Πως “εκμεταλλευόμαστε” τους ΟΤΑ για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχεία και καταλύματα
Σε προηγούμενο άρθρο μου στο εταιρικό μου site είχα παρουσιάσει ποια είναι τα 3 βασικά οφέλη που προκύπτουν για τα ξενοδοχεία από την αύξηση των απευθείας κρατήσεων. Η “μάχη” μεταξύ των OTA’s και του καναλιού των απευθείας κρατήσεων έχει ξεκινήσει εδώ και 20 χρόνια, από τότε που ουσιαστικά έκαναν την εμφάνιση τους οι πρώτοι ΟΤΑ’s. Η πραγματικότητα είναι πως οι ΟΤΑ αποτελούν μια αξιοσέβαστη πηγή εσόδων καθώς περίπου τα 2/3 των online κρατήσεων προέρχονται από αυτούς. Όμως τα υψηλά ποσοστά προμήθειας που καλούνται να αποδώσουν οι επιχειρήσεις καθώς και η “δεσποτική διαχείρηση” προς τους ξενοδόχους, έχει δημιουργήσει ένα κλίμα δυσφορία που οδηγεί την αγορά στην προσπάθεια ενδυνάμωσης του καναλιού των απευθείας κρατήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες αλυσίδες όπως η Hilton και Marriot έχουν αποφασίσει να διακόψουν την συνεργασία με τους ΟΤΑ και να προχωρήσουν σε στρατηγικές για την αυτόνομη ανάπτυξη του καναλιού πωλήσεων τους. Τέτοιες ανάλογες αποφάσεις έχουν παρθεί και στην Ελληνική αγορά.
Οι ΟΤΑ δαπανούν ένα τεράστιο ποσό χρημάτων για την διαφημιστική τους προβολή. Ενδεικτικά να αναφέρω πως η Booking.com μαζί με την Expedia δαπάνησαν το 2019 κάτι παραπάνω από 11 δις δολλάρια (ναι σωστά διαβάσατε 11 δις δολλάρια) για την διαφημιστική τους προβολή. Το μεγαλύτερο ποσό δαπάνης μοιράστηκε στην Google. Τα ποσά αυτά δεν είναι μειούμενα άλλα αυξανόμενα, καθώς το 2018 η διαφημιστική δαπάνη ήταν περί τα 10,6 δις δολλάρια. Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι το digital marketing δουλεύει, διαφορετικά αυτές οι εταιρείες δεν θα επένδυαν τόσο μεγάλα ποσά και μάλιστα με αυξηντική τάση. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η ταξιδιωτική αγορά προτιμάει τις online κρατήσεις. Αυτό δεν αποτελεί μια αυθαίρετη δήλωση, καθότι σύμφωνα με έρευνα της GlobalData που διεξήχθει το 2021, το 39% των ταξιδιωτών απάντησε ότι προτιμάει να προχωρήσει σε απευθείας κράτηση με το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα, ενώ το 17% απάντησε ότι θα επιλέξει να κάνει την κράτηση μέσω ενός ΟΤΑ. Η αγορά αλλάζει και ενδεχομένως η κρίση του Covid-19 να έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες επιθυμούν να κάνουν την κράτηση τους.
"Η στρατηγική για την εκμετάλλευση της δυναμικής των ΟΤΑ προς όφελος των απευθείας κρατήσεων βασίζεται στο Billboard Effect"
Πως λειτουργεί το billboard effect;
Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell το 2009 παρατηρήθηκε ότι τα ξενοδοχεία που διατηρούσαν παρουσία στην Expedia παρουσίαζαν αύξηση των απευθείας κρατήσεων από 7,5 έως 26%. Η έρευνα που διεξήγαγε ο καθηγητής Chris Anderson έγινε με την συμμετοχή ξενοδοχείων που άνηκαν σε κάποια γνωστή αλυσίδα και άλλων ανεξάρτητων ξενοδοχείων. Ένα ακόμα άκρως ενδιαφέρον εύρημα ήταν πως τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία επωφελήθηκαν περισσότερο από την παρουσία τους σε ΟΤΑ, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης (26%) απευθείας κρατήσεων.
