Ιδιαίτερα ικανοποιητική ήταν η πορεία της Ελλάδας για την Alltours το 2025, με την τουριστική σεζόν να ξεπερνά τις αρχικές προβλέψεις του Γερμανικού tour operator. Όπως τονίζει στο Tornos News, ο Διευθυντής Συμβολαίων Ελλάδας, Oliver Grosse-Kleimann, «είμαστε πάνω από την πρόβλεψη που είχαμε για το 2025, με Ρόδο, Κρήτη και Κω να παρουσιάζουν πολύ ωραία και βιώσιμη ανάπτυξη». Η εικόνα ήταν ισχυρή ακόμη και για τα μικρότερα νησιά, οδηγώντας σε «ένα μεγάλο διψήφιο θετικό πρόσημο σε όλη την Ελλάδα». Μεγάλος νικητής της χρονιάς, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν η Ρόδος, ακολουθούμενη από την Κω και την Κρήτη.
Ωστόσο, παρά την ισχυρή ζήτηση, ο Grosse-Kleimann επισημαίνει μια σαφή αλλαγή στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών: «Οι τιμές έχουν αυξηθεί και οι διαμονές των πελατών είναι πλέον πιο σύντομες για να αντισταθμίσουν το κόστος».
Οι εξαιρέσεις: Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη
Η Θεσσαλονίκη, μαζί με την Ολυμπιακή Ριβιέρα και τη Χαλκιδική, δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό των νησιών, παραμένοντας μεν σε θετικό πρόσημο αλλά «όχι συγκρίσιμο με τα υπόλοιπα νησιά», όπως λέει.
Η μοναδική περιοχή με πραγματική μείωση ήταν η Σαντορίνη, και αυτό αποκλειστικά λόγω της σεισμικής ακολουθίας του χειμώνα. «Χάσαμε σημαντικό κομμάτι των κρατήσεων τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο», αναφέρει, παρότι στη συνέχεια η αγορά ανέκαμψε εν μέρει. Παράλληλα, τόσο στη Σαντορίνη όσο και στη Μύκονο «εδώ και 2-3 χρόνια βλέπουμε πτώση λόγω των υψηλών τιμών». Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμη και τον Ιούλιο και Αύγουστο, οι ξενοδόχοι αναγκάστηκαν να ρίξουν τις τιμές: «Είχαμε εκπτώσεις 30% και 40% σε Μύκονο και Σαντορίνη, αλλά και στην Κρήτη και τη Ρόδο, ειδικά στα πεντάστερα».
«Φτάσαμε στο όριο τιμών» – Η ανάγκη διαφοροποίησης μεταξύ high και shoulder season
Ο Grosse-Kleimann προειδοποιεί ξεκάθαρα ότι η στρατηγική οριζόντιων αυξήσεων στις τιμές δεν μπορεί να συνεχιστεί: «Είμαστε πλέον στο όριο. Αν συνεχίσουμε να αυξάνουμε 2%-5% κάθε χρόνο, η υψηλή περίοδος θα γίνει απλησίαστη».
Εξηγεί ότι μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων καλείται πλέον να πληρώσει «6.000–7.000 ευρώ για 10 ημέρες, κάτι που είναι δύσκολα διαχειρίσιμο». Ο συνδυασμός ξενοδοχειακού κόστους και τιμών αεροπορικών εισιτηρίων καθιστά την ελληνική υψηλή σεζόν υπερβολικά ακριβή για μεγάλο μέρος του κοινού.
Παράλληλα, ο ίδιος υπογραμμίζει ένα δομικό πρόβλημα της αγοράς: την υπερ-επένδυση στα πεντάστερα και την υποστήριξη από το κράτος που δόθηκε κυρίως σε αυτή την κατηγορία. «Έχουμε πλέον πάρα πολλά 5άστερα και μας λείπουν τα 4άστερα. Θα πρέπει το κράτος να βοηθήσει και τα ξενοδοχεία 4 αστέρων να ανακαινιστούν, να κάνουν facelift και μικρές επενδύσεις».
Το 2026: Επιβράδυνση, με τα 4άστερα να πρωταγωνιστούν
Τα early bookings για το 2026 δείχνουν μια «ελαφρά επιβράδυνση», με τον Grosse-Kleimann να σημειώνει ότι «την αύξηση που είχαμε πέρσι δεν μπορούμε να την επαναλάβουμε». Τα πεντάστερα παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, ενώ αντίθετα «τα 4άστερα δουλεύουν φανταστικά και όλα κινούνται ανοδικά».
