Της Βίκης Τρύφωνα
Η WeRoad έχει εξελιχθεί μέσα σε λίγα μόλις χρόνια σε μία από τις πιο αναγνωρίσιμες travel tech εταιρείες της Ευρώπης, προσελκύοντας κυρίως solo ταξιδιώτες που αναζητούν ουσιαστικές εμπειρίες, αυθεντικές συνδέσεις και μια κοινότητα με κοινό mindset. Από την ίδρυσή της το 2017 στην Ιταλία, η εταιρεία έχει επεκταθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, προσφέροντας περισσότερα από 1.000 επιμελημένα ταξίδια σε όλο τον κόσμο, ενώ έχει ήδη ξεπεράσει τους 300.000 ταξιδιώτες και διαθέτει δίκτυο 4.000 travel coordinators. Παράλληλα, το 2025 λάνσαρε το WeMeet, μια νέα πλατφόρμα events σε περισσότερες από 30 ευρωπαϊκές πόλεις, με στόχο να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις διαπροσωπικές επαφές.

Με αφορμή την ταχεία ανάπτυξη της εταιρείας και τη σημαντική παρουσία της στην Ελλάδα, ο Chief Operating Officer της WeRoad, Andrea Lamperini (φωτογραφία), μιλά στο Tornos News για τα «κλειδιά» της επιτυχίας, τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2025, τη θέση της Ελλάδας στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και τα πλάνα ανάπτυξης για το 2026.
WeRoad έχει εξελιχθεί γρήγορα σε ένα από τα πιο δυναμικά travel brands της Ευρώπης για νέους και solo ταξιδιώτες. Τι πιστεύετε ότι οδήγησε αυτή την επιτυχία σε διαφορετικές αγορές;
Είμαι πεπεισμένος ότι αυτή η ανάπτυξη προέρχεται από το γεγονός ότι η WeRoad αποτελεί την απάντηση στην ανάγκη των ανθρώπων στα 20, 30 και 40 τους να καταπολεμήσουν τη μοναξιά, συνδεόμενοι με άλλους ανθρώπους μέσα από εμπειρίες στην πραγματική ζωή, σε όλο τον κόσμο αλλά και εκεί όπου ζουν. Δεν πουλάμε απλώς small-group πολυήμερες εμπειρίες, είμαστε μια πραγματική κοινότητα ανθρώπων με κοινή φιλοσοφία.
Οι WeRoaders επιλέγουν να ταξιδέψουν μαζί μας όχι μόνο για να δουν μέρη, αλλά για να γνωρίσουν ανθρώπους, να βγουν από το comfort zone τους, να δημιουργήσουν νέες φιλίες και να συλλέξουν μοναδικές αναμνήσεις. Το να συμμετέχει κανείς σε ένα ταξίδι της WeRoad σημαίνει να γίνεται μέρος μιας μεγάλης διεθνούς κοινότητας ταξιδιωτών που μοιράζονται το πάθος για την ανακάλυψη του κόσμου και την ανοιχτή στάση απέναντι σε νέες κουλτούρες.
Οι travel coordinators μας, οι άνθρωποι που ηγούνται των ταξιδιών WeRoad, είναι οι πραγματικοί facilitators ανθρώπινης σύνδεσης. Ξέρουν πώς να κάνουν όλους να νιώθουν άνετα και να ενισχύουν την αίσθηση συμπερίληψης στις ομάδες. Είναι περισσότεροι από 4.000, ενώ οι WeRoaders που έχουν ταξιδέψει μαζί μας ξεπερνούν ήδη τις 300.000.
Και φυσικά, οι εμπειρίες μας είναι εξαιρετικές. Η WeRoad έχει μέση βαθμολογία 4.7/5 στο Trustpilot, ένα σαφές σημάδι του πόσο εκτιμούν οι ταξιδιώτες μας όσα σχεδιάζουμε και του τεράστιου word-of-mouth effect που δημιουργείται. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό, γιατί εργαζόμαστε σκληρά για να δημιουργούμε προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων ταξιδιωτών, προσφέροντας εμπειρίες με ουσιαστική επαφή με την τοπική κουλτούρα και πέρα από τις κλασικές τουριστικές διαδρομές.

