Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της διατήρησης πελατών σε ένα διαφορετικό περιβάλλον ταξιδιών και συναντήσεων

Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της διατήρησης πελατών σε ένα διαφορετικό περιβάλλον ταξιδιών και συναντήσεων

Η Carlson Wagonlit Travel, δια της επικεφαλής του Customer Experience Center of Excellence, κας Maura Geertsma, εξετάζει τα προβλήματα και τις λύσεις ικανοποίησης των ήδη υπαρχόντων πελατών στο νέο ταξιδιωτικό τοπίο.

Η συζήτηση γύρω από τη διατήρηση των πελατών στα εταιρικά ταξίδια δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά ο κλάδος έχει δει την πανδημία, τη «μεγάλη παραίτηση», την οικονομική ύφεση και τις ελλείψεις εργαζομένων να προκαλούν μεγαλύτερη πίεση, δημιουργώντας ουσιαστικά την τέλεια καταιγίδα.

Η επιχειρησιακή ικανότητα είναι τεταμένη, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι πιο δύσκολες από ποτέ και οι ανέσεις του ξενοδοχείου, σε κάποιο βαθμό και οι υπηρεσίες, έχουν μειωθεί.

Τα τελευταία δύο χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος της εταιρικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας αναγνώρισε τη διατήρηση πελατών ως σημαντικό βασικό δείκτη απόδοσης (KPI) και προτεραιότητα στα στρατηγικά σχέδια.

Η διατήρηση πελατών μετράει όχι μόνο πόσο επιτυχημένη είναι μία επιχείρηση στην απόκτηση νέων πελατών, αλλά και πόσο καλά καταφέρνει να ικανοποιήσει τους υπάρχοντες πελάτες. Τελικά, η διατήρηση πελατών αυξάνει την απόδοση της επένδυσης (ROI), ενισχύει την αφοσίωση στο brand και μπορεί να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών.

Μόνο μια αύξηση κατά 5% στη διατήρηση πελατών μπορεί να αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας κατά 25-95%, σύμφωνα με έρευνα του Frederick Reichheld της Bain & Company. Επιπλέον, είναι πιο οικονομικά αποδοτικό για την επιχείρηση να διατηρήσει πελάτες, καθώς είναι 6 έως 7 φορές πιο ακριβό να αποκτήσει έναν νέο πελάτη από το να διατηρήσει έναν ήδη υπάρχοντα πελάτη. Μπορεί να είναι ευρέως αποδεκτό ότι είναι πιο εύκολο να διατηρήσει κανείς έναν υφιστάμενο πελάτη, αλλά στο τρέχον κλίμα όπου όλοι αγωνίζονται για πόρους, η ιδέα αυτή πλέον αμφισβητείται.

Ο κλάδος έχει πληγεί από έναν μοναδικό συνδυασμό δυνάμεων. Αυτό περιλαμβάνει την εξακολουθητική άνοδο της αυτοματοποίησης και της μηχανικής μάθησης, σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα της πανδημίας. Η τεχνητή νοημοσύνη, για παράδειγμα, έχει επηρεάσει τον τρόπο συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων. Οι μη αυτόματες προσεγγίσεις για την πρόβλεψη της διατήρησης πελατών, δεν είναι πλέον ανταγωνιστικές. Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις στις αυξανόμενες ανάγκες ενός απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού, στις συγκεκριμένες απαιτήσεις και συμπεριφορές των πελατών και στα ταξιδιωτικά τους προγράμματα, απαιτείται μια μνημειώδης αλλαγή. Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη το σημαντικό γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν επηρεάσει τους πελάτες σε πολλαπλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να επανεξετάζουν πώς και πού ξοδεύουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό. Καθώς ο όγκος των ταξιδιών αυξάνεται και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, οι επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τα επαγγελματικά ταξίδια παρατηρούν ένα κύμα δυσαρέσκειας, καθώς ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια έξαρση της περιορισμένης ζήτησης σε συνδυασμό με την έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Βέλτιστη πρακτική στην επόμενη πρακτική

Σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, όσοι δίνουν προτεραιότητα στην Εμπειρία Πελατών (CX) θα είναι σε καλύτερη θέση να αποκτήσουν αφοσίωση, να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να προστατέψουν την επιχείρησή τους στο μέλλον. Το CX είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα συναίσθημα, περισσότερο από ένα τμήμα και περισσότερο από μια φάση στη συνολική διαδρομή πελατών. Είναι ένας τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας με επίκεντρο τον πελάτη, που απαιτεί αναλυτική ηγεσία, διαλειτουργική συνεργασία και συνεχή επανάληψη, για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη. 

