back to top

Από προορισμός διακοπών σε προορισμός εμπειριών – Η νέα στρατηγική αξίας της Ελλάδας

Η μετάβαση της Ελλάδας από έναν κλασικό προορισμό διακοπών σε έναν ολοκληρωμένο προορισμό εμπειριών κυριάρχησε στη συζήτηση του CEO Initiative Forum 2025, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Tsomokos Communications. Στελέχη από τον χώρο των επιχειρήσεων, των επενδύσεων και της υγείας ανέδειξαν πώς η εμπειρία, η ψυχαγωγία, η ευεξία και ο ιατρικός τουρισμός μπορούν να αποτελέσουν βασικούς πυλώνες μιας πιο ανταγωνιστικής ελληνικής οικονομίας.

Το πάνελ με τους Βασίλη Βελισκιώτη, Managing Director της Campari Hellas, Γιώργο Κοτταρίδη, Founder & CEO της Seneca Medical Group, και Νικόλαο Χρυσανθόπουλο, Senior Partner της EOS Capital Partners, ανέλυσε τις στρατηγικές προοπτικές επενδύσεων που μπορούν να μετασχηματίσουν τη χώρα σε διεθνή κόμβο εμπειριών υψηλής αξίας. Τη συζήτηση συντόνισε η senior editor του Fortune Greece, Ιωάννα Θωμά.

Η στρατηγική επιλογή της Campari για την Ελλάδα

Ο κ. Βελισκιώτης τόνισε ότι η δημιουργία θυγατρικής της Campari στη χώρα – μία από τις μόλις 27 του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο – αποτελεί μια ξεκάθαρη στρατηγική τοποθέτηση. «Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο πραγματικής ανάπτυξης. Οι μακροοικονομικοί δείκτες έχουν σταθεροποιηθεί και είναι ένας προορισμός που αναβαθμίζεται συνεχώς», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στο brand philosophy της Campari, σημείωσε πως ο όμιλος επενδύει πρωτίστως στην εμπειρία. «Δεν είναι το ποτό το ζητούμενο. Είναι το τι ζει ο καταναλωτής», είπε, εξηγώντας ότι η Ελλάδα διαθέτει bartending υψηλού επιπέδου και επιχειρήσεις εστίασης που ξεπερνούν πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Το κενό, όπως παρατήρησε, εντοπίζεται στην ανάδειξη του ανθρώπινου ταλέντου και της δημιουργικότητας πίσω από κάθε εμπειρία.

Ιατρικός τουρισμός: Ψήφος εμπιστοσύνης στις ελληνικές υπηρεσίες υγείας

Ο κ. Κοτταρίδης από τη Seneca Medical Group ανέδειξε τον ρόλο της ποιότητας υπηρεσιών ως βασικού παράγοντα που ελκύει ασθενείς από το εξωτερικό. «Η Ελλάδα διαθέτει άρτιες ιατρικές υπηρεσίες. Αυτό που προσφέρουμε είναι, πρωτίστως, οι καλύτερες δυνατές κλινικές λύσεις», σημείωσε.

Αναφέρθηκε επίσης στη στρατηγική επένδυση της EOS Capital στη Seneca, χαρακτηρίζοντάς τη ως «ψήφο εμπιστοσύνης» στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα του ιατρικού τουρισμού. Όπως είπε, ο τομέας αυτός αποτελεί πεδίο τεράστιας δυναμικής για την Ελλάδα, με δυνατότητα συνδυασμού υγείας, ευεξίας και φιλοξενίας.

Η οικονομία της εμπειρίας ως εθνική στρατηγική

Για την EOS Capital Partners, ο κ. Χρυσανθόπουλος υπογράμμισε ότι ο τουρισμός παραμένει «η σχεδόν βαριά βιομηχανία της χώρας», με τουριστικό ισοζύγιο που προσεγγίζει τα 22 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, όπως είπε, η Ελλάδα δεν μπορεί να στηριχθεί μόνο σε μεμονωμένες επενδύσεις αν θέλει να μεταβεί ουσιαστικά στην οικονομία της εμπειρίας.

«Αυτό που λείπει είναι μια συνολική στρατηγική· ένα ενιαίο αφήγημα που θα εμπνέει πολιτεία και ιδιώτες. Ένα πλαίσιο πιστοποιήσεων. Και, φυσικά, κίνητρα που θα επιτρέψουν την κλιμάκωση ώστε να κοιτάξουμε τις άλλες χώρες στα μάτια», τόνισε.

Παράλληλα, προσδιόρισε την ευεξία και τον ιατρικό τουρισμό ως το μεγαλύτερο αναξιοποίητο πεδίο της χώρας, με σημαντική προοπτική προστιθέμενης αξίας.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us