back to top

International Cruise Summit 2025 στη Μαδρίτη: Η Τεχνητή Νοημοσύνη μοχλός εξέλιξης στην παγκόσμια κρουαζιέρα

Η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται σε καθοριστικό μοχλό εξέλιξης για την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας, όπως επιβεβαιώθηκε στο 15ο International Cruise Summit (ICS 2025), που πραγματοποιήθηκε στις 18–19 Νοεμβρίου στη Μαδρίτη. Στελέχη από περισσότερες από 25 διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας, λιμάνια, τουρ οπερέιτορ, ταξιδιωτικούς πράκτορες και εξειδικευμένες επιχειρήσεις του κλάδου ανέλυσαν τις μεγάλες προκλήσεις και τις νέες κατευθύνσεις ενός τομέα που συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.

AI σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας

Συζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο το AI μεταμορφώνει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα: από την κατάρτιση δρομολογίων και την ψηφιακή εμπειρία αγοράς έως την πρόληψη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ενδεικτικά, η Expedia παρουσίασε έναν AI travel planner που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από 400 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ ο όμιλος e-Hoi ετοιμάζει τον δικό του ψηφιακό βοηθό πωλήσεων.

Παρά τη ραγδαία πρόοδο, ειδικοί τόνισαν ότι στον σχεδιασμό δρομολογίων παραμένουν κρίσιμες οι ανθρώπινες αποφάσεις, ενώ στα επιχειρησιακά μοντέλα η τεχνητή νοημοσύνη ήδη προσφέρει σημαντικά οφέλη με ακριβέστερες προβλέψεις και αυτοματοποίηση.

Ρεκόρ επιβατών και οικονομικής επίδρασης

Το 2024, η κρουαζιέρα άγγιξε τα 35 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως, συμβάλλοντας σε 440.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και συνολική οικονομική επίδραση 198 δισ. δολαρίων — αύξηση 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημάνθηκε στο ICS 2025, οι κυβερνήσεις δεν αναγνωρίζουν επαρκώς τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, υιοθετώντας νέους φόρους που επηρεάζουν αρνητικά την αγορά. Στο συνέδριο υπογραμμίστηκε η ανάγκη ενιαίας και πιο αποτελεσματικής επικοινωνίας της αξίας του κλάδου, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που αυτός πρωτοστατεί στη βιωσιμότητα.

Η εκτόξευση του luxury segment

Ο τομέας πολυτελείας αναπτύσσεται τρεις φορές ταχύτερα από τον γενικό μέσο όρο. Ξενοδοχειακά brands όπως Ritz-Carlton, Four Seasons, Orient Express και Aman επεκτείνονται δυναμικά στη θάλασσα.

Η συνέντευξη του Jonathan L. Wilson, Προέδρου και CEO της Aman at Sea, αποκάλυψε λεπτομέρειες για το υπερπολυτελές yacht Amangati, που θα ξεκινήσει δρομολόγια το καλοκαίρι του 2027. Με 94 επιβάτες και 207 μέλη πληρώματος, το πλοίο θα προσφέρει εμπειρίες όπως μετεπιβίβαση με ελικόπτερο, μεγάλες σουίτες με ιαπωνική αισθητική και στάσεις σε απόλυτα αποκλειστικούς προορισμούς. «Η πολυτέλεια είναι κάτι που τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν», δήλωσε ο Wilson, εξηγώντας ότι στόχος είναι η δημιουργία μοναδικών αναμνήσεων.

Νέες εμπειρίες & social media περιεχόμενο

Τόσο οι luxury εταιρείες όσο και οι standard εστιάζουν πλέον σε εμπειρίες που διαφοροποιούν το ταξίδι: θεματικές διαδρομές από κινηματογραφικά σκηνικά, αλλά και πρωτότυπα transfers, από διαδρομές μέσα από τοποθεσίες γυρισμάτων ταινιών μέχρι τη μετατροπή μιας απλής μεταφοράς από το αεροδρόμιο στο πλοίο σε μια εκδρομή με τρένο μέσα από ένα φυσικό πάρκο.

Τέτοιου είδους εμπειρίες αποτελούν επίσης “χρυσό υλικό” για social media, που πλέον θεωρούνται βασικό κανάλι προώθησης και πωλήσεων.

Με την κλιματική αλλαγή να ανεβάζει τις θερμοκρασίες 45°C σε δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις, οι κλασικές ημερήσιες εκδρομές γίνονται όλο και πιο δύσκολες. Πόλεις και εταιρείες αναπτύσσουν σχέδια έκτακτης ανάγκης, ενώ στο ICS συζητήθηκαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των απογευματινών ή βραδινών προσεγγίσεων.

Το International Cruise Summit 2026 θα πραγματοποιηθεί στις 10–11 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο Meliá Castilla, στη Μαδρίτη.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us