Οι διαχειριστές ταξιδιών, καλούνται να λύσουν έναν δύσκολο γρίφο

Η αγοραστική συμπεριφορά των ταξιδιωτών τους, αλλάζει. Η ευημερία, η τεχνολογία και η αξία κυριαρχούν στη σκηνή. Η διαταραχή της τεχνολογίας προκαλεί το status quo και αλλάζει τον κλάδο πιο γρήγορα από ποτέ. Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα για τους πελάτες. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες σχεδιασμού πρέπει να προσαρμόζονται, να προσφέρουν και να υπερβαίνουν τις εξελισσόμενες προσδοκίες. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η προθυμία των ταξιδιωτών να μοιραστούν πληροφορίες και απόψεις, έχει επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά, της οποίας η φύση και ο ρυθμός συνεχίζουν να εξελίσσονται. Αυτό απαιτεί από τον κλάδο να αναβαθμιστεί και να παραμείνει στην κορυφή του παιχνιδιού όσον αφορά τη διατήρηση των πελατών.

Η σημασία των μακροχρόνιων σχέσεων

Οι στρατηγικές διατήρησης πελατών σχετίζονται κυρίως με τη δημιουργία στρατηγικής και οράματος, την επίδειξη αξίας, με το να είναι κανείς έμπιστος σύμβουλος και να εδραιώνει μία σταθερή, μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη. Γι’ αυτό και οι δραστηριότητες διατήρησής του, θα πρέπει να ξεκινούν νωρίς, 24 μήνες πριν από τη λήξη οποιασδήποτε σύμβασης, είναι το ελάχιστο. Πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο; Με την έγκαιρη και συχνή παράθεση προσδοκιών,  τη δημιουργία ενός σαφούς οδικού χάρτη για το μέλλον της συνεργασίας και την διάθεση να ακούσει η επιχείρηση τον πελάτη, τους προβληματισμούς και τα σχόλιά του.  

Η διατήρηση των πελατών στον ταξιδιωτικό κλάδο πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή όλων των σχεδίων. Συνεπώς, ο κλάδος πρέπει να περάσει από τη βέλτιστη πρακτική στην «επόμενη πρακτική». Η δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής διατήρησης πελατών για την αύξηση του CX μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να ευδοκιμήσει στο τρέχον κλίμα.

Τέλος, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πραγματική δέσμευση στους πελάτες αλλά και στις ίδιες, να παρέχουν την καλύτερη φροντίδα στους υπάρχοντες πελάτες, να είναι προνοητικοί, άμεσοι και στοχαστικοί-κι αυτό θα αποτελεί αναγκαιότητα για πολλά χρόνια ακόμη.

 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 17/11 07:55

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου

  2. 17/11 07:14

    Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων

  3. 17/11 07:09

    Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»

  4. 17/11 06:54

    Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία

  5. 17/11 06:21

    Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας

  6. 17/11 04:17

    Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας

  7. 16/11 19:59

    Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα

  8. 16/11 14:10

    CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025

  9. 16/11 11:45

    Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026

  10. 16/11 11:21

    Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά

  11. 16/11 11:20

    Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια

  12. 16/11 01:13

    Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή

  13. 16/11 01:08

    Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»

  14. 15/11 15:49

    Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  15. 15/11 15:12

    Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση

  16. 15/11 15:01

    Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.

  17. 15/11 14:56

    Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου

  18. 15/11 14:52

    Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια

  19. 15/11 14:50

    Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026

  20. 15/11 14:09

    FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη

  21. 15/11 12:35

    Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!

  22. 15/11 11:59

    "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"

  23. 15/11 11:52

    ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024

  24. 15/11 11:20

    HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές

  25. 15/11 10:26

    Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025

  26. 15/11 07:53

    Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο

  27. 15/11 07:51

    Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο

  28. 15/11 07:43

    ‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους

  29. 15/11 07:37

    Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα

  30. 15/11 07:34

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Κέας

  31. 14/11 23:06

    Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου)

  32. 14/11 22:41

    Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας

  33. 14/11 22:36

    Ό,τι κάνουμε καλά, να το κάνουμε καλύτερα

  34. 14/11 17:59

    AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο

  35. 14/11 17:19

    Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019

  36. 14/11 16:54

    Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025

  37. 14/11 16:45

    Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης

  38. 14/11 16:39

    Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications

  39. 14/11 15:19

    TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη

  40. 14/11 14:30

    Προβολή της Πιερίας με καθοδήγηση από την Marketing Greece

  41. 14/11 14:18

    Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών

  42. 14/11 14:07

    Τουρισμός: Αυτές θα είναι οι 7 πιο καταλυτικές αλλαγές στα ταξίδια το 2025 - Από την αστροπαρατήρηση και τα dupes μέχρι την A.I.

