Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες δεν περιορίζονται – απλώς γίνονται πιο επιλεκτικοί
Νέα έρευνα της MMGY δείχνει στροφή σε πιο αυθεντικές, διαδραστικές και προσωπικές εμπειρίες ταξιδιού
Παρά τις αυξημένες τιμές και το οικονομικό άγχος, οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν – αλλά με νέες προτεραιότητες. Σύμφωνα με το “Fall Edition” της ετήσιας μελέτης Portrait of American Travelers™ της MMGY Travel Intelligence, το 66% των Αμερικανών σχεδιάζει ταξίδι αναψυχής μέσα στους επόμενους έξι μήνες, επιβεβαιώνοντας ότι το ταξίδι παραμένει ισχυρή καταναλωτική προτεραιότητα.
Η μεγάλη αλλαγή, ωστόσο, βρίσκεται στο πώς και με ποιον ταξιδεύουν. Όπως σημειώνει ο Simon Moriarty, αντιπρόεδρος της MMGY Travel Intelligence, «οι ταξιδιώτες παραμένουν πρόθυμοι να εξερευνήσουν, αλλά κάνουν διαφορετικές επιλογές σχετικά με το πώς και με ποιον ταξιδεύουν».
Οι γιορτές γίνονται πιο “οικογενειακές”
Περισσότεροι από τους μισούς (53%) ενεργούς ταξιδιώτες σκοπεύουν να ταξιδέψουν τις φετινές χειμερινές γιορτές. Αν και η επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους παραμένει η πιο συνηθισμένη επιλογή (45%), ένας αυξανόμενος αριθμός (36%) επιλέγει διακοπές αναψυχής με την άμεση οικογένεια.
Η τάση αυτή δείχνει στροφή προς τις κοινές εμπειρίες και τις βαθύτερες συναισθηματικές συνδέσεις, εις βάρος των παραδοσιακών οικογενειακών συγκεντρώσεων.
Η γαστρονομία γίνεται διαδραστική
Οι ταξιδιώτες αφήνουν τα πολυτελή εστιατόρια και πιάνουν… την κουτάλα. Το ποσοστό όσων ενδιαφέρονται για μαθήματα μαγειρικής αυξήθηκε στο 19% (από 15% πέρυσι), ενώ η ζήτηση για βραβευμένα εστιατόρια υποχώρησε στο 18%, σημειώνοντας πτώση 13 ποσοστιαίων μονάδων.
Η αλλαγή αυτή αντικατοπτρίζει τη στροφή προς τις τοπικές, βιωματικές εμπειρίες και την αναζήτηση αξίας για τα χρήματα. Οι ταξιδιώτες επιθυμούν αυθεντική επαφή με τον προορισμό, όχι απλώς επίδειξη πολυτέλειας.
Το Παγκόσμιο Κυπέλλο Ποδοσφαίρου φέρνει ταξιδιωτικές ευκαιρίες
Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου του 2026 ήδη πυροδοτεί ενδιαφέρον: το 21% των Αμερικανών ταξιδιωτών σκοπεύει να ταξιδέψει ειδικά για το γεγονός, δαπανώντας κατά μέσο όρο 3.652 δολάρια ανά ταξίδι.
Κίνητρα όπως η «εμπειρία ζωής» και η υποστήριξη της εθνικής ομάδας κυριαρχούν στις απαντήσεις (37%). Το στοιχείο αυτό δημιουργεί προοπτικές για προορισμούς και τουριστικούς οργανισμούς που θέλουν να προσελκύσουν φίλους του ποδοσφαίρου και θεματικού τουρισμού.
Η τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται δυναμικά στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό
Το 40% των Αμερικανών ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει ChatGPT ή άλλα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για τον σχεδιασμό ταξιδιών – αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με πέρυσι.
Οι Millennials και οι γονείς με παιδιά (59%) είναι οι πιο ενεργοί χρήστες, αξιοποιώντας την τεχνολογία για να ανακαλύψουν νέες δραστηριότητες. Παρ’ όλα αυτά, η ανθρώπινη εμπειρία παραμένει πιο αξιόπιστη: οι ταξιδιώτες εμπιστεύονται διπλά τις προτάσεις από ανθρώπινους ειδικούς σε σχέση με τις προτάσεις της AI.
Η ουσία: λιγότερα “φαραωνικά” ταξίδια, περισσότερες αυθεντικές εμπειρίες
Η φετινή έρευνα της MMGY επιβεβαιώνει ότι η αξία, η αυθεντικότητα και η προσωπική σύνδεση έχουν γίνει οι τρεις πυλώνες του νέου αμερικανικού ταξιδιώτη.
Αντί για μαζικές διακοπές και επίδειξη πολυτέλειας, οι ταξιδιώτες αναζητούν ποιοτικές στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα και δραστηριότητες που προσφέρουν ουσία και συμμετοχή.
Η μελέτη Portrait of American Travelers™ βασίστηκε σε συνεντεύξεις με 4.503 ενήλικες που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 2025, και περιλαμβάνει αναλύσεις ανά γενιά – από τους Gen Z έως τους Baby Boomers.







