back to top

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται να δημιουργήσει τεχνητά το αφήγημά της — το κουβαλά ήδη μέσα της…

«Ο σχεδιασμός αποκτά νόημα μόνο όταν ακούει τον τόπο. Στην Ελλάδα, η ιστορία υπάρχει ήδη στη γη, στους ανθρώπους, στον ρυθμό της καθημερινότητας. Ο ρόλος μας είναι να την αναδείξουμε με ειλικρίνεια και σεβασμό», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Κάλια Κωνσταντινίδου, Group Executive Officer του Empiria Group, στο πάνελ «Design, Locality and Culture» στο πλαίσιο της φετινής ενότητας Greece Talks, το οποίο διερεύνησε πώς η ελληνική φιλοξενία μπορεί να εξελίσσεται παραμένοντας βαθιά δεμένη με τον τόπο.

Σε τούτο το σημείο να τονιστεί ότι η παρέμβαση της κυρίας Κωνσταντινίδου έθεσε στο επίκεντρο την έννοια της αυθεντικότητας ως ουσιαστικό πλεονέκτημα της χώρας, υπογραμμίζοντας πως η Ελλάδα δεν χρειάζεται να επινοήσει το αφήγημά της, καθώς αυτό είναι ήδη χαραγμένο στον πολιτισμό, στη φύση και στους ανθρώπους της.

Η ουσία της ελληνικής φιλοξενίας

Η συζήτηση ανέδειξε ότι η ελληνική φιλοξενία αντλεί τη δύναμή της από διαχρονικές αξίες — τη γενναιοδωρία, την ενσυναίσθηση και τη ζεστασιά της ανθρώπινης επαφής. Πρόκειται για ένα «πολιτισμικό DNA» που, όπως τόνισε ο Stijn Oyen, Managing Director των Design Hotels™, οι ταξιδιώτες νιώθουν αμέσως, γιατί υπερβαίνει την έννοια της εξυπηρέτησης και αγγίζει την ανθρώπινη εμπειρία.

Η νέα γενιά ταξιδιωτών αναζητά την αυθεντικότητα

Η σύγχρονη τουριστική τάση, όπως προέκυψε από τη συζήτηση, μετατοπίζεται από τη συμβατική πολυτέλεια προς τη συναισθηματική σύνδεση και τη βιωματική εμπειρία. Οι νεότεροι ταξιδιώτες — από τη Generation Z έως τους digital nomads — προτιμούν περιβάλλοντα που αντικατοπτρίζουν την πραγματική ελληνική ζωή, την απλότητα, τη ζεστασιά και την ηρεμία του τόπου. Ο σχεδιασμός, λοιπόν, καλείται να αποκαλύπτει την αλήθεια του τόπου και όχι να την ωραιοποιεί.

Σκοπός και κέρδος σε ισορροπία

Η Κυρία Κωνσταντινίδου επεσήμανε ότι η αυθεντικότητα και η πολιτισμική ακεραιότητα μπορούν να συνυπάρξουν με την επιχειρηματική επιτυχία. Όταν ο σκοπός και το κέρδος ευθυγραμμίζονται, δημιουργείται διαχρονική αξία και πίστη στο brand. Η ίδια τόνισε ότι ο σχεδιασμός, όταν εμπνέεται από τον τόπο, γεννά εμπειρίες με διάρκεια και συναισθηματικό βάθος, που αποτελούν το νέο κεφάλαιο της ελληνικής φιλοξενίας.

Τα ξενοδοχεία ως πολιτιστικοί κόμβοι

Όπως προέκυψε από τη συζήτηση, τα ξενοδοχεία του σήμερα μετατρέπονται σε πολιτιστικούς κόμβους, όπου συναντώνται η γαστρονομία, η χειροτεχνία, η τέχνη και η ευεξία. Στον αντίποδα της απρόσωπης πολυτέλειας, αναδύεται μια νέα φιλοσοφία φιλοξενίας που επιδιώκει τη σύνδεση με την κοινότητα, τις παραδόσεις και τη δημιουργικότητα του τόπου.

Μια νέα γενιά Ελλήνων ξενοδόχων

Σε κάθε περίπτωση η κυρία Κάλια Κωνσταντινίδου με τη ματιά της εμπειρίας και της ευαισθησίας, έθεσε ένα νέο πλαίσιο σκέψης: η φιλοξενία στην Ελλάδα δεν είναι προϊόν — είναι αφήγηση. Μια εμπειρία που δεν τελειώνει με τη διαμονή, αλλά συνεχίζει να ζει μέσα από τη μνήμη, τον τόπο και τον άνθρωπο.

Κώστας Χαλκιαδάκης
+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us