  43. 14/11 13:41

    Deloitte | Οι τάσεις των εμπορικών ακινήτων

  44. 14/11 13:28

    Costa Cruises | Οι κρουαζιέρες με ελληνικά λιμάνια το 2026

  45. 14/11 12:49

    «Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

  46. 14/11 12:39

    Volotea: Νέα σύνδεση Άραξος – Λιλ το καλοκαίρι του 2025

  47. 14/11 12:16

    Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα

  48. 14/11 12:10

    Η Celestyal προσθέτει 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery

  49. 14/11 11:59

    Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό

  50. 14/11 11:46

    SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό

  51. 14/11 11:28

    Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων

  52. 14/11 07:15

    Αποφάσεις για 2 ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Κρήτη

  53. 14/11 07:10

    Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης

  54. 14/11 07:06

    Νέες δωρεές από ξενοδοχεία

  55. 14/11 07:04

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Ιθάκης

  56. 14/11 07:00

    Spata Run: Αθλητική εκδήλωση στα Σπάτα

  57. 13/11 16:47

    O Ευγένιος Βασιλικός νέος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ

  58. 13/11 16:19

    Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια

  59. 13/11 15:17

    SiteMinder: Έρχεται ο νέος πολυδιάστατος ταξιδιώτης "everything traveller" – Ποιες αλλαγές σηματοδοτεί στα ταξίδια

  60. 13/11 14:44

    Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων

  61. 13/11 14:33

    Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της

  62. 13/11 14:28

    Υπερτουρισμός: Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη

  63. 13/11 14:20

    Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά

  64. 13/11 14:14

    Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025

  65. 13/11 14:03

    Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards

  66. 13/11 13:02

    Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  67. 13/11 12:52

    Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία

  68. 13/11 12:17

    Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025

  69. 13/11 11:39

    Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο

  70. 13/11 11:28

     "Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου

  71. 13/11 11:13

    COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή

  72. 13/11 10:45

    TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα

  73. 13/11 10:26

    Στην ηγεσία της TUI μέχρι το 2028 ο CEO και ο CFO

  74. 13/11 09:45

    Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s

  75. 13/11 07:49

    Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη

  76. 13/11 07:43

    Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort

  77. 13/11 07:38

    Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο

  78. 13/11 07:30

    Αναβάθμιση των υποδομών του Εθνικού Κήπου

  79. 13/11 07:25

    Αναβιώνουν 8 οθωμανικές κρήνες στη Θεσσαλονίκη

  80. 12/11 22:36

    Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη

  81. 12/11 22:19

    SOS από Μικρομεσαίες επιχειρήσεις | Εκτός αναπτυξιακού νόμου τουριστικές επενδύσεις, ακόμη και όσες έλαβαν προέγκριση!

  82. 12/11 22:13

    Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο

  83. 12/11 18:23

    Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος

  84. 12/11 18:20

    WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;

  85. 12/11 18:14

    Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη

  86. 12/11 17:22

    Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

  87. 12/11 15:05

    Σουηδία: Η μείωση επιτοκίων απογείωσε τις κρατήσεις διακοπών – Ρόδος και Κρήτη στους top προορισμούς για το 2025

  88. 12/11 14:39

    Μαγιόρκα: «Δυστυχώς αποτύχαμε» - Γιατί η στρατηγική πολυτελούς τουρισμού δεν έλυσε τον πρόβλημα του υπερτουρισμού

  89. 12/11 13:50

    Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας

  90. 12/11 13:45

    FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη

  91. 12/11 13:23

    Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα

  92. 12/11 13:10

    Η Μύκονος αποκτά σύγχρονο πολεοδομικό σχεδιασμό – Παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου Μυκόνου

  93. 12/11 13:07

    Βαρόμετρο Booking.com 2024: Τελευταία στην Ευρώπη τα Ελληνικά ξενοδοχεία ως προς την πρόσβαση σε κεφάλαια

  94. 12/11 12:40

    Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση

  95. 12/11 11:32

    Εργοστάσιο τεχνητής νοημοσύνης στην Ελλάδα

  96. 12/11 10:50

    Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους

  97. 12/11 07:30

    Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη

  98. 12/11 07:28

    Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου

  99. 12/11 07:21

    Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο

  100. 11/11 22:28

    Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής | Αυξημένες προκρατήσεις για το 2025 στη βρετανική αγορά