Μετά από χρόνια «revenge travel» και διακοπών γεμάτων άγχος, λίστες με αξιοθέατα και φωτογραφίες για τα social media, μια νέα φιλοσοφία αναδύεται στα ταξίδια: το “Joy of Missing Out” (JOMO) – ή αλλιώς, η χαρά του να μην κάνεις τίποτα. Στον κόσμο του JOMO, η πολυτέλεια δεν είναι να τα προλάβεις όλα, αλλά να απολαύσεις ακριβώς ό,τι χρειάζεσαι.
Σύμφωνα με έρευνα της YouGov για λογαριασμό της Norwegian Cruise Line (NCL), περισσότεροι από 7 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν πλέον πιο ήρεμες, στοχαστικές και «συνειδητές» αποδράσεις, αφήνοντας πίσω τους το FOMO (Fear of Missing Out) – τον φόβο μήπως χάσουν κάποια εμπειρία.
Από το «τρέχω να τα προλάβω όλα» στο «απολαμβάνω ό,τι με ξεκουράζει»
Ενώ το 71% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως σε προηγούμενα ταξίδια προσπαθούσε να δει και να βιώσει «όσα περισσότερα γίνεται», πάνω από το ένα τρίτο (35%) δήλωσε ότι επέστρεψε σπίτι εξαντλημένο αντί για ανανεωμένο. Το αποτέλεσμα; Το 77% σκοπεύουν να ταξιδεύουν με πιο αργούς ρυθμούς αργά και με μεγαλύτερη επίγνωση στο μέλλον.
Για το 67%, το JOMO αποτελεί μια πράξη αυτοφροντίδας – ευκαιρία για αποσύνδεση, χαλάρωση και απελευθέρωση από την πίεση των «πρέπει». Η ανάγκη για αυθεντικότητα και εσωτερική γαλήνη αποτυπώνεται και στις προτιμήσεις: ελευθερία από υποχρεώσεις (52%), επαφή με τη φύση (48%) και ημέρες χωρίς πρόγραμμα (39%).
Η Καραϊβική στην κορυφή των προτιμήσεων
Η έρευνα ανέδειξε την Καραϊβική ως κορυφαίο προορισμό JOMO (30%), χάρη στον αργό ρυθμό ζωής, τις ήσυχες παραλίες και τη στενή επαφή με τη φύση που προσφέρει. Οι κρουαζιέρες, μάλιστα, θεωρούνται από το 54% των ταξιδιωτών ως το ιδανικό περιβάλλον για να ζήσει κανείς την εμπειρία αυτή στο έπακρο.
Το μέλλον των ταξιδιών: λιγότερα «πρέπει», περισσότερη ουσία
Η Norwegian Cruise Line, με προορισμούς σε περισσότερα από 350 σημεία παγκοσμίως, φαίνεται να συλλαμβάνει το πνεύμα της εποχής: λιγότερη βιασύνη, περισσότερη ελευθερία, χαλάρωση και επαφή με τον εαυτό.









