Το γεγονός ότι ο ξεναγός μιας οργανωμένης εκδρομής είναι διαθέσιμος μόνο μέσω WhatsApp και όχι αυτοπροσώπως δεν συνιστά ταξιδιωτικό ελάττωμα. Αυτό αποφάσισε το Πρωτοδικείο του Μονάχου (Αριθμός υπόθεσης 158 C 14594/23).
Η υπόθεση αφορούσε έναν ταξιδιώτη από το Μόναχο, ο οποίος είχε κλείσει οργανωμένο πακέτο για το Ντουμπάι, από τις 12 έως τις 19 Νοεμβρίου 2022, έναντι 774 ευρώ. Μετά την επιστροφή του, ο πελάτης υπέβαλε παράπονα στον διοργανωτή του ταξιδιού και ζήτησε αποζημίωση ύψους 400 ευρώ, υποστηρίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο γερμανόφωνος ξεναγός ήταν διαθέσιμος μόνο μέσω WhatsApp και δεν παρευρισκόταν διαρκώς επιτόπου.
Το δικαστήριο έκρινε ότι ο ενάγων δικαιούται μόνο μερική αποζημίωση ύψους 4,84 ευρώ (ποσοστό 5% της ημερήσιας τιμής του ταξιδιού) για την ακύρωση μιας επίσκεψης στο Al Fahidi Fort. Κατά τα λοιπά, η αγωγή απορρίφθηκε.
Οι δικαστές επισήμαναν ότι ο ταξιδιώτης είχε πράγματι το δικαίωμα να αναμένει «καταρτισμένο, γερμανόφωνο ξεναγό», όπως προβλεπόταν στην περιγραφή του πακέτου. Η απαίτηση αυτή ικανοποιήθηκε, αφού ο ξεναγός ήταν διαθέσιμος και προσβάσιμος μέσω WhatsApp. Δεν υπήρχε, ωστόσο, υποχρέωση να συνοδεύει προσωπικά τον ταξιδιώτη σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, δεν αποτελεί συνήθη πρακτική στις οργανωμένες εκδρομές ο ξεναγός να παρίσταται διαρκώς κατά τη διάρκεια κάθε προγραμματισμένης δραστηριότητας. Η απόφαση είναι τελεσίδικη.






