Aποστολή στην Κρήτη: Βίκη Τρύφωνα
106 ομάδες από 35 χώρες και περίπου 14.000 διανυκτερεύσεις σε 22 ξενοδοχεία στο τέλος της τουριστικής περιόδου υποδέχεται το Ρέθυμνο φιλοξενώντας δυο μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, τις TUI SOCCA Champions League και SOCCA Aegean Cup, από τις 17 έως τις 20 Οκτωβρίου και στις 21 και 22 Οκτωβρίου αντίστοιχα, παρουσία του ισχυρού άνδρα της TUI, Sebastian Ebel.
Σήμερα, Παρασκευή, ημέρα εκκίνησης της πρώτης διοργάνωσης την οποία καλύπτει δημοσιογραφικά το Tornos News, ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους έστειλε σαφές μήνυμα για την ανάγκη ανάπτυξης του χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι «όλοι πρέπει να συμβάλλουν σε αυτή την προσπάθεια».
Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου, δωδεκάμηνου τουριστικού μοντέλου, τόνισε ότι η Ελλάδα έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει και τον χειμώνα. «Η TUI είναι εδώ για να στηρίξει αυτή τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη», όπως είπε.
Ο κ. Ebel σημείωσε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για την Ελλάδα κατά την περίοδο shoulder, επισημαίνοντας ότι πέρυσι καταγράφηκε ισχυρή αύξηση της ζήτησης και εκτιμάται πως και η φετινή χειμερινή περίοδος θα κινηθεί ανοδικά, αν και ακόμη βρίσκεται «σε χαμηλά επίπεδα».
«Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες να το πετύχουμε αυτό. Οι κλιματικές συνθήκες είναι πλέον πιο ήπιες και η Ελλάδα έχει όλα τα εφόδια για να αναπτύξει έναν ελκυστικό χειμερινό τουρισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η ανάγκη για συνέργειες και στήριξη της κυβέρνησης
Ο επικεφαλής της TUI τόνισε ότι η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού προϋποθέτει συνέργεια όλων των φορέων – ξενοδόχων, επιχειρηματιών εστίασης, τοπικών αρχών και πολιτείας.
«Ξέρω ότι δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία κατάλληλα για χειμερινή λειτουργία, όμως είναι σημαντικό να παραμένουν ανοικτά εστιατόρια και επιχειρήσεις, με διαθέσιμο προσωπικό», ανέφερε.
Παράλληλα, όπως είπε, η κυβέρνηση θα πρέπει να στηρίξει την έναρξη νέων πτήσεων κατά τη χειμερινή περίοδο, σημειώνοντας ότι αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η αύξηση των τελών στον ελληνικό τουρισμό «δεν βοηθά στην ανάπτυξη της χειμερινής σεζόν».

Φωτό: tornosnews.gr
Η συμβολή της TUI και οι νέες πρωτοβουλίες
Ο κ. Ebel εξέφρασε τη χαρά του που η TUI στηρίζει ενεργά όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά και αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις που ενισχύουν την ελκυστικότητα της χώρας όλο το χρόνο.
Εκδηλώσεις όπως αυτή στο Ρέθυμνο, αλλά και ένας μαραθώνιος τον Νοέμβριο ή ένα μουσικό φεστιβάλ τον Μάρτιο, μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν τη σεζόν shoulder, σημείωσε.
Ο ίδιος υπογράμμισε τη σημασία διαμόρφωσης ενός τουριστικού προϊόντος, προσανατολισμένου στον εναλλακτικό τουρισμό, το οποίο να μπορεί να προωθηθεί στοχευμένα μέσω μάρκετινγκ.
«Αν υπάρχει καλό προϊόν, ναι, αξίζει να προωθηθεί», πρόσθεσε.
Η Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς της TUI
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον CEO της TUI, παραμένει στους πέντε κορυφαίους προορισμούς του Ομίλου.
«Είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς να αναπτυχθούν νέες δυνατότητες. Η Μαγιόρκα, για παράδειγμα, έχει καταφέρει να προσφέρει δωδεκάμηνο τουρισμό. Αν συνεργαστούμε σωστά με τα ξενοδοχεία και τους τοπικούς εταίρους, μπορούμε να το πετύχουμε και εδώ», τόνισε.
Η εικόνα των αγορών και η πορεία της σεζόν
Αναφερόμενος στην τουριστική κίνηση, ο κ. Ebel ανέφερε ότι το καλοκαίρι του 2024 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση, το ίδιο και ο χειμώνας του 2024-2025, ενώ η φετινή καλοκαιρινή περίοδος «ήταν σταθερή, με τον ίδιο αριθμό επισκεπτών, αλλά αυξημένα έσοδα».
Επιπλέον, η TUI έχει καταφέρει να διευρύνει την πελατειακή της βάση, προσελκύοντας επισκέπτες από την Πολωνία, την Τσεχία και πλέον ανοίγοντας την αγορά της Ρουμανίας, ενώ στο μέλλον σχεδιάζεται η είσοδος και στην ισπανική αγορά.
Παρότι οι παραδοσιακές αγορές – Αγγλία και Γερμανία – αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της οικονομικής συγκυρίας, «έχουν σταθεροποιηθεί» και η TUI αντισταθμίζει τυχόν απώλειες με νέες αγορές.
Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, η αύξηση των τιμών αποτελεί σοβαρό εμπόδιο: «Πολλοί πελάτες, ιδιαίτερα οι οικογένειες, δεν μπορούν πλέον να χρηματοδοτήσουν εύκολα τις διακοπές τους», σημείωσε.
Α. Φιορεντίνος: 14.000 διανυκτερεύσεις λόγω της διοργάνωσης
«Έχουμε 106 ομάδες από 35 χώρες και περίπου 14.000 διανυκτερεύσεις σε 22 ξενοδοχεία του Ρεθύμνου με αφορμή τη διοργάνωση TUI SOCCA Champions League, στο τέλος της τουριστικής περιόδου», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, χαρακτηρίζοντας το γεγονός «ζωντανή διαφήμιση, στην οποία συμμετέχει ο ΕΟΤ».
Ο γ.γ. του ΕΟΤ υπογράμμισε ότι η συνεργασία του Οργανισμού με την TUI είναι στενή και έχει οδηγήσει σε συνδιαφήμιση υψηλού ποσού. Οι προσπάθειες αυτές, όπως είπε, γίνονται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος με τη διερεύνηση του θεματικού και αθλητικού τουρισμού, ο οποίος «μπορεί να δώσει υπεραξία στην Ελλάδα».

