back to top

Mega Yacht Μαρίνα Κέρκυρας: Προς κύρωση η επένδυση 50 εκατ. ευρώ της Lamda Development

Η Κέρκυρα ετοιμάζεται να αποκτήσει τη δική της Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών (Mega Yacht Marina), ένα έργο-ορόσημο για τον θαλάσσιο τουρισμό του Ιονίου. Με την κατάθεση στη Βουλή της 40ετούς σύμβασης παραχώρησης μεταξύ της Lamda Development και του Δημοσίου, ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση μιας επένδυσης ύψους 50 εκατ. ευρώ, που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει συνολικά τις υποδομές του λιμένα και να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή αγορά των mega yachts.

Η σύμβαση, που έχει υπογραφεί μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών από τον Οκτώβριο του 2024, ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και να αναμένεται να κυρωθεί από την Ολομέλεια εντός της εβδομάδας.

Η Mega Yacht Marina Κέρκυρας

Η θυγατρική Lamda Corfu Marina θα αναλάβει την κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας, η οποία θα διαθέτει 410 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους έως 140 μέτρα, καθιστώντας την μία από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες εγκαταστάσεις της Μεσογείου. Στη χερσαία ζώνη των 39.400 τ.μ. προβλέπονται εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης, ξενοδοχειακές μονάδες, γραφεία, καθώς και εκτεταμένες ζώνες πρασίνου, πεζόδρομοι, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώροι στάθμευσης. Θα περιλαμβάνει, επίσης, εξειδικευμένη ζώνη συντήρησης σκαφών, προσανατολισμένη στις ανάγκες της πολυτελούς ναυσιπλοΐας.

Η μαρίνα χωροθετείται εντός του Λιμένα Κέρκυρας, δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας και σε άμεση γειτνίαση με τον Σταθμό Επιβατών, ενισχύοντας τη διασύνδεση μεταξύ θαλάσσιου τουρισμού και επιβατικής δραστηριότητας. Η επιλογή της τοποθεσίας δεν είναι τυχαία: το Ιόνιο και η Αδριατική αποτελούν τα τελευταία χρόνια περιοχές με ραγδαία αύξηση επισκεψιμότητας επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών, γεγονός που καθιστά την Κέρκυρα στρατηγικό κόμβο στην ευρύτερη θαλάσσια διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου.

Το τίμημα

Η σύμβαση προβλέπει συνολική αξία τιμήματος 89 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο σε βάθος 40ετίας. Από αυτό, 9,7 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν ως εφάπαξ αμοιβή πριν την οριστική παράδοση της μαρίνας, ενώ τα υπόλοιπα 79,3 εκατ. ευρώ θα δοθούν μέσω ετήσιων μεταβλητών καταβολών. Το Δημόσιο διατηρεί δικαίωμα ελέγχου των λογιστικών βιβλίων της εταιρείας, εξασφαλίζοντας διαφάνεια στη διαχείριση της υποπαραχώρησης.

Ισχυρό οικονομικό και τουριστικό αποτύπωμα

Η Lamda Development, που ήδη διαθέτει σημαντική παρουσία στον τομέα των μαρινών μέσω των εγκαταστάσεων στον Φλοίσβο και στον Άγιο Κοσμά (έργο Ελληνικού), διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της επενδύοντας σε έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κλάδους της τουριστικής οικονομίας. Η νέα μαρίνα της Κέρκυρας αναμένεται να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να αναβαθμίσει την εικόνα του νησιού ως προορισμού υψηλής στάθμης και να λειτουργήσει ως πόλος έλξης μεγάλων σκαφών αναψυχής που μέχρι σήμερα επέλεγαν άλλες βάσεις στη Μεσόγειο, όπως το Ντουμπρόβνικ ή το Μόντε Κάρλο.

Πέρα από την οικονομική διάσταση, το έργο εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα, με έμφαση στην ποιότητα των υποδομών, τον περιβαλλοντικό σεβασμό και τη διαφοροποίηση των τουριστικών προϊόντων. Με την ολοκλήρωσή της, η Μαρίνα Κέρκυρας θα αποτελέσει όχι μόνο νέο σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της πολυτέλειας στη θάλασσα, αλλά και καταλύτη για την τουριστική και επενδυτική αναγέννηση του νησιού.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us