back to top

ΑΒΤΑ: Οι ηλικίες 25-34 καθορίζουν την επόμενη μέρα στα ταξίδια – Πώς θα ταξιδέψουν το 2026

Η γενιά των 25-34 αναδεικνύεται στον πιο καθοριστικό «παίκτη» της βρετανικής ταξιδιωτικής αγοράς για το 2026, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Travel Trends της Ένωσης Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ΑΒΤΑ). Τα στοιχεία παρουσιάζουν μια ηλικιακή ομάδα που δεν ακολουθεί τις τάσεις, αλλά τις καθορίζει.

Περίπου 84% εξ αυτών σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό κατά πολύ υψηλότερο από τον γενικό μέσο όρο (70%). Οι ίδιοι πραγματοποίησαν και τις περισσότερες διακοπές σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλικιακά γκρουπ κατά τη χρονιά που πέρασε, με 5,5 ταξίδια κατά μέσο όρο – εκ των οποίων 2,2 στο εξωτερικό – όταν όλες οι ηλικίες έκαναν, κατά μέσο όρο, 3,8 ταξίδια αναψυχής.

Οι διακοπές δεν είναι απλώς αναψυχή για αυτή τη γενιά: το 83% τις θεωρεί την πιο σημαντική περίοδο του έτους, ενώ το 90% δηλώνει ότι αποτελούν βασικό πυλώνα ψυχικής υγείας και ευεξίας, ποσοστά αισθητά υψηλότερα από το σύνολο.

Παράλληλα, οι ταξιδιώτες 25-34 εμφανίζονται έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερο στα ταξίδια: σχεδόν οι μισοί (49%) σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν αυξημένες δαπάνες στις διακοπές τους το 2026. Η εμπιστοσύνη τους στους επαγγελματίες του τουρισμού ενισχύεται, με 44% να έχει κάνει κράτηση μέσω συμβούλου τον τελευταίο χρόνο (έναντι 34% του γενικού μέσου όρου) και 46% να αναγνωρίζει την αξία της επαγγελματικής καθοδήγησης.

Αξιοσημείωτη είναι και η προτίμησή τους στις κρουαζιέρες. Το 19% προτίμησε κρουαζιέρα το τελευταίο 12μηνο, ποσοστό ρεκόρ σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικίες, ακόμα και σε σύγκριση με τους παραδοσιακά σταθερούς οπαδούς της κρουαζιέρας, εκείνους των άνω των 65 (16%).

Σε παραθαλάσσιους και προορισμούς περιπέτειας η ίδια ομάδα εμφανίζεται επίσης πρώτη σε συμμετοχή, επιβεβαιώνοντας το προφίλ ενός κοινού που αναζητά εμπειρίες, ποικιλία και υψηλή ποιότητα.

Στροφή στον Σεπτέμβριο

Η ΑΒΤΑ καταγράφει επίσης εντυπωσιακή άνοδο στα ταξίδια του Σεπτεμβρίου.

Οι ταξιδιώτες δείχνουν να αναγνωρίζουν τον συνδυασμό καλού καιρού και καλύτερης τιμής, με τον Σεπτέμβριο να κερδίζει διαρκώς έδαφος έναντι του παραδοσιακού καλοκαιρινού peak.

Η πρόθεση ταξιδιού για τον μήνα αυτό έχει αυξηθεί από 17% το 2023 σε 24% το 2025, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2026. Οι ηλικίες που είναι πιο πιθανό να προτιμήσουν τον Σεπτέμβριο για να ταξιδέψουν είναι οι 55-64 (29%) και οι 65+ (35%), όμως μεγάλα άλματα σημειώνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ιδίως στους 18-24 (από 11% σε 17%), 35-44 (12% σε 20%) και 65+ (από 22% σε 35%).

Νέες συνήθειες: τρένα, μακρινοί προορισμοί και σύντομες κρουαζιέρες

Η έκθεση καταγράφει επίσης αύξηση στα ταξίδια με τρένο στις ηλικίες 18-24, αναβαθμισμένο ενδιαφέρον για ταξίδια σε Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Ειρηνικό, καθώς και άνοδο τόσο στις πολύ σύντομες όσο και στις μεγαλύτερες διάρκειας κρουαζιέρες.

Όπως επισημαίνει ο Graeme Buck, διευθυντής επικοινωνίας της ΑΒΤΑ, «ο τρόπος που ταξιδεύει ο κόσμος αλλάζει, όμως η διάθεση για ταξίδια παραμένει ισχυρή». Οι εταιρείες-μέλη της ΑΒΤΑ, τονίζει, ήδη προσαρμόζονται στις νέες προτιμήσεις, προσφέροντας αξιόπιστες επιλογές με την ασφάλεια του brand.

Η έκθεση της ΑΒΤΑ βασίζεται στην ετήσια έρευνά της για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2026, όπως αποκαλύπτονται από ταξιδιώτες κατά το προηγούμενο 12μηνο. Η έρευνα διεξάγεται κάθε καλοκαίρι με ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα 2.001 ενηλίκων από το Ην. Βασίλειο από την εταιρεία The Nursery Research and Planning για λογαριασμό της ABTA.

Η έρευνα του 2025 διεξήχθη από τις 21 Ιουλίου έως την 1η Αυγούστου 2025.

+ posts

Follow Us

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