Μια εθνική συζήτηση για την επιστροφή της ευγένειας και του σεβασμού στα αεροπορικά ταξίδια επιχειρεί να ανοίξει το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, με τον Υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ, Sean P. Duffy, να παρουσιάζει την καμπάνια “The Golden Age of Travel Starts with You”. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία, όπως τονίζει, στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών αλλά και στην ενίσχυση της ασφάλειας τόσο στο αεροπλάνο όσο και στο αεροδρόμιο.
Η ανάγκη για μια τέτοια δράση αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA). Σύμφωνα με αυτά, η κατάσταση στα αεροπορικά ταξίδια έχει επιδεινωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με τα περιστατικά απείθαρχων ή βίαιων επιβατών να αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.
- Από το 2019 καταγράφεται αύξηση 400% στα περιστατικά εντός καμπίνας, από αντιδραστική συμπεριφορά έως βίαιες κινήσεις.
- Από το 2021 έχουν σημειωθεί 13.800 συμβάντα απείθαρχων επιβατών.
- Οι αναφορές για τέτοιου είδους συμπεριφορές αυξήθηκαν έξι φορές μεταξύ 2020 και 2021.
- 1 στους 5 αεροσυνοδούς δηλώνει ότι δέχθηκε φυσική επίθεση το 2021.
- Το 2024 καταγράφηκαν διπλάσια αντίστοιχα περιστατικά σε σχέση με το 2019.
Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με το υπουργείο, δεν επηρεάζει μόνο την άνεση των ταξιδιωτών, αλλά θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων, των επιβατών και των εργαζομένων στο έδαφος.
«Μικρές πράξεις που κάνουν τη διαφορά»
Στο πλαίσιο της καμπάνιας, ο Duffy καλεί τους Αμερικανούς να αναλογιστούν μια σειρά από απλές αλλά ουσιαστικές ερωτήσεις πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους – ειδικά ενόψει της εορταστικής περιόδου, όπου η κίνηση κορυφώνεται:
- Βοηθάτε μια έγκυο γυναίκα ή έναν ηλικιωμένο να βάλει τη χειραποσκευή του στο επάνω ντουλάπι;
- Ντύνεστε με σεβασμό προς τους άλλους ταξιδιώτες;
- Ελέγχετε τη συμπεριφορά των παιδιών σας και τα βοηθάτε να κινηθούν στο αεροδρόμιο;
- Λέτε «ευχαριστώ» στο πλήρωμα καμπίνας;
- Χρησιμοποιείτε ευγενικές εκφράσεις όπως «παρακαλώ» και «ευχαριστώ» στην καθημερινή αλληλεπίδραση με το προσωπικό και τους συνεπιβάτες;
Η φιλοσοφία της καμπάνιας, όπως σημειώνει ο Duffy, είναι η υπενθύμιση ότι «έχουμε χάσει αυτό που έκανε τα ταξίδια διασκεδαστικά»: την προσμονή, τη χαλαρότητα και τις ευχάριστες ανθρώπινες επαφές. Σε μια περίοδο όπου η κοινωνική πόλωση και το άγχος είναι διάχυτα, η επιστροφή στη στοιχειώδη ευγένεια μπορεί – σύμφωνα με το υπουργείο – να συμβάλει στην ανακούφιση της γενικότερης έντασης και στην ενίσχυση της αίσθησης ενότητας στη χώρα.
Δείτε το βίντεο, με σκηνές που μπορεί να μην είναι χιουμοριστικές….
Ένα ευρύτερο σχέδιο αναβάθμισης των ταξιδιών
Η καμπάνια ευπρέπειας αποτελεί μόνο ένα μέρος της συνολικής στρατηγικής του υπουργείου Μεταφορών για τη βελτίωση του ταξιδιωτικού συστήματος. Παράλληλα, το Υπουργείο προχωρά:
- στην αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας,
- στην επιτάχυνση προσλήψεων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας,
- καθώς και στην προώθηση μέτρων που καθιστούν τα ταξίδια πιο φιλικά προς τις οικογένειες.
Στόχος, όπως καταλήγει ο Duffy, είναι να «εγκαινιαστεί μια νέα Χρυσή Εποχή Ταξιδιών για τον αμερικανικό λαό», ξεκινώντας από τις συμπεριφορές των ίδιων των επιβατών.
Το υπουργείο προσδοκά ότι η καμπάνια θα δώσει το έναυσμα για μια αλλαγή νοοτροπίας, προτρέποντας τους Αμερικανούς να επαναφέρουν την ευγένεια και τον σεβασμό στο επίκεντρο του ταξιδιού – τόσο για τους ίδιους όσο και για τους ανθρώπους που εργάζονται για να φτάσουν οι πτήσεις με ασφάλεια στον προορισμό τους.









