back to top

Αεροπορική κίνηση Οκτωβρίου στην Ελλάδα: Ένας ακόμη ισχυρός μήνας για τις αερομεταφορές

Η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα τον Οκτώβριο 2025 αποτύπωσε για ακόμη μία φορά τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού προς το τέλος της σεζόν, επιβεβαιώνοντας ότι η χώρα διευρύνει σταθερά το «παράθυρο» της περιόδου υψηλής ζήτησης. Τα στοιχεία σε επίπεδο 24 κρατικών αεροδρομίων, 14 αεροδρομίων της Fraport Greece και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών σκιαγραφούν μια περίοδο σημαντικής ανόδου, αλλά και έντονων διαφοροποιήσεων ανά προορισμό.

39 αεροδρόμια: Άνοδος 4,5% επιβατών και 3,8% κινήσεων πτήσεων στο δεκάμηνο

Σε εθνικό επίπεδο, ο συνολικός όγκος επιβατών των 39 αεροδρομίων –δηλαδή τον ΔΑΑ, όσα διαχειρίζεται η ΥΠΑ και η Fraport– ανήλθε σε 76.238.091 για το δεκάμηνο του 2025, καταγράφοντας αύξηση 4,5% από το 2024. Αντίστοιχα, οι κινήσεις αεροσκαφών έφτασαν τις 570.508, αυξημένες κατά 3,8%. H κίνηση του Οκτωβρίου ξεπέρασε τα 8 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 7,671 εκατ. πέρυσι.

Η άνοδος αυτή αποδίδεται τόσο στην ενίσχυση της διεθνούς ζήτησης όσο και στη μερική επέκταση της τουριστικής περιόδου, με πολλές αεροπορικές να διατηρούν ή και να αυξάνουν τις συνδέσεις τους έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κατέγραψε στο δίκτυο των 24 κρατικών αεροδρομίων αύξηση 6,6% για το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025. Συνολικά διακινήθηκαν 12.181.144 επιβάτες, έναντι 11.422.374 το αντίστοιχο περσινό δεκάμηνο, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ενίσχυση της περιφερειακής αεροπορικής κινητικότητας.

Fraport Greece: Σταθερή άνοδος με 3,5 εκατ. επιβάτες

Θετική πορεία κατέγραψαν τον Οκτώβριο του 2025 τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 3,7% και να διαμορφώνεται στα 3,5 εκατ. επιβάτες. Η ενίσχυση αυτή προήλθε κυρίως από περιφερειακούς κόμβους με αυξημένη ζήτηση, όπως η Θεσσαλονίκη, η Κέρκυρα και τα Χανιά, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού ακόμη και στο φινάλε της θερινής σεζόν.

Εξαιρέσεις αποτέλεσαν η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου καταγράφηκαν απώλειες.

Αθήνα: Σταθερή άνοδος με ώθηση από τη διεθνή κίνηση

Ανοδικά κινήθηκε και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τον Οκτώβριο του 2025, με την επιβατική κίνηση να φτάνει τα 3,13 εκατομμύρια και να καταγράφει αύξηση 4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Η διεθνής κίνηση αποτέλεσε τον βασικό μοχλό της ανόδου, σημειώνοντας αύξηση 6,3%, την ώρα που η εγχώρια ζήτηση υποχώρησε οριακά κατά 1,6%.

Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου, το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας διακίνησε 29,33 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%. Η άνοδος καταγράφηκε τόσο στις πτήσεις εξωτερικού, με την κίνηση να ενισχύεται κατά 8,3%, όσο και στις πτήσεις εσωτερικού, όπου σημειώθηκε ήπια αύξηση 1,8%.

Σημαντική υπήρξε και η αύξηση στον αριθμό των πτήσεων, που έφτασαν τις 244.500 στο δεκάμηνο, καταγράφοντας ενίσχυση 5,4% σε σχέση με το 2024. Οι διεθνείς πτήσεις αυξήθηκαν κατά 8,6%, αποτυπώνοντας την υψηλή ζήτηση από ξένες αγορές, ενώ οι πτήσεις εσωτερικού ενισχύθηκαν κατά 0,9%.

