Τη διαφήμιση εταιρίας κινητής τηλεφωνίας με το χωριό που απορρίπτει τις μεταρρυθμίσεις, που εισηγείται ο ψάλτης (ως μέλος της task force που τον όρισε ο πρόεδρος), θυμίζουν οι αντιδράσεις για τις αλλαγές στον τουρισμό, που προωθεί η τρόικα (μέσω της περίφημης λίστας του ΟΟΣΑ). Προφανώς, οι μεταρρυθμίσεις είναι καλές όταν αφορούν τους υπόλοιπους, αλλά “κατάπτυστες” και “καταστροφικές” όταν μπαίνουν στα δικά μας χωράφια. Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση θέλει-δε θέλει πρέπει να υιοθετήσει τις αλλαγές και να τις περάσει με νομοσχέδιο, οπότε αρκετοί θα νοιώσουν στο πετσί τους τι σημαίνει μεταρρύμθιση….
Καταγράφω τις αλλαγές που εισηγείται ο ΟΟΣΑ στν τουρισμό και για να δούμε ποιος τελικά θα γλυτώσει:
-Για το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, ο ΟΟΣΑ ζητεί να καταργηθεί η υποχρεωτική εισφορά στο ΞΕΕ των ξενοδοχείων ως προϋπόθεση να λάβουν σήμα λειτουργίας. Το ΞΕΕ αντέδρασε, φωτογραφίζοντας τους υποκινητές της κατάργησής του κυρίως στο ΕΒΕΑ αλλά και εντός των τουριστικών τοιχών, όπου κάποιοι φορείς δεν θα ενοχλούνταν καθόλου εάν έπαυε το ΞΕΕ…
-Να καταργηθούν οι περιορισμοί για τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίων, θεματικών πάρκων αναψυχής και ειδικών τουριστικών καταλυμάτων
-Να καταργηθούν ρυθμίσεις που είτε απαγορεύουν να λειτουργήσουν καινούργια ξενοδοχεία, κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα (π.χ. στην Αθήνα) «λόγω κορεσμού», είτε αποτρέπουν την αλλαγή χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχεία
-Αρση των περιοριστικών διατάξεων για τις δραστηριότητες επί τουριστικών ακτών
-Ο κανονισμός για τα τουριστικά λεωφορεία θα πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να επιτρέπεται στους οδηγούς τους να κάνουν στάσεις για να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τους επιβάτες σε πολλαπλούς προορισμούς
-Οι ρυθμίσεις για τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να χαλαρώσουν και να επιτρέπεται η εκτέλεση πλήρων δρομολογίων στα πλοία που αναχωρούν από ελληνικά λιμάνια, ώστε ο επιβάτης να έχει τη δυνατότητα να επιβιβάζεται – αποβιβάζεται σε οποιοδήποτε λιμάνι. Η άρση των περιορισμών αυτών θα αυξήσει άμεσα και έμμεσα έσοδα από κρουαζιέρες κατά 65 εκατ. ευρώ ετησίως
-Ο τεχνητές διακρίσεις μεταξύ των διαφόρων τύπων εμπορικών πλοίων είναι περιττές και πρέπει να καταργηθούν. Τόσο τα ναυλωμένα σκάφη όσο και τα πλοία που εκτελούν μικρές ημερήσιες κρουαζιέρες, αποτελούν μέρος της αγοράς θαλάσσιου τουρισμού και θα πρέπει να μπορούν να ανταγωνίζονται ελεύθερα
-Η υποχρεωτική στάθμευση των επαγγελματικών σκαφών σε αγκυροβόλια, εφόσον βρίσκονται σε απόσταση έως 5 μιλίων από εμπορικά ή αλιευτικά λιμάνια, πρέπει να καταργηθεί. Ετσι θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός τιμών ανάμεσα στα λιμάνια και στις μαρίνες. Η αύξηση των εσόδων στις μαρίνες από την άρση του περιορισμού αυτού θα είναι περίπου 2,3 εκατ. ευρώ ετησίως
-Οι ελάχιστες ποιοτικές προδιαγραφές και οι περιορισμοί για τα γραφεία των ταξιδιωτικών πρακτόρων θα πρέπει να καταργηθούν.








