back to top

Corriere della Sera | Ενδιαφέρον της MSC για την easyJet- διάψευση και… εικασίες

Η κολοσσιαία ναυτιλιακή Mediterranean Shipping Company εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς μεριδίου ή ακόμη και του πλήρους ελέγχου της easyJet, σύμφωνα με πληροφορίες της Corriere della Sera. Ο όμιλος MSC με έδρα τη Γενεύη αρνήθηκε, πάντως, «οποιαδήποτε εμπλοκή σε αυτό το θέμα», ενώ η easyJet αρνήθηκε να σχολιάσει εικασίες.

Η MSC αναζητά «φτερά» για το χαρτοφυλάκιό της

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Corriere della Sera, ο φάκελος της easyJet έχει προσγειωθεί στα γραφεία αρκετών επενδυτών που μελετούν την προοπτική εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της αεροπορικής εταιρείας. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η Mediterranean Shipping Company (MSC), ο παγκόσμιος κολοσσός της ναυτιλίας και των logistics, ο οποίος φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας με επενδυτικό fund για την απόκτηση μεριδίου.

Πρόκειται, όπως τονίζεται, για προκαταρκτικές διερευνητικές κινήσεις, χωρίς να έχει υπάρξει επίσημη προσέγγιση ή πρόθεση υποβολής προσφοράς. Το διοικητικό συμβούλιο της easyJet, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ενδέχεται να απορρίψει μη ζητηθείσες προτάσεις.

Η “πορτοκαλί” εταιρεία με την ισχυρή παρουσία στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Η easyJet ιδρύθηκε πριν από σχεδόν 30 χρόνια από τον Στέλιο Χατζηιωάννου, τον ελληνοκύπριο επιχειρηματία που ξεκίνησε ως εφοπλιστής και σήμερα κατέχει άνω του 15% των μετοχών. Η αεροπορική έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους low cost παίκτες της Ευρώπης, με ισχυρή παρουσία σε αεροδρόμια υψηλής αξίας, όπως το Μιλάνο Λινάτε, το Λονδίνο Γκάτγουικ, το Παρίσι Ορλί και η Λισαβόνα.

Διαθέτει στόλο 356 αεροσκαφών και έχει παραγγείλει άλλα 290, ενώ η κεφαλαιοποίησή της αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ – ποσό που θεωρείται ελκυστικό για πιθανούς επενδυτές.

Το 2021 η Wizz Air είχε επιχειρήσει εξαγορά, αλλά η πρότασή της απορρίφθηκε ως χαμηλή.

Η στρατηγική της MSC μετά το “ναυάγιο” με την ITA Airways

Η MSC, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια απόκτησης της ITA Airways (μέσω κοινοπραξίας με τη Lufthansa), όπως αναφέρεται στο δημoσίευμα, φαίνεται να αναζητά εκ νέου είσοδο στον τομέα των αεροπορικών εταιρειών. Η προσθήκη μιας εταιρείας όπως η easyJet θα συμπλήρωνε ιδανικά το ευρύ χαρτοφυλάκιό της, που ήδη περιλαμβάνει λιμάνια, κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία, μεταφορές cargo και ακόμη και ιδιωτικές κλινικές.

Η παρουσία της easyJet σε χώρες-κλειδιά για τον τουρισμό —Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία και Ελβετία— θεωρείται στρατηγική, καθώς θα μπορούσε να στηρίξει και τις δραστηριότητες κρουαζιέρας της MSC.

Καμία παραβίαση ανταγωνισμού – αλλά και καμία επιβεβαίωση

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι ενδεχόμενη είσοδος της MSC δεν θα προκαλούσε ζητήματα ανταγωνισμού, καθώς η ναυτιλιακή και η easyJet δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς.

Η MSC δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες, δηλώνοντας πως «δεν σχολιάζει φήμες ή εικασίες», ενώ και η easyJet απέφυγε να τοποθετηθεί.

Το παρασκήνιο και οι εκτιμήσεις της αγοράς

Στο δημοσίευμα φιλοξενούνται δηλώσεις του CEO της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, o οποίος εκτιμά ότι «σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα η Air France–KLM θα αγοράσει τις δραστηριότητες της easyJet στη Γαλλία και την Ελβετία, ενώ η British Airways ενδέχεται να αποκτήσει εκείνες του Gatwick».

Η πανδημία, τέλος, επιτάχυνε τη σύγκλιση ναυτιλίας και αερομεταφορών, με τους μεγάλους θαλάσσιους ομίλους να επενδύουν ολοένα περισσότερο στις αεροπορικές. Ενδεικτικά, η Kuehne+Nagel είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa, ενώ η CMA CGM αποτελεί πλέον τον σημαντικότερο ιδιώτη επενδυτή της Air France–KLM.

Η MSC, με 945 πλοία και διαθέσιμη ρευστότητα 55–60 δισ. ευρώ, φαίνεται έτοιμη να κάνει την επόμενη στρατηγική της κίνηση — ίσως αυτή τη φορά στον αέρα.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us