Η μελέτη του καθηγητή Chris Anderson αμφισβητήθηκε το 2014 μετά την ανακοίνωση της σχετικής μελέτης από το American Hotel & Lodging Association’s Consumer Innovation Forum που διεξήχθη σε 50.000 online ταξιδιώτες. Το πόρισμα αυτής της έρευνας ήταν ότι οι ταξιδιώτες τείνουν να προχωρούν σε κράτηση μέσω του ΟΤΑ που έχουν δει το σχετικό ξενοδοχείο. Να σημειώσω όμως ότι η έρευνα αυτή αφορούσε μόνο το Αμερικανικό κοινό.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σημειώσω πως και οι δύο έρευνες έγιναν σε μια εποχή που ίσχυαν οι price parity όροι που έθεταν οι ΟΤΑ στις συμβαλλόμενες επιχειρήσεις. Το price parity ουσιαστικά δεν επέτρεπε στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές πώλησης από αυτές που εμφανίζονταν στους ΟΤΑ. Το price parity όμως δεν ισχύει πλέον για τα ξενοδοχεία τα οποία βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς διάφορες ξενοδοχειακές ενώσεις άλλα και μεμονωμένες επιχειρήσεις προσέβαλλαν αυτούς τους όρους στις αίθουσες των δικαστηρίων. Εάν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με την απόφαση σταθμό του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Δ.Ε.Ε) κατά της Booking.com
Τα πρόσφατα πορίσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Global Data το 2021 παρουσιάζει ότι το κανάλι των απευθείας κρατήσεων παρουσιάζει συνεχή άνοδο έναντι αυτού των ΟΤΑ , χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως έχει αντισταθμίσει τον όγκο πωλήσεων που φέρνουν αυτοί. Κατά την δική μου εκτίμηση, το φαινόμενο αυτό συμβαίνει εξαιτίας του συνδυασμού του billboard effect όπως το εξήγησε το 2009 ο Chris Anderson και την κατάργηση της δέσμευσης που επέβαλε ο όρος του price parity. Οι ταξιδιώτες επισκέπτονται αρχικά τους ΟΤΑ και στη συνέχεια τα website των ξενοδοχεία που έχουν σημειώσει κατά την επίσκεψη τους στους ΟΤΑ. Εκεί λοιπόν βρίσκεται και η μεγάλη μας ευκαιρία για να τους μετατρέψουμε σε απευθείας πελάτες μας.
Ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε τις απευθείας κρατήσεις του ξενοδοχείου
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η παρουσία μας στους ΟΤΑ μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων, θα πρέπει να προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας σειράς ενεργειών που θα κατορθώσουν να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Πάμε λοιπόν να δούμε αυτά τα σημεία:
Παρουσιά ξενοδοχείου στους ΟΤΑ
Καταρχήν, το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέτει παρουσία σε όσους περισσότερους ΟΤΑ μπορεί (και σύμφωνα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται). Κατά αυτό τον τρόπο θα αυξήσουμε την προβολή της επιχείρησης μας εκμεταλλευόμενοι τις πλατφόρμες των ΟΤΑ.
Η καταχώρηση μας θα πρέπει να είναι σωστή και ολοκληρωμένη. Δηλαδή θα πρέπει να φροντίσουμε να έχουμε εισάγει όλες τις πληροφορίες που ζητάει η πλατφόρμα. Ένα συχνό λάθος που συναντώ είναι οι ελλειπείς περιγραφές , οι “φτωχές” φωτογραφίες, η έλλειψη μεγάλου όγκου αξιολογήσεων και η πλήρη αναφορά των υπηρεσίων και amenities που προσφέρει το ξενοδοχείο. Μην ξεχνάτε πως οι επισκέπτες των ΟΤΑ πλατφορμών έχουν την ελευθερία να δουν και παρεμφερή με το δικό σας ξενοδοχείο στην περιοχή που βρίσκεστε. Μάλιστα οι ίδιοι οι ΟΤΑ ενθαρρύνουν τους χρήστες να επισκεφτούν και άλλες επιχειρήσεις εμφανίζοντας τις ως προτεινόμενες (το οποίο μπορεί να αποτελέσει και διαρροή εσόδων για εσάς)
Παρουσία στις μηχανές αναζήτησης
Δεν θα μιλήσουμε για το αυτονόητο, δηλαδή το να είναι καταχωρημένο το ξενοδοχείο σας στις μηχανές αναζήτησης. Αναφέρομαι στον τρόπο και την κατάταξη με την οποία εμφανίζεται η επιχείρηση σας. Σύμφωνα με το σενάριο μας ένας υποψήφιος πελάτης σας έχει δει το κατάλυμα σας σε κάποια OTA πλατφόρμα. Το επόμενο βήμα είναι να αναζητήσει το ξενοδοχείο σας πληκτρολογώντας το όνομα σας σε κάποια μηχανή αναζήτησης. Εκεί είναι το κομβικό σημείο. Ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεστε. Στόχος είναι το ξενοδοχείο να εμφανίζεται στην 1η θέση των οργανικών αναζητήσεων άλλα και ως διαφημιστική καταχώρηση.