Η ίδια τάση αντικατοπτρίζεται και στη στρατηγική της Alltours: «Επεκτείνουμε το πρόγραμμα των 3 και 4* για να δώσουμε στους πελάτες περισσότερες επιλογές σε τιμές και υπηρεσίες».
Παράλληλα, ο tour operator συνεχίζει τις επενδύσεις στα δικά του ξενοδοχεία Allsun: «Έχουμε ήδη 4 ξενοδοχεία στην Κρήτη και ένα στη Ρόδο για την επόμενη σεζόν και θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε στην κατηγορία των 4 αστέρων».
Στον ορίζοντα υπάρχει και ένα νέο πεντάστερο Allsun, μικρότερο και value-for-money: «Δεν θα είναι ultra-luxury με φανταχτερές τιμές. Θα είναι ένα οικονομικό 5, με καλές υπηρεσίες και ποιότητα χωρίς υπερβολές».
Ο κ. Grosse-Kleimann επισημαίνει ότι πολλές υπηρεσίες που προσφέρονται σε ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά από τους πελάτες. «Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι πραγματικά απαραίτητο. Υπάρχουν υπηρεσίες που ο πελάτης δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει άρα γιατί να τις πληρώσει;»
12μηνη λειτουργία σε Κρήτη και Αθήνα
Μπορεί η Alltours να μην επιλέγει να ανοίξει νέους προορισμούς το 2026, αλλά επενδύει στη 12μηνη λειτουργία σε Κρήτη (Ηράκλειο) και Αθήνα. Σε ό,τι αφορά την πρωτεύουσα υπάρχει ήδη αυξανόμενη ζήτηση για city trips, αλλά και συνδυαστικά πακέτα Αθήνα μαζί με κάποια παραλία. Ενώ η επέκταση στην Κρήτη στηρίζεται στις απευθείας πτήσεις της Discover Airlines και της Aegean: «Δεν μιλάμε για μεγάλους αριθμούς, αλλά είναι το πρώτο βήμα για 12μηνους προορισμούς», εξηγεί ο κ. Grosse-Kleimann.
Ο ανταγωνισμός: Τουρκία, Ισπανία, Αίγυπτος
Για την Τουρκία, ο ίδιος είναι ξεκάθαρος: «Όταν τα ξενοδοχεία στην Τουρκία είναι άδεια, ρίχνουν τις τιμές 50%-60% και λειτουργούν σαν ηλεκτρική σκούπα στην υψηλή σεζόν». Ο ρόλος των τουρκικών αεροπορικών εταιρειών είναι επίσης κρίσιμος: «Η συνδυαστική πολιτική με Turkish Airlines, Sun Express, Pegasus κάνει το πακέτο πολύ φθηνό».
Η Ισπανία κινείται στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα, ενώ η Αίγυπτος έχει διαφορετικό κοινό: «Προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες σε λογικές τιμές, αλλά αφορά συγκεκριμένο target group».
Τι ζητούν οι Γερμανοί ταξιδιώτες
Ο Grosse-Kleimann εξηγεί ότι πλέον δεν υπάρχει ενιαίο target group, αλλά:
– Οι οικογένειες παραμένουν ισχυρές λόγω των family-friendly ξενοδοχείων.
– Τα ζευγάρια αποτελούν σημαντικό μέρος της πελατείας.
– Τα adults-only αυξάνονται, αλλά θέλει προσοχή γιατί «αν υπάρχουν 10 adults-only το ένα δίπλα στο άλλο, δημιουργείται εσωτερικός ανταγωνισμός και χάνεται κοινό»
Το μεγάλο κενό της αγοράς όμως βρίσκεται αλλού: «Μας λείπουν οι υποδομές για αθλητικό τουρισμό. Η νέα γενιά θέλει ποδηλασία, hiking, γυμναστήρια υψηλού επιπέδου, όχι ένα γυμναστήριο στο υπόγειο».
Ταυτόχρονα υπάρχει σταθερά υψηλή ζήτηση για spa στα ξενοδοχεία 5 αστέρων. Το ζητούμενο όμως είναι η αυθεντικότητα: «Ο πελάτης θέλει ελληνικά φυσικά καλλυντικά, τοπικές αφηγήσεις, κάτι που να συνδέει το spa με τον τόπο».
«Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τους Έλληνες συνεργάτες»
Κλείνοντας, ο Grosse-Kleimann τονίζει τον κρίσιμο ρόλο των συνεργατών στην Ελλάδα:
«Ό,τι πετύχαμε τα τελευταία χρόνια δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε χωρίς τους τοπικούς μας συνεργάτες. Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες».







