back to top

Οι προοπτικές του ελληνικού ελαιόλαδου στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου

Το Ηνωμένο Βασίλειο εισάγει όλη την ποσότητα ελαιόλαδου που καταναλώνει. Σύμφωνα με έρευνα αγοράς για τον κλάδο του ελαιόλαδου στο Ηνωμένο Βασίλειο που διεξήγαγε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Λονδίνο, οι εξελίξεις στην παγκόσμια παραγωγή και αγορά ελαιόλαδου επηρεάζουν καθοριστικά και τη βρετανική αγορά.

Ισπανία και Ιταλία διατηρούν δεσπόζουσα θέση, καθώς το εξαγωγικό δυναμικό τους, τόσο σε επίπεδο μεγέθους παραγωγής (Ισπανία), όσο και σε επίπεδο brand name (Ιταλία), υπερτερεί του αντίστοιχου ελληνικού.

Ωστόσο, το ελληνικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο έχει πλέον εδραιωθεί στην συνείδηση του βρετανού καταναλωτή ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας και εξαιρετικών οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα του. Σε αυτό, ιδιαίτερα θετικά συνέβαλε η γαστρονομική έκρηξη που σημειώθηκε στο Λονδίνο και στα μεγάλα αστικά κέντρα του Ηνωμένου Βασιλείου τα τελευταία χρόνια, η οποία, μεταξύ άλλων, ανέδειξε το ελαιόλαδο ως βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην κατηγορία ήταν καλύτερες από άλλων βασικών χωρών-προμηθευτών (Ισπανία, Ιταλία, κ.α.) με αποτέλεσμα η Ελλάδα να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Ενδεικτικό είναι και το γεγονός ότι το ελληνικό ελαιόλαδο Odysea, κατέλαβε το 2024 την 11η θέση στην κατάταξη των πωλήσεων βρώσιμων ελαίων, έναντι 14ης το 2023, καταγράφοντας αύξηση 47,6% των πωλήσεων σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

Ωστόσο, καθώς το ελληνικό ελαιόλαδο συνεχίζει να πωλείται χύδην, να αναμιγνύεται με λάδι άλλης προέλευσης και να συσκευάζεται σε μεγάλες ελαιοπαραγωγούς και έμπειρες εξαγωγικά χώρες, η παρουσία του στη βρετανική αγορά μέσω άλλων επωνυμιών δεν μπορεί να καταγραφεί. Η επιλογή της χύδην εξαγωγής παραμένει αμφιλεγόμενη, τόσο για την αναγνωρισιμότητα του ελληνικού ελαιολάδου, όσο και για την απόδοση της επένδυσης των ελλήνων ελαιοπαραγωγών. Επιπλέον, το brand name της Ελλάδας, ως χώρας-παραγωγού ποιοτικών προϊόντων (κρασί, λάδι, μέλι), έχει πλέον αναδειχθεί, προσδίδοντας στα προϊόντα μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, γεγονός το οποίο οι εξαγωγείς πρέπει να εκμεταλλευτούν.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η υγιεινή διατροφή και η βιωσιμότητα αναμένεται να εξακολουθήσουν να αποτελούν παράγοντα διαφοροποίησης και προσέλκυσης νέων καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού ελαιόλαδου ΠΟΠ και ΠΓΕ, καθώς και η έμφαση σε ελαιόλαδα βιολογικής καλλιέργειας, αποτελεί την πλέον κατάλληλη στρατηγική για τους Έλληνες παραγωγούς και εξαγωγείς στη συγκεκριμένη αγορά.

Τέλος, η συνεπής συμμετοχή σε επιλεγμένες εμπορικές εκθέσεις και άλλες προωθητικές δράσεις στον βρετανικό κλαδικό τύπο, μπορούν να συνεισφέρουν στη διατήρηση και στη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς και στην παγίωση του ελληνικού ελαιόλαδου στη συνείδηση των αγοραστών του Ηνωμένου Βασιλείου.

+ posts

Η δημοσιογράφος Σοφία Κοντογιάννη έχει εργαστεί στις εφημερίδες Ναυτεμπορική (ταξιδιωτικό ρεπορτάζ) και Καλημέρα (τουριστικό ρεπορτάζ), στο τηλεοπτικό Κανάλι 5 (ως αρχισυντάκτρια και συμπαρουσιάστρια των ταξιδιωτικών εκπομπών και ) καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό 9.84 (εκπομπή Τουριστικό Περισκόπιο).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us