Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της διατήρησης πελατών σε ένα διαφορετικό περιβάλλον ταξιδιών και συναντήσεων
Η Carlson Wagonlit Travel, δια της επικεφαλής του Customer Experience Center of Excellence, κας Maura Geertsma, εξετάζει τα προβλήματα και τις λύσεις ικανοποίησης των ήδη υπαρχόντων πελατών στο νέο ταξιδιωτικό τοπίο.
Η συζήτηση γύρω από τη διατήρηση των πελατών στα εταιρικά ταξίδια δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά ο κλάδος έχει δει την πανδημία, τη «μεγάλη παραίτηση», την οικονομική ύφεση και τις ελλείψεις εργαζομένων να προκαλούν μεγαλύτερη πίεση, δημιουργώντας ουσιαστικά την τέλεια καταιγίδα.
Η επιχειρησιακή ικανότητα είναι τεταμένη, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι πιο δύσκολες από ποτέ και οι ανέσεις του ξενοδοχείου, σε κάποιο βαθμό και οι υπηρεσίες, έχουν μειωθεί.
Τα τελευταία δύο χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος της εταιρικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας αναγνώρισε τη διατήρηση πελατών ως σημαντικό βασικό δείκτη απόδοσης (KPI) και προτεραιότητα στα στρατηγικά σχέδια.
Η διατήρηση πελατών μετράει όχι μόνο πόσο επιτυχημένη είναι μία επιχείρηση στην απόκτηση νέων πελατών, αλλά και πόσο καλά καταφέρνει να ικανοποιήσει τους υπάρχοντες πελάτες. Τελικά, η διατήρηση πελατών αυξάνει την απόδοση της επένδυσης (ROI), ενισχύει την αφοσίωση στο brand και μπορεί να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών.
Μόνο μια αύξηση κατά 5% στη διατήρηση πελατών μπορεί να αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας κατά 25-95%, σύμφωνα με έρευνα του Frederick Reichheld της Bain & Company. Επιπλέον, είναι πιο οικονομικά αποδοτικό για την επιχείρηση να διατηρήσει πελάτες, καθώς είναι 6 έως 7 φορές πιο ακριβό να αποκτήσει έναν νέο πελάτη από το να διατηρήσει έναν ήδη υπάρχοντα πελάτη. Μπορεί να είναι ευρέως αποδεκτό ότι είναι πιο εύκολο να διατηρήσει κανείς έναν υφιστάμενο πελάτη, αλλά στο τρέχον κλίμα όπου όλοι αγωνίζονται για πόρους, η ιδέα αυτή πλέον αμφισβητείται.
Ο κλάδος έχει πληγεί από έναν μοναδικό συνδυασμό δυνάμεων. Αυτό περιλαμβάνει την εξακολουθητική άνοδο της αυτοματοποίησης και της μηχανικής μάθησης, σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα της πανδημίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, για παράδειγμα, έχει επηρεάσει τον τρόπο συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων. Οι μη αυτόματες προσεγγίσεις για την πρόβλεψη της διατήρησης πελατών, δεν είναι πλέον ανταγωνιστικές. Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις στις αυξανόμενες ανάγκες ενός απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού, στις συγκεκριμένες απαιτήσεις και συμπεριφορές των πελατών και στα ταξιδιωτικά τους προγράμματα, απαιτείται μια μνημειώδης αλλαγή. Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη το σημαντικό γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν επηρεάσει τους πελάτες σε πολλαπλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να επανεξετάζουν πώς και πού ξοδεύουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό. Καθώς ο όγκος των ταξιδιών αυξάνεται και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, οι επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τα επαγγελματικά ταξίδια παρατηρούν ένα κύμα δυσαρέσκειας, καθώς ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια έξαρση της περιορισμένης ζήτησης σε συνδυασμό με την έλλειψη εργατικού δυναμικού.
Βέλτιστη πρακτική στην επόμενη πρακτική
Σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, όσοι δίνουν προτεραιότητα στην Εμπειρία Πελατών (CX) θα είναι σε καλύτερη θέση να αποκτήσουν αφοσίωση, να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να προστατέψουν την επιχείρησή τους στο μέλλον. Το CX είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα συναίσθημα, περισσότερο από ένα τμήμα και περισσότερο από μια φάση στη συνολική διαδρομή πελατών. Είναι ένας τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας με επίκεντρο τον πελάτη, που απαιτεί αναλυτική ηγεσία, διαλειτουργική συνεργασία και συνεχή επανάληψη, για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη.
