back to top

Μάνος Δρακωνάκης (Danaos Travel): Νέα «έκρηξη» για το 2026 προμηνύει η WTM Λονδίνου

Την εκτίμηση ότι η φετινή World Travel Market στο Λονδίνο ήταν «η πιο επιτυχημένη των τελευταίων ετών, τουλάχιστον από την εποχή του covid και μετά», εξέφρασε ο Μάνος Δρακωνάκης, Managing Director του Danaos Travel Services, μιλώντας στο Tornos News.

«Η κίνηση ήταν πάρα πολύ έντονη, με πάρα πολλά ραντεβού σε όλους τους τομείς. Το ενδιαφέρον για την Ελλάδα ήταν τεράστιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ζήτηση για όλους τους προορισμούς – όχι μόνο τους «συνήθεις υπόπτους»

Όπως τόνισε ο κ. Δρακωνάκης, η ζήτηση για την Ελλάδα έχει πλέον επεκταθεί πέρα από τους καθιερωμένους προορισμούς: «Δεν βλέπουμε μόνο τα ίδια νησιά να τραβούν το ενδιαφέρον, αλλά μια γενικευμένη ζήτηση για όλη τη χώρα. Η μεγάλη ζήτηση των τελευταίων ετών έχει “κλειδώσει” κάποιους προορισμούς σε επίπεδο κρεβατιών – κάθε χρόνο σπάνε ρεκόρ πληρότητας – και τώρα οι tour operators αναζητούν νέες διεξόδους. Βλέπουμε αυξανόμενο ενδιαφέρον για Σάμο, Κάρπαθο, Ζάκυνθο, Χαλκιδική, ακόμη και για την Πελοπόννησο, που φαίνεται να είναι έτοιμη για ένα “μπαμ”».

Ωστόσο, όπως σημείωσε, «τα πάντα εξαρτώνται από τις αεροπορικές εταιρείες και το πώς θα σχεδιάσουν τα πλάνα τους. Οι tour operators πιέζουν, αλλά είναι ακόμη όλα ανοιχτά».

Η βρετανική αγορά παραμένει ο «κινητήριος μοχλός»

Ο βρετανικός τουρισμός εξακολουθεί να «κυριαρχεί» στην Ελλάδα, καλύπτοντας «τουλάχιστον το 50% της αγοράς», σύμφωνα με τον Managing Director της Danaos. «Και θα συνεχίσει – τόσο μέσω των παραδοσιακών tour operators (Jet2, TUI UK) όσο και μέσω των online πλατφορμών όπως On the Beach και Love Holidays, που αυξάνουν κάθε χρόνο τους τζίρους τους στη χώρα μας».

Όπως αποκάλυψε, οι προκρατήσεις για το 2026 είναι ήδη ενθαρρυντικές: «Ειδικά για Ιούνιο και Σεπτέμβριο, η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη. Ο Μάιος παραμένει ερωτηματικό, επειδή το Πάσχα του 2026 είναι πολύ νωρίς (5 Απριλίου το Καθολικό και 12 το Ορθόδοξο), κάτι που δημιουργεί ένα “κενό” στην αγορά των βόρειων χωρών».

Αντίθετα, όπως παρατηρεί, οι φθινοπωρινοί μήνες, Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, ακόμη και Νοέμβριος, κερδίζουν σταθερά έδαφος και «αντισταθμίζουν» την πιθανή απώλεια του Απριλίου.

«Σε όγκο και αφίξεις, το 2025 ήταν χρονιά-ρεκόρ. Και όλα δείχνουν ότι το 2026 θα το ξεπεράσουμε».

Η γαλλική αγορά υποχώρησε αλλά αναμένεται ανάκαμψη

Αναφορικά με τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ο Μάνος Δρακωνάκης εξέφρασε συγκρατημένο προβληματισμό: «Η οικονομική κατάσταση στη Γερμανία και τη Γαλλία είναι ιδιαίτερη, δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο. Η γαλλική αγορά έκλεισε το 2025 στην Ελλάδα με περίπου -7% σε τζίρο, ένα μονοψήφιο αλλά σημαντικό νούμερο λόγω όγκου».

Ωστόσο, εκτίμησε ότι η πτώση αυτή μπορεί να αποδειχθεί προσωρινή: «Ιστορικά, όταν μια χρονιά η Γαλλία πέφτει, την επόμενη διπλασιάζει. Περιμένουμε να το δούμε. Το ταξίδι είναι ανάγκη και κουλτούρα για τον Γάλλο και τον Γερμανό, και η Ελλάδα είναι πλέον στα Top 5 destination για αυτές τις αγορές».

Αθήνα: από city break σε πλήρη προορισμό

Ο κ. Δρακωνάκης επισήμανε επίσης τη σταθερή άνοδο της Αθήνας ως προορισμού: «Η πρωτεύουσα έχει εδραιωθεί ως city και weekend προορισμός, αλλά και ως βάση για resort διακοπές στην Εύβοια, την Πελοπόννησο, τον Μαραθώνα και τα νότια προάστια. Το demand είναι πολύ μεγάλο και οι πτήσεις προς το “Ελευθέριος Βενιζέλος” συνεχώς αυξάνονται από όλη την Ευρώπη».

Όπως πρόσθεσε, «ακόμη και από Πολωνία, Τσεχία, Γαλλία και Γερμανία υπάρχει πλέον αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Αθήνα».

Οι τιμές και η «γκρίνια» των tour operators

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των tour operators για τις τιμές στην Ελλάδα, ο Managing Director της Danaos ανέφερε: «Το θέμα των τιμών πρέπει να το δούμε σε δύο επίπεδα, αφενός στο κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί ο πελάτης, αφετέρου στο πώς συγκρίνονται οι τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Ισπανία».

Υπενθύμισε ότι η Τουρκία το 2025 προχώρησε σε υπερβολικές αυξήσεις, με αποτέλεσμα να μείνει «άδεια» μέχρι τον Ιούνιο και στη συνέχεια να γεμίσει με ειδικές προσφορές το καλοκαίρι.

«Στην Ελλάδα είχαμε πολύ καλή ροή μέχρι τα μέσα Ιουλίου, μετά υπήρξε μικρή πτώση, κάτι που εξηγείται γιατί εκείνη την περίοδο πολλοί στράφηκαν στην Τουρκία. Όμως το last minute αντιπροσωπεύει πλέον λιγότερο από το 50% των κρατήσεων καθώς μέχρι το τέλος Μαρτίου έχουμε ήδη λάβει πάνω από το 50-55% των κρατήσεων της σεζόν».

Όπως εξηγεί, «οι αυξήσεις τιμών συχνά “ισοφαρίζονται” από τα early booking discounts (που φτάνουν έως και -25%) και τα flash sales. Το παιχνίδι είναι δυναμικό. Οι ξενοδόχοι έχουν εκπαιδευτεί πλέον και παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις».

Καταλήγοντας, ο Μάνος Δρακωνάκης εκτίμησε ότι το 2026 θα είναι μια ακόμη ισχυρή χρονιά για την Ελλάδα: «Θα κινηθούμε τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με φέτος σε τζίρους και διανυκτερεύσεις, ίσως και λίγο παραπάνω. Το σημαντικό είναι να διατηρήσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας και να μείνουμε ανταγωνιστικοί».

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us