Πως μπορούμε να εξασφαλίσουμε την πρώτη θέση σε αναζήτηση με το όνομα του ξενοδοχείου;
Όπως προαναφέραμε οι OTA πλατφόρμες ξοδεύουν τεράστια διαφημιστικά κονδύλια για την προώθηση τους. Παρόλα αυτά όταν “τρέχετε” μια καμπάνια π.χ. στην Google είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταλαμβάνετε την πρώτη θέση στην σελίδα αποτελεσμάτων ως διαφήμιση (όχι απαραίτητα και τα οργανικά αποτελέσματα). Ο λόγος είναι γιατί το ξενοδοχείο σας είναι ότι πιο σχετικό στην φράση αναζήτησης του χρήστη.
Άρα για να μπορέσετε να εξασφαλίσετε την καλύτερη δυνατή θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων θα πρέπει να δημιουργήσετε και υποστηρίξετε μια διαφημιστική καμπάνια στις μηχανές αναζήτησης.
Website ξενοδοχείου
Το website αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους παράγοντες για το ξενοδοχείο. Είναι το σημείο που όλα καταλήγουν και όπου κρίνεται εάν ο υποψήφιος επισκέπτης θα προχωρήσει ή όχι στην κράτηση. Σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της Expedia που έγινε το 2015 ο μέσος ταξιδιώτης επισκέπτεται κατά μέσο όρο 38 websites ξενοδοχείων προτού καταλήξει στην τελική του επιλογή. Είναι ξεκάθαρο πως ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και ότι η μάχη κερδίζεται στους πόντους. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι κατά την φάση του σχεδιασμού του website έχουμε εξασφαλίσει να:
- παρουσιάζεται σωστά το website ανεξάρτητα από τον τύπο συσκευής που το επισκέπτεται ο χρήστης. Αυτό ονομάζεται responsive design
- έχουμε φιλικό σχεδιασμό πλοήγησης και ευκολία κράτησης
- μεταδίδουμε την αίσθηση του brand μας
- παρέχουμε εγγύηση χαμηλότερης τιμής για απευθείας κρατήσεις μέσα από αυτό
- παρουσιάζουμε όλο το εύρος των πληροφοριών σχετικά την εμπειρία διαμονής του επισκέπτη
- φιλοξενούμε πλούσιο κείμενο πλαισιωμένο με εξίσου πλούσιο φωτογραφικό και video υλικό
- παρέχουμε την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τον υποψήφιο πελάτη μας μέσω κάποιο chat widget όπως π.χ. το Facebook Messenger
- εμφανίζουμε ένα price comparison widget (στο οποίο θα αναφερθώ αμέσως παρακάτω)
- προσπαθήσουμε να συλλέξουμε στοιχεία επικοινωνίας του υποψήφιου πελάτη μας
Price Comparison Widget
Μια μεγάλη μερίδα των ταξιδιωτών είναι price sensitive δηλαδή επηρεάζονται από το κόστος διαμονής. Μια καλή τακτική προκειμένου να παροτρύνουμε τους επισκέπτες του website να προχωρήσουν σε μια απευθείας κράτηση είναι η χρήση ενός price comparison widget.
