Τα Χανιά καταγράφουν σαφή ανοδική πορεία στην αεροπορική δραστηριότητα το 2025, με το αεροδρόμιο Ιωάννης Δασκαλογιάννης να φτάνει τις 26.010 πτήσεις στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου και αύξηση 3,2% σε σχέση με το 2024. Σε αυτό το σημείο να τονιστεί ότι ο κινητήριος μοχλός ήταν οι διεθνείς συνδέσεις, που ανήλθαν σε 19.414 πτήσεις, σημειώνοντας άνοδο 3,7%, στοιχείο που επιβεβαιώνει τη σταθερή ζήτηση από τις κύριες αγορές της Ευρώπης του προορισμού της Κρήτης.
Την ίδια στιγμή, οι εγχώριες πτήσεις ανήλθαν στις 6.596, με άνοδο 1,9%, αποτυπώνοντας ότι ο προορισμός διαθέτει πλέον μια πιο στέρεη βάση εσωτερικής κινητικότητας. Παράλληλα, οι μήνες αιχμής –ιδίως Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος– διατήρησαν υψηλές συχνότητες, γεγονός που προς επίρρωση τούτου δείχνει ότι το τουριστικό προϊόν των Χανίων έχει αποκτήσει βάθος και σταθερότητα.
Σε επίπεδο επιβατών, το σύνολο διαμορφώθηκε σε 3.992.149 ταξιδιώτες, αυξημένο κατά 5% σε σχέση με πέρυσι. Οι διεθνείς αφίξεις αποτελούν τον ισχυρό άξονα του αεροδρομίου, φτάνοντας τους 3.161.167 επιβάτες (+4%), ενώ η εγχώρια κίνηση ανέβηκε στους 830.982 επιβάτες (+8,8%). Η επίδοση του Οκτωβρίου είναι χαρακτηριστική της επιμήκυνσης της σεζόν, με τις διεθνείς αφίξεις να αγγίζουν τις 325.338 (+8,7%).
Το αεροπορικό μίγμα των Χανίων σύμφωνα με το CAO 2025
Αξίζει εξάλλου να σας μεταφέρουμε, μετά την ολοκλήρωση της φετινής τουριστικής περιόδου, και τα πρώτα ευρήματα της ετήσιας έρευνας και ανάλυσης αεροπορικών δεδομένων του Παρατηρητηρίου Αεροπορικού Κλάδου Κρήτης CAO 2025 που αποτυπώνουν τη σύνθεση και τις μεταβολές του αεροπορικού μίγματος στον αερολιμένα Χανίων.
Σύμφωνα μεαυτά ο Όμιλος Ryanair διατηρεί την κορυφαία θέση με μερίδιο 23,9%, παρότι παρουσιάζει μια ήπια πτωτική τάση στα τελευταία έτη. Παράλληλα, η SAS – Scandinavian Airlines και η easyJet παραμένουν σταθερές δυνάμεις με ποσοστά 9,6% και 9,1% αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τη σημασία των σκανδιναβικών, βρετανικών και κεντροευρωπαϊκών αγορών για τα Χανιά.
Την ίδια στιγμή, ο Όμιλος TUI και η Condor Airlines εμφανίζουν μικρή άνοδο σε σχέση με το 2024, ενώ ο Όμιλος Aegean διατηρεί σταθερή παρουσία, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα τόσο στο εσωτερικό όσο και περιφερειακά. Η παρουσία εταιρειών όπως Transavia, Jet2.com, Jet Time και Finnair αναδεικνύει τη διεύρυνση του αεροπορικού χάρτη του προορισμού, αλλά και την πολυεθνικότητα του ταξιδιωτικού κοινού.
Να αναφερθεί εξάλλου ότι η πλήρης Έρευνα CAO 2025 θα παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα, με αναλυτικά ευρήματα για τις τάσεις, τη συμπεριφορά των επιβατών και τις επιμέρους αγορές που διαμορφώνουν σήμερα το αεροπορικό τοπίο της Κρήτης.
Σε κάθε περίπτωση, τα Χανιά διαμορφώνουν μια εικόνα σταθερής ανάπτυξης, με σαφείς ενδείξεις ότι το 2026 θα βρει τον προορισμό ακόμη πιο ενισχυμένο σε συνδέσεις, ζήτηση και τουριστική ανθεκτικότητα.







