τον οινικό τουρισμό στο Βελιγράδι
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
( 0 )