Τι είναι το Price Comparison Widget
To price comparison widget είναι μια εφαρμογή που εγκαθίσταται στο website του ξενοδοχείου και έχει ως σκοπό την εμφάνιστη της τιμής πώλησης μέσα από τα διάφορα κανάλια. Όπως ανέφερα και παραπάνω, η μάχη του price parity έχει χαθεί από τους ΟΤΑ οι οποίοι αναζητούν διαφορετικούς τρόπους προκειμένου να μπορούν να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές από αυτές που διαθέτουν τα ίδια τα ξενοδοχειά. Για αυτό το λόγο, το Price Comparison Widget είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος και εργαλείο για την επίτευξη της αύξησης των απευθείας κρατήσεων καθώς μας δίνει την δυνατότητα να παρουσιάζουμε την χαμηλότερη τιμής για αγορές μέσω του website.
Παρουσία σε Social Media πλατφόρμες
Τα Social Media ενός ξενοδοχείο παίζουν και αυτά το ρόλο τους στην αύξηση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων. Όπως προανέφερα η τάση είναι οι ταξιδιώτες αφού δουν την επιχείρηση μας στην πλατφόρμα ενός ΟΤΑ, να ξεκινούν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με αυτήν. Τα Social Media αποτελούν μέρος αυτής της αναζήτησης. Για αυτό το λόγο οι λογαριασμοί θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι παρουσίαζοντας την επιχείρηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εξίσου σημαντικό είναι να απαντάμε στα σχόλια των χρηστών κάτω από κάθε ανάρτηση γιατί κατ’ αυτό τον τρόπο προσδίδουμε την αίσθηση της αμεσότητας και της επικοινωνίας που προσφέρουν ένα χαρακτήρα σιγουρίας προς τον υποψήφιο πελάτη μας.
Αξιολογήσεις χρηστών
Ένα ακόμα σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι το θέμα των αξιολογήσεων από τους πελάτες μας.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συλλέγουμε όσο το δυνατόν περισσότερες αξιολογήσεις άλλα το κυριότερο να τις απαντάμε. Σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες του 2015, το 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν 6-7 αξιολογήσεις πριν ολοκληρώσουν την κράτηση τους. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να έχουμε απαντήσει στις θετικές άλλα και αρνητικές κριτικές που έχουμε δεχθεί. Σε αυτο το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε πως απαντάμε ως ξενοδοχείο σε ένα αρνητικό σχόλιο.
Συνοψίζοντας όλες οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να εκμεταλλευτούν την παρουσία τους σε ΟΤΑ προκειμένου να μετατρέψουν μέρος αυτών σε απευθείας κρατήσεις. Για την επίτευξη του στόχου απαιτείται ο σχεδιασμός μιας σειράς ενεργειών και την προσεκτική ανάλυση των δεδομένων.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
30/10 07:31
Κηφισιά: Θετική γνωμοδότηση για χρήση Γραφείων σε διατηρητέο (ξενοδοχείο ΠΑΛΛΑΣ)
30/10 07:30
30/10 07:26
Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού
29/10 15:14
29/10 14:43
29/10 13:56
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
29/10 13:50
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
29/10 13:43
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
29/10 13:37
29/10 12:32
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
29/10 12:30
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
29/10 10:00
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
29/10 09:52
29/10 09:47
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
29/10 09:18
29/10 08:59
29/10 07:26
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
29/10 07:25
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
29/10 07:22
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
29/10 07:18
28/10 11:56
28/10 11:15
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
28/10 07:23
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
27/10 22:03
Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το κατάλυμα στο Λιμνοχώρι Αμυνταίου και τη δηλητηρίαση πελατών
27/10 15:29
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
27/10 14:10
Ξενοδοχεία | 35 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του Athenaeum InterContinental
27/10 12:16
27/10 12:10
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Σήμα πιστοποίησης για τα βιώσιμα ξενοδοχεία
27/10 07:08
Καρπενήσι | Δημοπρασία για εκμίσθωση ξενώνα στην πλατεία της Κοινότητας Ανιάδας
27/10 07:05
26/10 16:36
26/10 16:00
Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας
26/10 11:00
E.Ξ. Ρόδου | Συζήτηση των μελών για τα προβλήματα στην περιοχή Λίνδου και Νότιας Ρόδου
26/10 07:38
Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο για τον Κρητικό τρόπο ζωής στο Ηράκλειο
26/10 06:34
ΕΟΤ | Πρόσκληση για τις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.