Η απεσταλμένη μας στο Ρέθυμνο Βίκη Τρύφωνα με τον Γ.Γ. του ΕΟΤ Ανδρέα Φιορεντίνο
Στη βάση αυτή, υπογράμμισε ότι «η Κρήτη, περισσότερο και από άλλες περιοχές της Ελλάδας, μπορεί να έχει δωδεκάμηνο τουρισμό» και ότι η επιμήκυνση της σεζόν που καταγράφεται ήδη τον Οκτώβριο, είναι απολύτως εφικτός στόχος για την Κρήτη.
Ο Δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης ανέδειξε τη διαχρονική παρουσία της TUI στο Ρέθυμνο και τις συνεργασίες της με τον ξενοδοχειακό κλάδο και ιδιαίτερα με την Grecotel.
«Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ βρίσκεται ο άνθρωπος που δυσκολεύονται πολλές φορές και υπουργοί να συναντήσουν», ανέφερε χαρακτηριστικά για το ηγετινό στέλεχος της TUI. Όπως πρόσθεσε ο κ. Μαρινάκης, ο κ. Ebel έχει αντιληφθεί τη δύναμη του Ρεθύμνου και πιστεύει στην πόλη αυτή και στις συνεργασίες με αυτήν στον τουριστικό κλάδο. Μάλιστα, τον ευχαρίστησε για την παρουσία και τη συμβολή του στη διοργάνωση αυτή.
Κλείνοντας, έστειλε μήνυμα αισιοδοξίας: «Το Ρέθυμνο αποδεικνύει ότι η ποιότητα δεν είναι θέμα μεγέθους αλλά αξιών. Είναι η πόλη των γραμμάτων και του πολιτισμού, μια πόλη που επιστρέφεις γιατί σου χαρίζει εμπειρίες και αναμνήσεις».

Ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Νίκος Προβιάς (φωτό) από την πλευρά του υπογράμμισε τη στρατηγική στόχευση του Δήμου για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού.
«Κάνουμε αυτό που τόσα χρόνια διαφημίζαμε για τον αθλητικό τουρισμό. Βλέπουμε ακριβώς τις δυνάμεις που έχει ο αθλητισμός, πόσο μπορεί να βοηθήσει μια τοπική κοινωνία, πώς μπορεί να ανθήσει μία μεγάλη συνεργασία, ακόμα και σε πόλεις που δεν έχουν αθλητικές υποδομές», ανέφερε.
Επισήμανε δε ότι υπήρξε στόχευση για υλοποίηση της διοργάνωσης στα τέλη της σεζόν «για να δώσουμε μια ακόμα δυνατότητα στην τουριστική βιομηχανία της χώρας να επιμηκύνει ακόμα την τουριστική περίοδο». Όπως πρόσθεσε, η διοργάνωση αυτή «είναι ό,τι καλύτερο που μπορούσαμε να δώσουμε αυτή τη στιγμή στην πόλη».