Πώς έχει διαμορφωθεί η ζήτηση το 2025 και ποιες προορισμοί ξεχώρισαν φέτος, ιδιαίτερα στη Νότια Ευρώπη και την Ελλάδα;
Η Νότια Ευρώπη και η Ελλάδα επιβεβαίωσαν ξανά τη θέση τους ως μερικοί από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο. Το κλίμα, οι ονειρικές ακτογραμμές και η συχνά παραδοσιακή και ατμοσφαιρική εμπειρία συνεχίζουν να προσελκύουν ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο στα beachlife, island-hopping, sailing και active itineraries μας.
Το 2025 όμως κατέγραψε και την άνοδο αρκετών νέων τάσεων: είδαμε αυξανόμενη ζήτηση για προορισμούς όπως η Κίνα (ενισχυμένη από το γεγονός ότι πολλές εθνικότητες δεν χρειάζονται πλέον τουριστική βίζα έως το τέλος του 2026), καθώς και για τη Μογγολία, την Αργεντινή, το Μαρόκο, τη Νορβηγία και όλες τις χώρες-«Σταν» (Ουζμπεκιστάν, Κιργιζιστάν κ.λπ.).
Κοιτάζοντας προς το 2026, περιμένουμε αυτές οι τάσεις να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο, μαζί με την αυξανόμενη ζήτηση για προορισμούς όπως η Κένυα, η Τρανσυλβανία, η Ναμίμπια, η Βραζιλία και -ελπίζουμε- η πλήρης ανάκαμψη της ζήτησης για την Ιορδανία, που ήδη δείχνει ισχυρή άνοδο.
Η Ελλάδα είναι ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για ομαδικά και experiential ταξίδια. Πόσο σημαντική είναι η χώρα στο portfolio της WeRoad και σχεδιάζετε να επεκταθείτε εδώ το 2026;
Όπως ανέφερα και πριν, η Ελλάδα είναι η 3η δημοφιλέστερη χώρα-προορισμός μεταξύ των WeRoaders, επειδή προσφέρει πολλά από τα ιδανικά συστατικά για ένα ομαδικό ταξίδι. Είναι επίσης ένας προορισμός με αξιοσημείωτη ποικιλία (το island hopping, για παράδειγμα, βρίσκεται σταθερά υψηλά στη ζήτηση) και επιλέγεται συχνά από ταξιδιώτες που δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους πολύ νωρίτερα, χάρη στην εγγύτητα με μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και τη μεγάλη διαθεσιμότητα πτήσεων.
Χωρίς αμφιβολία, θα παραμείνει μία από τις best-seller επιλογές μας και το 2026, ενώ εργαζόμαστε διαρκώς για να δημιουργούμε νέες διαδρομές και εμπειρίες που ξεφεύγουν από τις κλασικές τουριστικές επιλογές. Για αυτόν τον λόγο, είμαστε πάντα ανοιχτοί να γνωρίσουμε νέους συνεργάτες που ενδιαφέρονται να εργαστούν μαζί μας.

Ποιες είναι οι βασικές προσδοκίες των ταξιδιωτών της WeRoad σήμερα; Παρατηρείτε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βιωσιμότητα, αυθεντικές τοπικές εμπειρίες ή ψηφιακή κοινοτική αλληλεπίδραση;
Το φετινό καλοκαίρι παρουσιάσαμε την έρευνα “How Travel Is Changing”, στην οποία συμμετείχαν 5.000 άνθρωποι από όλη την Ευρώπη. Αυτό που προέκυψε είναι ότι, για παράδειγμα, το 82% λαμβάνει υπόψη ηθικά ζητήματα πριν επιλέξει ένα ταξίδι — ένα σαφές σημάδι μιας ολοένα και πιο συνειδητής προσέγγισης στα ταξίδια.
Επιπλέον, το 72% δηλώνει ότι ταξιδεύει κυρίως για να αποκτήσει νέες εμπειρίες και να βυθιστεί σε νέες κουλτούρες, όχι μόνο για ψυχαγωγία.
Μια ακόμη δυνατή τάση αφορά τη ζωή offline: οι ταξιδιώτες νιώθουν την ανάγκη για πραγματικές εμπειρίες, να αποσυνδεθούν και να γνωρίσουν νέο κόσμο. Στην πραγματικότητα, ένας στους δύο δηλώνει ότι νιώθει συχνά μοναξιά, και το ταξίδι αποτελεί έναν από τους πιο άμεσους τρόπους για να χτίσει κανείς νέες φιλίες.
Καθώς η WeRoad επεκτείνεται σε όλη την Ευρώπη, τι είδους τοπικές συνεργασίες αναζητάτε – ειδικά σε προορισμούς όπως η Ελλάδα – για να ενισχύσετε την ταξιδιωτική εμπειρία;
Θα θέλαμε να ενισχύσουμε την ελληνική μας πρόταση με πιο κάθετες και off-the-beaten-track εμπειρίες. Μιλώ για sailing trips, cycling trips και την ανακάλυψη περισσότερων τοπικών events. Τοπικοί συνεργάτες που έχουν βαθιά γνώση της μοναδικότητας κάθε περιοχής -ή που μπορούν να μας βοηθήσουν να προσφέρουμε επιπλέον εμπειρίες πέρα από τις πιο κλασικές «beach-life» επιλογές- είναι θεμελιώδεις για να επαναφέρουμε ταξιδιώτες που έχουν ήδη επισκεφθεί τη χώρα τουλάχιστον μία φορά και για να συνδέσουμε τον προορισμό με τα προσωπικά τους πάθη.