25/10 14:33
25/10 13:37
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
25/10 12:39
25/10 12:33
25/10 12:19
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
25/10 12:08
Πάνω από 4.000 συμμετοχές από 28 χώρες σε 63 δράσεις στο Navarino Challenge 2024
25/10 11:26
Συνάντηση CLIA- Μητσοτάκη: Συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
25/10 11:02
25/10 10:20
25/10 10:06
25/10 07:36
25/10 07:30
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Ψήφισμα για τα προβλήματα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό
25/10 07:29
Δήμος Ναυπακτίας: Κατά της ανάπτυξης υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου στον Πατραϊκό Κόλπο
25/10 07:22
Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου
24/10 18:27
24/10 16:13
Costa Cruises: Ακυρώνονται προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Σαντορίνη το 2025
24/10 14:46
Επιμελητήριο Ηρακλείου: Νέα πρόταση χρηματοδότησης για το καταδυτικό πάρκο στη Σταλίδα
24/10 14:09
Το ΑΙ θα μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών έως το 2035
24/10 14:06
Ά. Γκερέκου: Το TUI Futureshapers Greece αντανακλά τις κοινές αξίες για βιώσιμο τουρισμό
24/10 13:49
ETC: Αυξημένη διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο-χειμώνα | Το 5% επιλέγει Ελλάδα
24/10 13:49
24/10 12:55
24/10 12:30
Πρόστιμο 50 εκατ. δολ. στην American Airlines για κακομεταχείριση ατόμων με ειδικές ανάγκες
24/10 12:27
Eurowings: Νέες συνδέσεις με Ηράκλειο και Πρέβεζα το καλοκαίρι του 2025
24/10 12:06
Transavia France: Νέα σύνδεση Μασσαλία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
24/10 11:51
TUI: Δύο Ελληνικά νησιά στους 5 δημοφιλέστερους φθινοπωρινούς προορισμούς για τους Σουηδούς
24/10 11:42
Ερμιόνη: Πρώτη πτήση της Hellenic Seaplanes πάνω από την Πελοποννησιακή Ριβιέρα
24/10 11:22
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ
24/10 11:15
Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά
24/10 11:03
24/10 10:23
24/10 07:38
Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών
24/10 07:36
24/10 07:31
24/10 07:29
24/10 07:27
Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
23/10 19:11
Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό
23/10 17:03
Aegean Airlines: Νέα εποχική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος το καλοκαίρι του 2025
23/10 16:39
Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία
23/10 15:55
Γενική συνέλευση της Ε.Ξ. Σαντορίνης | Το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν
23/10 15:11
23/10 14:58
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσίαση του προγράμματος ‘"FutureShapers Greece"
23/10 14:14
Κέρκυρα | Θαλάσσια πολιτιστική διαδρομή: Οι 195 βομβαρδισμοί της Κέρκυρας στον Β’ ΠΠ
23/10 13:57
CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
23/10 13:02
Smartwings: Νέες συνδέσεις τσάρτερ από Πολωνία με Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη το 2025
23/10 12:48
Το σχόλιο του προέδρου του ΞΕΕ για τη Σαντορίνη και τη μετάβαση σε ένα "ποιοτικό αύριο"
23/10 12:39
23/10 12:32
23/10 12:00
23/10 11:27
Βραχυχρόνια μίσθωση | Προορισμός όλου του χρόνου η Αθήνα, + 31% η ζήτηση τον Δεκέμβριο
23/10 10:55
Τρεις τουριστικές επενδύσεις της "νέας εποχής", που θα διαμορφώσουν νέους προορισμούς
23/10 10:23
23/10 07:16
23/10 07:14
Γιάννης Ρέτσος: Το ΙΟΒΕ είναι το σημαντικότερο think tank της χώρας
23/10 07:11
ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις
23/10 07:06
23/10 07:01
22/10 19:04
22/10 18:13
ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα
22/10 16:16
Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία
22/10 15:28
Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις
22/10 14:26
22/10 14:01
22/10 13:37
22/10 13:33
Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...
Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024
Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο
Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου
Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία
ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες
Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης
Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη
( 0 )