Η συνολική εικόνα για το αεροδρόμιο της Αθήνας επιβεβαιώνει τη διαρκή ενίσχυση του διεθνούς του αποτυπώματος, με την πρωτεύουσα να παραμένει σταθερά ο βασικός αεροπορικός κόμβος της χώρας και μια από τις πλέον δυναμικές βάσεις στη ΝΑ Ευρώπη.

Ρεκόρ «όλων των εποχών» στο Ηράκλειο

Το αεροδρόμιο που κυριάρχησε σαφώς στη φετινή εικόνα ήταν το Ηράκλειο «Νίκος Καζαντζάκης», το οποίο σημείωσε ιστορικό ρεκόρ: 1.172.533 επιβάτες τον Οκτώβριο (+10% σε σχέση με πέρυσι) και 9.595.298 επιβάτες στο δεκάμηνο, υπερβαίνοντας ήδη από τον Οκτώβριο το σύνολο του 2024.

Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση στην ιστορία του αεροδρομίου, που ουσιαστικά συμπεριφέρεται σαν μεγάλος περιφερειακός κόμβος σε επίπεδα συγκρίσιμα με ευρωπαϊκά mid-size hubs.

Ισχυρή ανάκαμψη της Θεσσαλονίκης

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» παραμένει ένα από τα πιο δυναμικά σημεία του ελληνικού αεροπορικού χάρτη. Τον Οκτώβριο η κίνηση αυξήθηκε 9,7%, με +67.018 επιβάτες. Οι διεθνείς αφίξεις/αναχωρήσεις ενισχύθηκαν 13,1%, φτάνοντας τους 534.628 επιβάτες. Η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε 2,4%.

Στο δεκάμηνο, η Θεσσαλονίκη έφτασε τα 6,87 εκατ. επιβάτες (+7,9%), με εκρηκτική αύξηση στις διεθνείς ροές (+9,9%).

Η εικόνα αυτή συνδέεται άμεσα με τη στρατηγική ανάπτυξης των αεροπορικών εταιρειών. Συγκεκριμένα, η Aegean προσθέτει νέες απευθείας συνδέσεις με Μήλο, Ζάκυνθο, Πράγα, Βαρσοβία, Κωνσταντινούπολη και Ντουμπρόβνικ, φτάνοντας συνολικά τους 43 προορισμούς από/προς Θεσσαλονίκη. Οι προσφερόμενες θέσεις της αυξάνονται στα 3,7 εκατ. το 2026 (από 2,3 εκατ. το 2013).

Η SKY Express εγκαινιάζει το Θεσσαλονίκη–Ντίσελντορφ, τρεις φορές την εβδομάδα. Η Air Serbia προσθέτει συνδέσεις με Βελιγράδι, η EasyJet επανεκκινεί το δρομολόγιο προς Βερολίνο και ενισχύει το δρομολόγιο προς Κισινάου ενώ από το 2026 προσθέσει νέες συνδέσεις από Άμστερνταμ και Μπρίστολ. Επίσης, η SkyUp Airlines θα ενισχύσει τη σύνδεση Κισινάου – Θεσσαλονίκη.

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πλήρη πορεία διεθνοποίησης, έχοντας ξεπεράσει πλήρως τις απώλειες της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι απώλειες

Αντίθετα, η Μύκονος υποχώρησε κατά 10,7% τον Οκτώβριο, επηρεασμένη από μειωμένη ζήτηση τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από το Ηνωμένο Βασίλειο. Όμως κατάφερε και έκλεισε το δεκάμηνο με απώλειες της τάξης του -1,9%.

Την ίδια στιγμή, η Σαντορίνη σημείωσε πτώση 19,3% και απώλειες περίπου 56.000 επιβατών σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο. Μετά από μια πιο ισορροπημένη εικόνα στη διάρκεια του καλοκαιριού, η πτωτική τάση επανήλθε, διευρύνοντας το αρνητικό πρόσημο του νησιού, που έκλεισε με απώλειες της τάξης του -16,2% για το δεκάμηνο.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us