Με μια αιχμηρή δήλωσή του, ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, ενόψει της κατάργησης των εκτυπωμένων καρτών επιβίβασης από την Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, υπερασπίζεται τις ψηφιακές διαδικασίες στις αερομεταφορές.
Όποιος δεν κάνει check-in online είναι «είτε ηλίθιος είτε απλώς αγνόησε τις οδηγίες μας μέσω email», αναφέρει σε δηλώσεις του στην Telegraph ο O’Leary.
Από την Τετάρτη, δεν θα γίνονται δεκτές οι εκτυπωμένες στο σπίτι κάρτες επιβίβασης, αλλά οι επιβάτες θα χρειάζεται να τις «κατεβάζουν» στο κινητό τους μέσω της εφαρμογής της Ryanair και να τις παρουσιάζουν όταν τους ζητηθεί μέσα από αυτό.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η αλλαγή αυτή θα «βελτιώσει την εμπειρία επιβάτη» και θα συμβάλει στη μείωση του κόστους και της χρήσης χαρτιού, υπολογίζοντας ότι θα εξοικονομηθούν πάνω από 300 τόνοι χαρτιού ετησίως.
Ωστόσο, οργανώσεις για την υπεράσπιση ηλικιωμένων εκφράζουν ανησυχία πως η απόφαση αυτή θα αποκλείσει όσους δεν έχουν επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες.
Η Caroline Abrahams, διευθύντρια της Age UK, υπενθυμίζει ότι περίπου 4 εκατομμύρια Βρετανοί δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο.
«Κανείς δεν θα μείνει πίσω», απαντά η Ryanair
Ο O’Leary, γνωστός για τις αιχμηρές του δηλώσεις, απέρριψε τις επικρίσεις, χαρακτηρίζοντάς τις υπερβολικές. Ανέφερε δε ότι είναι προσβολή να υποστηρίζεται ότι οι άνω των 50 δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό καθώς πάνω από το 90% των επιβατών του αερομεταφορέα ήδη ταξιδεύει με ψηφιακές κάρτες επιβίβασης.
Όσοι επιβάτες, πάντως, εξακολουθούν να μην εκδίνουν κάρτες επιβίβασης με τον τρόπο αυτό, εφόσον κάνουν check in online πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο, θα μπορούν να τις λαμβάνουν δωρεάν στο γκισέ.
Αντίθετα, όσοι εμφανιστούν χωρίς να έχουν ολοκληρώσει το check-in μέσω διαδικτύου, θα επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος 55 λιρών. Ο CEO της Ryanair αναφέρει ότι οι επιβάτες ειδοποιούνται με SMS και δύο email, 48 και 24 ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης.
Η κατάργηση των εκτυπωμένων καρτών επιβίβασης είναι μια πρωτοπόρος απόφαση της Ryanair, αφού παρόμοιά της δεν έχουν λάβει ανταγωνιστές όπως οι easyJet, Wizz Air, Jet2.com ή British Airways.