Οι διαχειριστές ταξιδιών, καλούνται να λύσουν έναν δύσκολο γρίφο
Η αγοραστική συμπεριφορά των ταξιδιωτών τους, αλλάζει. Η ευημερία, η τεχνολογία και η αξία κυριαρχούν στη σκηνή. Η διαταραχή της τεχνολογίας προκαλεί το status quo και αλλάζει τον κλάδο πιο γρήγορα από ποτέ. Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα για τους πελάτες. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες σχεδιασμού πρέπει να προσαρμόζονται, να προσφέρουν και να υπερβαίνουν τις εξελισσόμενες προσδοκίες. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η προθυμία των ταξιδιωτών να μοιραστούν πληροφορίες και απόψεις, έχει επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά, της οποίας η φύση και ο ρυθμός συνεχίζουν να εξελίσσονται. Αυτό απαιτεί από τον κλάδο να αναβαθμιστεί και να παραμείνει στην κορυφή του παιχνιδιού όσον αφορά τη διατήρηση των πελατών.
Η σημασία των μακροχρόνιων σχέσεων
Οι στρατηγικές διατήρησης πελατών σχετίζονται κυρίως με τη δημιουργία στρατηγικής και οράματος, την επίδειξη αξίας, με το να είναι κανείς έμπιστος σύμβουλος και να εδραιώνει μία σταθερή, μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη. Γι’ αυτό και οι δραστηριότητες διατήρησής του, θα πρέπει να ξεκινούν νωρίς, 24 μήνες πριν από τη λήξη οποιασδήποτε σύμβασης, είναι το ελάχιστο. Πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο; Με την έγκαιρη και συχνή παράθεση προσδοκιών, τη δημιουργία ενός σαφούς οδικού χάρτη για το μέλλον της συνεργασίας και την διάθεση να ακούσει η επιχείρηση τον πελάτη, τους προβληματισμούς και τα σχόλιά του.
Η διατήρηση των πελατών στον ταξιδιωτικό κλάδο πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή όλων των σχεδίων. Συνεπώς, ο κλάδος πρέπει να περάσει από τη βέλτιστη πρακτική στην «επόμενη πρακτική». Η δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής διατήρησης πελατών για την αύξηση του CX μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να ευδοκιμήσει στο τρέχον κλίμα.
Τέλος, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πραγματική δέσμευση στους πελάτες αλλά και στις ίδιες, να παρέχουν την καλύτερη φροντίδα στους υπάρχοντες πελάτες, να είναι προνοητικοί, άμεσοι και στοχαστικοί-κι αυτό θα αποτελεί αναγκαιότητα για πολλά χρόνια ακόμη.
- 1) Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025
- 2) SiteMinder: Έρχεται ο νέος πολυδιάστατος ταξιδιώτης "everything traveller" – Ποιες αλλαγές σηματοδοτεί στα ταξίδια
- 3) Τουρισμός | Ταξίδια στην πόλη, τεχνητή νοημοσύνη και solo ταξίδια οι κυρίαρχες τάσεις το 2025
- 4) Τουρισμός: Αυτές θα είναι οι 7 πιο καταλυτικές αλλαγές στα ταξίδια το 2025 - Από την αστροπαρατήρηση και τα dupes μέχρι την A.I.
17/11 07:55
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
17/11 07:14
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
17/11 07:09
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
17/11 06:54
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
17/11 06:21
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
17/11 04:17
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
16/11 19:59
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
16/11 14:10
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
14/11 17:59
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
14/11 17:19
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
14/11 16:54
14/11 16:45
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
14/11 16:39
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
14/11 15:19
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
14/11 14:30
14/11 14:18
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
14/11 14:07
14/11 13:41
14/11 13:28
14/11 12:49
«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας
14/11 12:39
14/11 12:16
Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα
14/11 12:10
14/11 11:59
Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό
14/11 11:46
SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό
14/11 11:28
Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων
14/11 07:15
14/11 07:10
Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης
14/11 07:06
14/11 07:04
14/11 07:00
13/11 16:47
13/11 16:19
Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια
13/11 15:17
13/11 14:44
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων
13/11 14:33
Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της
13/11 14:28
13/11 14:20
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά
13/11 14:14
Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
13/11 14:03
Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards
13/11 13:02
Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
13/11 12:52
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία
13/11 12:17
Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025
13/11 11:39
Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
13/11 11:28
"Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου
13/11 11:13
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
13/11 10:45
TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα
13/11 10:26
13/11 09:45
Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
13/11 07:43
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
13/11 07:38
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
13/11 07:30
13/11 07:25
12/11 22:36
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
12/11 22:19
12/11 22:13
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο
12/11 18:23
Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος
12/11 18:20
WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;
12/11 18:14
Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη
12/11 17:22
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
12/11 15:05
12/11 14:39
12/11 13:50
Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας
12/11 13:45
FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη
12/11 13:23
Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα
12/11 13:10
12/11 13:07
12/11 12:40
Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση
12/11 11:32
12/11 10:50
Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
12/11 07:30
Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη
12/11 07:28
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου
12/11 07:21
Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο
11/11 22:28
Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής | Αυξημένες προκρατήσεις για το 2025 στη βρετανική αγορά
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
( 0 )